Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sammen med en gutt. Men problemet er at han går på to å bæsjer så ofte (2-3) og sitter der også ganske lenge.

Jeg er så lei av det. Var hos han i går fra 17 til 02 og han bæsjet tre ganger i løpet av den tiden. Klokka 18, i gjen klokka 22 og så gjen 02:30. Og han sitter der opp i mot en time hver gang. Det er så kjedelig, og det er ikke sjelden det skjer heller, men omtrent hver gang vi er sammen. Måtte hjem klokka 02 så fikk jo ikke sagt noe ordentlig hade heller da han satt på do.

Åhh, han kunne jo i det minste gjort fra seg for dagen før vi treffes da. Jeg bor jo ikke der så det skulle ikke være noe problem.

Blir nesten gal av dette.

Virker som han går bare for å gå, at han liksom egentlig ikke må.

Og holder det ikke med en gang om dagen da? Og så en time? Holder jo med toppen 10 minutter, kansje 15 da om man er dårlig i magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan kanskje ikke noe for det, men skjønner at det er turnoff...

Skrevet

Det kan jo faktisk være han sliter med magen sin? At han har mageproblemer å ikke foralt deg dem?

Jeg har hatt aaaakkurat samme problemet som han, så jeg vet hvordan det er.

Syns mer synd på gutten enn deg.

Ta det heller opp med han

Skrevet

Kanskje han har litt problemer med magen. Da er det jo ikke så lett å være rask på do.

Men noen har avføring flere ganger enn andre. Må man, så må man. Kan jo ikke bæsje på forhånd.

"Bæsjer litt ekstra nå jeg, så slipper jeg å gå på do i morra!" ;)

Skrevet

Haha! Jaggu.

Hvordan vet du at han var på do 02:30 når du gikk 02:00?

Og hvordan vet du at han bæsjer?

Skrevet

I en time? Hvordan er det mulig?

Jeg hadde bedt om en forklaring hehe

Skrevet

Huff, for en ekkel fyr... tenk å bæsje 2-3 ganger om dagen!

Gjør det slutt med ham!

:ironi:

Beklager reaksjonen, men for en med en kronisk tarmsykdom er innlegget ditt temmelig provoserende lesing.

For det første, 2-3 avføringer om dagen er ikke unormalt, og det å ta seg god tid på toalettet er veldig viktig hvis han har urolig mage, for eksempel "irritabel tykktarm", eller nervøs mage, som kan opptre blant annet i en dating-fase.

Skrevet
Haha! Jaggu.

Hvordan vet du at han var på do 02:30 når du gikk 02:00?

Oi, feiltrykk. 01:30 skulle det stå. Og jeg gikk 02, mens han satt der.

Fikk ikke hvert sammen i dag :trist:

Hva ellers skulle han gjøre i en time på do? Ringen har også vært nede da jeg har vært etter han, og han tar aldri ned ringen hvis han bare tisser. Og har også noen ganger kjent lukta.

Skrevet

Jeg skjønner at det er frustrerende at han bruker halvparten av tiden på do mens du er der, men du kan ikke seriøst mene at han skal planlegge når han skal bæsje og "gjøre fra seg" før du kommer?

Skrevet

du er bare teit... ho kan jo ikke gjøre det slutt med en ho virkelig liker da ikke sant? (hvis ho liker ham da)

Skrevet
Oi, feiltrykk. 01:30 skulle det stå. Og jeg gikk 02, mens han satt der.

Fikk ikke hvert sammen i dag :trist:

Hva ellers skulle han gjøre i en time på do? Ringen har også vært nede da jeg har vært etter han, og han tar aldri ned ringen hvis han bare tisser. Og har også noen ganger kjent lukta.

Han har vel en urolig mage og kanskje plaget med luft i magen. Har han lagt merke til at du har reagert? Uansett hva det er, så kan han nok ikke noe med det. Jeg tror ikke han syns det er så spesielt behagelig hvis han vet at du blir "ille berørt" og han må snike seg ut for å gå på toalettet. Enten får du leve med det, ellers får du forlate han, hvis det plager deg så mye.

Skrevet

Som så mange andre her skriver, så kan det hende han har et problem i tarm/mageområdet som han ikke har lyst til å fortelle deg enda. Kan hende han skjemmes over det hele.

Kan forresten ikke du finne på noe annet mens du venter på han da? Ta med noe lesestoff? Sett på en film? Se på tv? Strikk deg en lue... ja, whatever. Det er da ikke verdens undergang at han sitter på dass å driter akkurat som alle vi andre også gjør vel? Noen bare mer enn andre, andre mindre. Vil du ha en som ikke er sånn, så kan jeg anbefale oppblåsbare Jens...

Skrevet
Jeg er så lei av det. Var hos han i går fra 17 til 02 og han bæsjet tre ganger i løpet av den tiden. Klokka 18, i gjen klokka 22 og så gjen 02:30. Og han sitter der opp i mot en time hver gang. Det er så kjedelig, og det er ikke sjelden det skjer heller, men omtrent hver gang vi er sammen. Måtte hjem klokka 02 så fikk jo ikke sagt noe ordentlig hade heller da han satt på do.

unnskyld meg, men timer du når han går på do????

jeg kan skjønne at det er kjedelig at han sitter en time av gangen, enten sliter han vel, eller han har den uvanen mange har, med å lese når de er på do. Vet om mange (menn) som bruker lang tid på do, henger meg igrunnen lite opp i det.

Åhh, han kunne jo i det minste gjort fra seg for dagen før vi treffes da. Jeg bor jo ikke der så det skulle ikke være noe problem.

Seriøst?????

TROR du virkelig man bestemmer selv når man må bæsje? og dersom han har bæsjet to ganger før du kommer, skal han holde på seg mageproblemer fordi du er på besøk og ikke liker at han gjør det han må når du er der?

Og holder det ikke med en gang om dagen da? Og så en time? Holder jo med toppen 10 minutter, kansje 15 da om man er dårlig i magen.

Vel, dersom han egentlig ikke må, så bæsjer han vel ikke heller da... man bæsjer ikke om man ikke må, det er ikke slik at det konstant ligger bæsj nederst i tarmen og venter til vi har lyst til å gå på do. (jeg kan ikke bæsje hvis jeg ikke må ihvertfall)

Haha! Jaggu.

tenkte akkurat det samme...

luktsjekker du etter hver gang han har vært på do? I såtilfelle, så går du jo like ofte på do som ham, bare ikke like lenge?

Skrevet

Jeg tror dette er en sak han kanskje bør drøfte med sin lege. Normalt er det ikke.

Skrevet

Jeg har IBS, og det har jeg jo heller ikke nektet for til min samboer. Da jeg var her før jeg flytta inn, så fløy jeg jo på do støtt og stadig. Så han vet jo at jeg iblant bare har en dårlig dag. Jeg sitter derimot IKKE en time hver gang, toppen 20 minutt. Og at det ikke er hver dag jeg kan spise det samme..

Om han har en slik lidelse så synes jeg han enten bør si det, slik at du ikke tror at det er DEG han går på do for å unngå, skjønner jo at du lett kan begynne å tro det, 3 timer borte når du først er hos ham? Det er litt unødvending. Ihvertfall uten forklaring.

En av problemene vi med IBS har, er at vi går på do, trøkker ut litt, men det føles ut som mer er på vei. Det er det ikke, det bare føles sånn ut. Så jeg sitter ofte litt og venter, "ok denne gangen er det falsk alarm, jeg får heller gå på do igjen senere OM det skulle vise seg å være alvor." Stort sett må jeg ikke på do igjen før dagen etter.

Si også til ham at det er hjelp å få om han skulle ha det. Jeg er mye bedre i magen nå når jeg vet at jeg ikke bør ete så mye hvete. Så når magen begynner å krangle, så er det noe hvetefritt til alle måltider, eller max brød til frokost også andre ting resten av dagen. For når man er litt mer bevisst på magen, kroppen, og hva man reagerer på, så slipper man 3 timer på do til dagen (stort sett!).

Og skjer det ikke noe innen si 20 minutt, så er det ingen skam å snu! Heller gå igjen senere OM noe skulle vise seg å komme ut. Det er plutselig mye mer sosial med to dobesøk på 20 minutter enn 3 på en time hver...

Jeg ble ikke provosert at dette som da har en kronisk (men som kommer og går da, den er jo ikke ALLTID like ille) lidelse. Man må som lidende forstå at pårørende ikke alltid skjønner hva som foregår FØR man faktisk er åpen om det. Når det gjelder saken her så synes jeg kan enten kan la være og stikke på eller si at han er syk. Og er han det, bli med ham til legen og få forklart hva som er galt og hvordan han kan prøve å få det bedre.

Skrevet

Jeg synes du skal si til han at det er bedre at han bæsjer i buksa, så lenge du får tilbrakt tid med han :-)

Skrevet

Noen ganger ser jeg overskrifter her på KG som jeg bare må klikke meg inn på, selv om jeg vet at jeg ikke har lyst til å lese tråden. Dette var et av disse tilfellene.

Gjest Langsyne
Skrevet
Er sammen med en gutt. Men problemet er at han går på to å bæsjer så ofte (2-3) og sitter der også ganske lenge.

:gjeiper:

Gjest Gjest_Ina_*
Skrevet

Kom forresten på noe. Da jeg var 14år ble jeg invitert med på kino av en som ble kjæresten min etterhvert. Men jeg endte opp med å se nesten hele filmen alene, for han var faktisk på do flere ganger. Vi var sammen i 1år, og senere fortalte han meg at han var døds flau, for han var så forelsket og nervøs at han ikke klarte å tisse, men at han hele tiden var tissetrengt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...