Gjest Skuffet Skrevet 30. juni 2003 #1 Skrevet 30. juni 2003 Jeg skrev et innlegg kalt "Innvandrer særbehandles" på fredag her inne på generell debatt. Hvorfor ble det slettet? Det var da ikke noe rasistisk med det? Muligens generaliserende, men det er det så mangt her inne som er det!!! Det må da være lov å stille spørsmål ved den frie innvandringen vi har her til lands, og hvilke rettigheter innvandrere skal ha i forhold til nordmenn! Men neida, vi nordmenn skal bare like alt om alle, gjøre som man får beskjed om og holde kjeft! Norge er blitt et forbanna gokkoland.....
Tusenfryd Skrevet 30. juni 2003 #2 Skrevet 30. juni 2003 På KG har vi regler mot innlegg med rasistiske utsagn eller undertoner. Innlegget ditt fikk stå ganske lenge, men sånn som tråden utviklet seg, valgte vi å fjerne den - etter en grundig diskusjon moderatorene i mellom. Hilsen Tusenfryd - moderator
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #3 Skrevet 30. juni 2003 Var det nødvendig å slette første innlegg da? Jeg syns situasjonen på jobben er veldig frustrerende, men jeg kan jo aldri ymte frampå om det, ikke engang på et forum på internett, for da hyles det ut om rasisme med en gang.... La nå folk få en sjanse til da, til å debattere på en ordentlig måte....
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #4 Skrevet 30. juni 2003 Det var jo ikke noe rasistisk i originalinnlegget. Jeg kan da ikke stå ansvarlig for at folk tolker det dithen...
Gjest Hege Skrevet 30. juni 2003 #5 Skrevet 30. juni 2003 Det ble slettet etter en prat oss i mellom, på grunn av det Tusenfryd sier. Her kan du se våre regler: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 Slik er det med den saken..
Mann 40 Skrevet 30. juni 2003 #6 Skrevet 30. juni 2003 Det er trist at ytringsfriheten har trangere rammer her inne enn det som er nødvendig. Jeg tror mange av de innleggene som slettes ikke er i nærheten av å være i konflikt med norsk lovgivning. Hadde vært interessant å kjenne til grunnene til sensuren som utøves.
Gjest Poirot Skrevet 30. juni 2003 #7 Skrevet 30. juni 2003 Jeg må si, som jurist, at jeg ikke fant det første innlegget i nærheten av å bryte med norsk lov. (Så ikke helt hvordan debatten ble tilslutt) Men KG har rett til å sette grensen der se selv ønsker. Ytringsfrihet er noe som eksisterer mellom borger og stat, ikke mellom borger og borger. Hvis det mao var staten som ba KG fjerne innlegget, ville det vært brudd på ytringsfriheten. Men det er det altså ikke her. Like lite som jeg kan tvinge en avis til å sette mitt leserinnlegg på trykk, kan man tvinge >KG. Men- Jeg synes altså ikke innlegget var drøyt. Syntes det var et frustrert utbrudd. (Det ville uten tvil kommet en drøs med kjipe gjester og gjort tråden rasistisk til slutt.)
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #8 Skrevet 30. juni 2003 Det er selvsagt mye bedre å henge ut ei mor og spørre om man skal varsle barnevernet. Hvor stor var gjenkjennelsesfaktoren her? Skikkelig morsomt var det jo også å lese diskusjonen vennene imellom.
Mann 40 Skrevet 30. juni 2003 #9 Skrevet 30. juni 2003 Men KG har rett til å sette grensen der se selv ønsker. Ytringsfrihet er noe som eksisterer mellom borger og stat, ikke mellom borger og borger. Hvis det mao var staten som ba KG fjerne innlegget, ville det vært brudd på ytringsfriheten. Men det er det altså ikke her. Like lite som jeg kan tvinge en avis til å sette mitt leserinnlegg på trykk, kan man tvinge >KG. Ja, jeg er klar over dette, men synes det er synd at KG har såpass snevre rammer for hva som kan ytres. Innvandringsdebatten led i mange år av at holdninger ute blant folk aldri nådde det offentlige ordskiftet. Dette skjedde bl a ved at leserinnlegg ikke kom på trykk og at politikere ikke torde/ikke ville snakke om problemer i forbindelse med innvandring(herunder flyktninger og asylsøkere).
Silfen Skrevet 30. juni 2003 #10 Skrevet 30. juni 2003 Det må være lov å kalle en spade for en spade, uten at noen tror man snakker om en øks.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #11 Skrevet 1. juli 2003 Jeg syns i hvert fall at innvandringen her i landet har gått for langt. Når det kommer en fra uansett land som allerede er drapsdømt i hjemlandet, da skal det vel ikke være spørsmål engang om han skal sendes tilbake! Også den bussjåføren som ble knivstukket i vinter.... Han som gjorde det var jo opplært til å drepe som barn. Jada, det er synd på han, men det blir da vel ikke noe bedre av å dra han opp hit, på et asylmottak på landsbygda hvor de ikke har noe å ta seg til! Faren min kjører buss i samme landsdekkende firma som den drepte bussjåføren. Der hadde de foreslått å stå i ro i et minutt på begravelsesdagen. Det fikk de ikke lov til, for det kunne oppfattes rasistisk og som om selskapet var i mot innvandring og derfor et brudd på menneskerettighetene. Med andre hvis en svart mann eller en mann med turban på hodet dreper kollegaen din, har du ikke lov til å sørge! Det er hva jeg kaller omvendt rasisme! Men slikt har vi ikke lov til ytre om. Vi skal bare finne oss i at det er sånn. Les fort, innlegget blir sikkert slettet om to minutter!
Tusenfryd Skrevet 1. juli 2003 #12 Skrevet 1. juli 2003 Nei, dette siste innlegget bryter ingen regler, derfor er det ingen grunn til å slette det. Innlegget som kom etterpå nå derimot om naboen, var aldeles ufyselig og nedlatende - enten det hadde vært mot utlendinger eller andre, derfor ble det slettet. Hvis det er tvil om reglene, så spør, etter dere har lest dem. Tusenfryd - moderator
Gjest Poirot Skrevet 1. juli 2003 #13 Skrevet 1. juli 2003 Det fikk de ikke lov til, for det kunne oppfattes rasistisk og som om selskapet var i mot innvandring og derfor et brudd på menneskerettighetene. Fikk ikke lov til av hvem? Hvis det var firmaet som bestemte det, er det jo de man må klage til, ikke innvanndrerne.
waco Skrevet 1. juli 2003 #14 Skrevet 1. juli 2003 Gjest, ja innvandrerne er noen umulige rampeunger, de skulle vært sånne siviliserte nordmenn som heller skjærer huet av lik.... ikkesant...?
Mann 40 Skrevet 1. juli 2003 #15 Skrevet 1. juli 2003 Jeg syns i hvert fall at innvandringen her i landet har gått for langt. Når det kommer en fra uansett land som allerede er drapsdømt i hjemlandet' date=' da skal det vel ikke være spørsmål engang om han skal sendes tilbake![/quote'] Det finnes en del land som ikke har spesielt gode og rettferdige rettssystemer, synes derfor dette blir for firkantet. Hvis man sjekker bakgrunnen og det er overveiende sannsynlig at vedkommende har begått et drap tilsvarende forsettelig eller overlagt drap, synes jeg ikke vedkommende burde få opphold i Norge. Han har ikke blitt dratt opp hit, han har kommet på egenhånd. Helt enig i det Donpedro skriver om dette. Ingen innvandrere kan klandres for dette, hvis det da ikke er bare innvandrere som styrer i busselskapet. Ansvaret må plasseres der det hører hjemme.
Brownie Skrevet 1. juli 2003 #16 Skrevet 1. juli 2003 Gjest' date=' ja innvandrerne er noen umulige rampeunger, de skulle vært sånne siviliserte nordmenn som heller skjærer huet av lik.... ikkesant...?[/quote'] Good one Tror mange glemmer alt det grufulle ENKELTE nordmenn gjør! Brownie
Brownie Skrevet 2. juli 2003 #17 Skrevet 2. juli 2003 Apropo... http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/ar...rticleID=575638 :o Brownie
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2003 #18 Skrevet 4. juli 2003 Det er selvfølgelig politikere jeg mener bør ta ansvar her. Jeg står da ikke å sier til en innvandrer at på grunn av at du er her så kan ikke jeg...osv. Og selvfølgelig gjør nordmenn grusomme ting! Men de har jo ikke noe annet hjemland vi kan sende dem til, med mindre vi lager et fengsel ala Alcatraz på Svalbard. Poenget er: vi har da nok med våre egne problemer, hvorfor skal vi ta på oss ansvaret for kriminelle i andre land. Det er akkurat som om politikerne ikke bryr seg om det blir drept en nordmann nå og da, så lenge han er drept av en utlending - akkurat som om det er et nødvendig onde. Men blir en svart mann drept av en hvit nordmann; da skal man helst gå i fakkeltog. Jeg er lei av forskjellsbehandlingen! Både på jobben og ellers i samfunnet. Og den voldtektsaken for ei stund siden var rett og slett provoserende! Han hadde jo bare vært her i 12 år, derfor skjønte han ikke at jenta var funksjonshemmet. Med andre ord; hadde hun ikke vært funskjonshemmet hadde det vært helt greit at han voldtok henne. Hvis du bare har vært her i tolv år eller mindre, kan du bare ta deg fritt frem blant funskjonshemmede her i landet! Men joda, jeg er så rasistisk som faktisk vil forby innvandrere og voldta våre funksjonshemmede mennesker!
Gjest Poirot Skrevet 4. juli 2003 #19 Skrevet 4. juli 2003 Kjære gjest. Det er helt tydelig at du ikke har lest de dommene du her viser til, da du argumenterer helt feil. Ikke prøv å oppsummer rettens konklusjoner uten å ha lest saken skikkelig. Og hvis du ikke forstår hvorfor mange gikk i tog fordi nynazister har vært ute og knivstukket unge gutter ENE OG ALENE pga hudfargen, da har du et problem.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2003 #20 Skrevet 4. juli 2003 Joda, jeg forstår hvorfor folk ville gå i fakkeltoget. Man skal jo ikke drepe fordi man ikke liker hudfargen på den andre. Og i den saken var det jo attpåtil et barn som ble drept (15 år var han), og nazister har jeg ingenting til overs for, og jeg håper Kvisler (var det han het?) måtte råtne i fengsel. Men er det omvendt, at en nordmann blir drept av en utlending, da er det sånn fokus på hvilket land han kommer fra, hvor vondt han har hatt det, og blablablabla. Bare glem han som ble knivstukket og pint ihjel mens politiet prøvde å ta seg inn i bussen. Men den utlendingen ble da vitterlig frifunnet fordi han ikke hadde bodd i Norge mer enn 12 år. Mulig saken ble anket og fikk et annet utfall senere. Poenget er at han skulle ikke ha blitt frifunnet første gang. Og jeg er helt for at når en utlending dreper og begår andre forbrytelser her i Norge, så bør de sendes på første fly hjem igjen. Og jada, jeg er klar over at nordmenn også kan være kriminelle! Alle kriminelle er noen motbydelige kviser på samfunnets rumpe. De norske får vi behandle selv, utlendingene skviser vi ut....til Sverige, Danmark, Tyskland, England, Frankrike, eller til og med irak hvis de kommer derfra. Jeg mener det, at utlendinger - være seg om de er svenske,amerikanske eller arabiske gjerne må få være her- hvis de kan være siviliserte, har rent rulleblad, kan forsørge seg selv og sine egne, slik som jeg. Sånn det er nå forsørger jeg meg selv i tillegg til innvandrere for jeg må til stadighet jobbe de inn på jobben, de jobber jo omtrent bare halvt .... på heltid.... og får samme lønn som jeg. De burde enten få lavere lønn, eller jeg få tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå