Gå til innhold

Samboer har lagt på seg

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet

Føler meg litt smålem som reagerer på dette, for det er jo egentlig ikke noen stor sak, men likevel. Ble sammen med samboer for to år siden, og han var slankere da.

Han har ikke lagt på seg veldig mye, men har absolutt ikke flat mage med "six pack" lenger, noe han hadde da vi ble sammen, og jeg har tatt meg selv i å savne det og ønske at han hadde trent seg opp igjen. Trodde ikke at det betydde så mye for meg men det gjør det jo. Det som føles ekstra vanskelig er at jeg selv har en del ekstra, og han har alltid godtatt det, og derfor føles det litt urettferdig at jeg ikke kan godta han som han er uansett??? For store jenter kan jo liksom ikke "kreve" veltrente gutter... Har jo naturligvis ikke nevnt dette for han på noe vis, har jo ikke lyst til å såre han heller. Men likevel ønsker jo jeg å formidle ønsket mitt på en måte, men uten at han blir såret eller oppfatter det som et absolutt krav. Huff, ikke lett.

Hva syntes dere andre? Er det liksom forbudt for jenter med ekstra kilo og ønske veltrente gutter? Noen måte jeg kan formidle dette til han på en pen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tenkt tanken på å kanskje gå ned i vekt selv og dra han med på lasset?

Blir litt mye å be om hvis kun han skal være superfit.

Skrevet

Jeg syns det er helt bak mål å ønske at kjæresten var tynnere eller mer veltrent uansett om du er slank eller overvektig eller veltrent eller dvask selv..

Dette kan gi han mindreverdighetskomplekser, og hadde min kjæreste ymtet frempå om noe slikt til meg så hadde det sagt meg masse om han. Jeg ville tenkt på han som svært overfladisk..

Se han for den han er og det han er for deg i stedet!

Skrevet
Hva syntes dere andre? Er det liksom forbudt for jenter med ekstra kilo og ønske veltrente gutter? Noen måte jeg kan formidle dette til han på en pen måte?

Det er ikke forbudt å ønske, men det bør helst forbli et stilltiende ønske. (Og det mener jeg uavhengig av antall kilo jenta har.) Skal han trene så må det være fordi han selv ønsker det og ikke fordi du savner sixpacken.

Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet
Jeg syns det er helt bak mål å ønske at kjæresten var tynnere eller mer veltrent uansett om du er slank eller overvektig eller veltrent eller dvask selv..

Dette kan gi han mindreverdighetskomplekser, og hadde min kjæreste ymtet frempå om noe slikt til meg så hadde det sagt meg masse om han. Jeg ville tenkt på han som svært overfladisk..

Se han for den han er og det han er for deg i stedet!

Tro meg, jeg forsøker virkelig! Han er så fin på mange måter, og jeg er absolutt ikke sammen med han kun for utseendet! På mange måter gjør han så mye for meg, og det er derfor jeg skammer meg litt nå. Men samtidig har jeg altså dette ene ønsket som jeg nesten ikke kommer fra :( Så tips mottas med takk.

Skrevet

Hva med å bare finne på ting sammen da, fremfor å sitte i sofaen? Si at nå tar vi en tur ut, eller går å bowler, eller andre ting som krever litt aktivitet.

Skrevet

Nå forsøker jeg ikke å være slem, så jeg håper jeg ikke blir oppfattet slik.

Kan det hende at han tenker at siden han er glad i deg og tiltrukket av deg for den du er, ekstra kilo eller ei, så gjelder også det samme motsatt?

Det er nok ikke bare bare å skulle vedlikeholde en six-pack kropp, så kanskje han synes det er deilig å bare være "normal"? (Merk at det er stor forskjell på noen ekstra kilo og å la seg selv forfalle helt)

Dersom du selv har ønske om å gå ned litt/stramme opp, kan du kanskje foreslå at dere begynner å trene sammen.

Men med mindre han har bedt deg være helt ærlig med han, om han legger på seg etc, synes jeg at du ikke skal fortelle han at du "savner" hans "perfekte kropp"

Selvfølgelig kan jenter og gutter med "noe ekstra" ønske en veltrent type, men når vedkommende har lagt på seg litt synes jeg faktisk at det er veldig mye forlangt at h*n skal trene seg tilbake til den gamle formen kun for din del.

(Med mindre han har ytret ønske om dette selv, og "sutrer" over de ekstra kiloene. Dette er ikke noe man ikke legger merke til)

Jeg anbefaler at du teknker på at menneskekroppen forandrer seg med årene, så med mindre partneren har et konkret ønske om å ha en super-kropp, bør man være fornøyd med det man har. Jeg tror ikke du forstår hvor stort press det kan være å alltid skulle ha en perfekt kropp, å være livredd for å legge på seg av frykt for at partneren skal "finne en annen", miste lysten o.l

Møter du noen som er super-veltrent kan det kun gå en vei, mens dere som har litt ekstra har hatt det fra starten av, din kjære har ikke hatt problemer med at du har hatt noen ekstra kilo, dette vil ikke snu over natta.

Sett deg i den andre partens situasjon før du åpner munnen og ytrer ønske om å få tilbake super-kroppen.(Men jeg er stor fan av ærlighet, spør han om du synes han har lagt på seg, eller om han hadde bedre kropp før, er du i din fulle rett til å være ærlig. Er han ikke i stand til å takle svaret ditt, burde han ikke spurt i utgangspunktet)

Skrevet

Du får heller gå opp i vekt selv så vil han se tynnere ut for deg.

Burde heller være glad. Nå blir det jo mer å ta i å mer å være glad i.

Skrevet

Siden dette ikke gjelder 30 kg så syns jeg du er overfladisk. Særlig også siden du ikke tar deg ut selv på samme måte.

Å ha sixpack krever mer enn å dra han med på bowling... Å kreve at noen skal slutte å spise eller begynne å trene syns jeg er feil, men man kan jo selvsagt ønske det!

Jeg syns uansett at fokuset er på feilt sted når det bare er få kg det er snakk om.

Gjest Gjest_nutta_*
Skrevet

Jeg skjønner det litt jeg, har hatt det på samme måte... Så jeg slanket samboeren min uten at han visste det...

Det jeg gjorde var følgende:

Det er hovedsakelig jeg som handler og lager mat, så bevisst la jeg om til ett sunnere kosthold. Mye kylling, fisk og "grønt". Kuttet også ut å ha brus og snop i huset til hverdags og heller ha mye frukt. Han spurte etter potetgull og cola litt i begynnelsen, men så tror jeg han fant ut at det var like greit med frukt, og nå har vi det knapt i helgene heller...

Også fik jeg han med i svømmehallen og å spille squash.

Etterhvert så så vel begge forandringene hos hverandre og tror han også trives med å ha gått ned litt, for jeg ser at selv om jeg er borte og han må lage mat selv så lager han middag i steden for å ta en grandis eller kjøpe noe....

Men jeg har aldri sagt at jeg ville han skulle gå ned da... Og da tror jeg at han hadde blitt lei seg.. Men vi begge har det mye bedre med å spise litt sunner og røre oss litt mer... Kanskje noe dere kan prøve også??

Skrevet

<<det skal mer til enn å spise litt sunnere og bevege seg litt mer for å vedlikeholde en sixpack-kropp.

Skrevet

Hadde han gått opp 30 kilo hadde jeg skjønt deg, men at han mangler six-pack er et ikke-problem.

Skrevet

For det første så heter det ikke "jeg har litt ekstra og han har godtatt det". Det kan vel godt tenkes at han hører blant alle de menn som liker og foretrekker litt ekstra?

Men nettopp når du sier det at du har litt ekstra, så ligger det vel i kortene at når dere bor sammen, spiser sammen, sitter og ser tv med mange små kalorifristelser sammen, så er dette et resultat av deres felles livsstil. Det er en grunn til at du har litt ekstra, og det er smittsomt.

Greit å savne sixpacken. Du har lov å ha dine fantasier. Men som det skrives her oppe. Menneskekroppen forandrer seg. Og hvis ikke du får ristet hjernen på rett plass straks, så risikerer du å havne i en ond sirkel.

Hva kan du gjøre da? Få ham til å trene? Sett at han gjør det. Hva så når tiden kommer at treningen ikke lenger hjelper, eller alderen gjør at treningen koster for mye tid og ressurser for å holde seg i kosmetisk form, hva da? Skal han skiftes ut? Og isåfall, hvordan vil en ny samboer bli seende ut etter en tid i samme sofa, med de samme mat- og mosjonsvanene?

Du må nok innse at du er litt urealistisk kravstor. Prøv å endre den mentale biten. Let etter hva som er positivt med fyren. Med en gang den der finn-fem-feil-leken begynner, er det ofte begynnelsen på slutten av et forhold.

Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet
For det første så heter det ikke "jeg har litt ekstra og han har godtatt det". Det kan vel godt tenkes at han hører blant alle de menn som liker og foretrekker litt ekstra?

Men nettopp når du sier det at du har litt ekstra, så ligger det vel i kortene at når dere bor sammen, spiser sammen, sitter og ser tv med mange små kalorifristelser sammen, så er dette et resultat av deres felles livsstil. Det er en grunn til at du har litt ekstra, og det er smittsomt.

Jeg ser jo selvsagt den, og det er som sagt derfor dette er litt sårt. Han gir uttrykk for at han liker kroppen min sånn som den er. Jeg liker selvsagt hans kropp også, men tar meg jo selv i å ønske at han ble veltrent igjen, for det var han da vi traff hverandre. Når det gjelder livsstil innser jeg at vi begge ikke lever så sunt vi bør, så jeg er også villig til å endre på den til gode for oss begge. Men samtidig har det seg slik at jeg har vanskelig å gå ned i vekt til tross for god innsats og det gjør det jo vanskelig å urettferdig å ønske noe av den andre :(. Innser også at ønsket mitt er litt "spesielt" og går litt utover det å "bare" ta en livsstilsendring, må jo gjerne jobbe en del med magen og fettforbrenning for å få "bra kropp", det vet jeg jo, for han trente mye før. Men det resultatet da! den flotte magen og brystkassa som kom til syne da han tok av skjorta...aah. Føler meg slem nå :(

Greit å savne sixpacken. Du har lov å ha dine fantasier. Men som det skrives her oppe. Menneskekroppen forandrer seg. Og hvis ikke du får ristet hjernen på rett plass straks, så risikerer du å havne i en ond sirkel.

Hva kan du gjøre da? Få ham til å trene? Sett at han gjør det. Hva så når tiden kommer at treningen ikke lenger hjelper, eller alderen gjør at treningen koster for mye tid og ressurser for å holde seg i kosmetisk form, hva da? Skal han skiftes ut? Og isåfall, hvordan vil en ny samboer bli seende ut etter en tid i samme sofa, med de samme mat- og mosjonsvanene?

Har tenkt mye på dette. Kommer selvsagt ikke til å si "kom deg på treningsstudio fordi du har lagt på deg" til han, vil ikke såre han heller! Måtte jo bli å flette det inn i samtalen på noe vis. Kanskje jeg kan kjøpe medlemsskap på treningsstudio til oss begge? Og så kan jeg jo "tilfeldigvis" la nettleseren stå på en side som skriver om bygging av muskler og fettforbrenning når jeg har brukt pc'en?.

Selvsagt kan man ikke regne med at man ser dødsbra ut hele livet. Men når man er 24 og gutt mener jeg...

Du må nok innse at du er litt urealistisk kravstor. Prøv å endre den mentale biten. Let etter hva som er positivt med fyren. Med en gang den der finn-fem-feil-leken begynner, er det ofte begynnelsen på slutten av et forhold.

Ser mye positivt i typen, er virkelig ikke der det ligger, og dette vil aldri bli noen dumpe-grunn, selv om det kanskje kan virke sånn! Og det er ikke sånn at det er "feil" at partner har lagt på seg litt, men er det virkelig ikke lov å forsøke å hinte frempå litt og få partner med på notene så lenge man ikke sårer?

Gjest lolipop
Skrevet

Hvor mye veier han da?

han kan da ikke være så tjukk'a

Gjest missLady
Skrevet

Trener noen av dere? Om ikke, foreslå at dere skal starte å trene sammen ;)

Skrevet
Trener noen av dere? Om ikke, foreslå at dere skal starte å trene sammen ;)

Man skal trene mye og målrettet, i tillegg til å være nøye med kosten, for å få og ikke minst opprettholde en six pack-kropp. Og jo eldre man blir, jo hardere blir det.

Og det høres ikke akkurat ut som om TS er klar for å trene vekter og løping 7 dager i uken...

Skrevet
Har tenkt mye på dette. Kommer selvsagt ikke til å si "kom deg på treningsstudio fordi du har lagt på deg" til han, vil ikke såre han heller! Måtte jo bli å flette det inn i samtalen på noe vis. Kanskje jeg kan kjøpe medlemsskap på treningsstudio til oss begge? Og så kan jeg jo "tilfeldigvis" la nettleseren stå på en side som skriver om bygging av muskler og fettforbrenning når jeg har brukt pc'en?.

Sorry at jeg er hard nå, men det er det mest ubrukelige forslaget jeg har sett på KG på lenge. Gutten har jo hatt sixpack før, så han vet jo hvordan muskler skal bygges.

Å jobbe så hardt med å la 'tilfeldighetene' råde for at kjæresten skal bli litt mere perfekt er jo helt utrolig!!

Saken er enkel. Gutten jobber ikke hardt for å få sixpack fordi han har funnet ei som gir han en helt annen ro og mening med livet, og han trenger ikke six pack for å jage damer eller for å forbedre selvbildet sitt!!! Han slapper av og har det fint. Det kalles "samboertillegg"

Ja, å leve litt mere sunt er lurt når samboerskapet har roet seg!! Slik som tankegangen din utformer seg nå, vil du snart gjøre han stresset og ukomfortabel. Da kommer en ny tråd om "at jeg savner den gamle gode samboeren min som var i godt humør og var trygg på seg selv"..

Glem six packen da, og vær fornøyd. Hvis du ikke trives med samboeren slik han er, får du gjøre det slutt med han slik at han kan finne ei jente som liker han slik han er!!

Simple questions give simple answers!

Skrevet

:klappe:

Enig med pokahonta jeg, finner det også rimelig ufattelig at du fremdeles står på ditt etter det mange her har skrevet, skjønner du det virkelig ikke?

Les noen av innleggene på nytt, så kanskje du forstår hva vi mener.

Forslaget om å la en viss side være fremme når du er ferdig med PC'en synes jeg er fæl.

Hva hvis han hadde latt et forum-innlegg med tittel "Hva skal jeg gjøre for at dama vil gå ned i vekt? Hun er så lubben" ,eller noe i den dur, hadde stått fremme når han var ferdig på maskinen? Hvordan ville du følt deg da?

Jo det skal jeg si deg, du hadde blitt kjempelei deg, du hadde blitt skuffet, såret og alt det andre. Kanskje begynt å gråte også? "Buhu du synes jeg er lubben" o.l

Tenk litt nøyere gjennom hva du faktisk vil før du gjør noe dumt.

Skrevet (endret)

Har ikke orket å lese alt du skriver, men hvis du er seriøs syns jeg du er grusom. Kropper forandrer seg, og her er det ikke snakk om sykelig overvekt men at han ikke har sixpack? Pass på din egen sixpack du og finn deg en likesinnet.

Endret av mrs_bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...