Gå til innhold

Trenger tips til lite, enkelt bryllup


Engel

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo diskuterte litt fram og tilbake i går, og nå trenger jeg noen tips.

Vi (spesielt sambo) ønsker å ha et lite, enkelt og intimt bryllup (og helst billig). Dvs vielse (sannsynligvis borgelig) etterfulgt av middag for de aller nærmeste (foreldre, søsken, forlovere). Og så kanskje en enkel vennefest, sannsynligvis etter at vi kommer tilbake fra bryllupsreise (vi håper å få til å kunne dra rett fra middagen på bryllupsreise.)

Men selv om jeg vil ha det enkelt vil jeg ha det romantisk og "minneverdig" om dere skjønner hva jeg mener. Og jeg vil gjerne ha skikkelig burdekjole og sånt, og der er ikke sambo helt enig... Men vi finner nok et kompromiss der.

Men noen tips til å gjøre et enkelt bryllup veldig romantisk? Vi bor i Oslo og kommer nok til å ha alt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi hadde et lite intimt bryllup med bare familie og forlovere.

Vi valgte å vie oss borgelig og ha maten hjemme.

Frisyren var enkel med vanlig hårpynting med perler og sminke, ca kr 300,- (frisørens ide), Hadde tre enkle calaer som jeg synes er såååå flotte ca kr 300,-

Min mann brukte vanlig svart dress, hvit sjorte og svart slips. Liten knapphullsblomst.

Jeg kjøpte meg en enkel og elegant brudekjole hos brudesalong.

Vi hadde selvfølgelig fotograf. Men der kan man jo velge å ta bilder selv.

Middagen hadde vi hjemme på langbord i stua, hvor vi spiste koldtbord.

Kaffen hadde vi hjemme hos svigers, som bor rett ved siden av.

Drikken kjøpte vi mye av i Sverige og sparte litt fra tidligere, så vi serverte kun originalt.

Utover kvelden koste vi oss og jeg synes dagen ble helt perfekt og akkurat slik jeg hadde sett for meg.

Vi tengt litt i forkant i forholdt til dette med stor eller liten fest. For oss var det egentlig hipp som happ hva vi valgte, men ettersom vi begge ønsket oss noe lite og intimt gjorde vi det vi gjorde.

Desto lenger var bryllupsreisen som ble lagt til 1 mnd m/barn.

Har fått bare positive tilbakemeldinger fra både de som var der og de som ikke var der.

Folk forstår hvorfor mange velger å gjøre slik i dag. Det er jo helt kriminelt å betale mellom 50 -100 000 for et bryllup.

Men det er jo den enkeltes valg da, og jeg unner alle de som ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 3 koselige steder hvor man kan ta med seg noen og spise etter en vielse i Tinghuset f.eks. Tror man kan få en fast pris på f.eks 3 retter inkl drikke, ihvertfall hos klosteret er det mulig.

Klosteret

House of Norway

Statholdergaarden

Når det gjelder hår, så er det mulig å sette opp håret til en rimelig penge, spes. hvis du ikke nevner at det skal være brudeoppsett...

Buketten kan man lage ganske enkel, der går det ann å høre med litt forskjellige blomsterforretninger hva de anbefaler. Else's blomster eller Bellies Blomsterhandel anbefales!!

Brudekjole kan du jo evnt kjøpe brukt eller via nettet. E-bay er ganske stor på det området, ikke så værst dyrt heller.

Hvis dere kan få noen dere kjenner til å ta bilder blir jo det definitivt det biligste. Kjenner evnt en som er flink hvis du er interessert, han tok bildene våre. Send meg evnt en PM for navn og tlfnr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Hei igjen!

Vi har ikke helt bestemt oss for om vi skal ha middag hjemme eller på restaurant, begge deler er aktuelt.

Tror vi kommer til å ta oss råd til fotograf, bildene er viktige minner. Ellers er en kompis av sambo ivrig hobbyfotograf.

Er det noen som har tips for selve sermonien da, hvordan gjøre den spesiell? har sånn smått tenkt på å få en venninne til å synge eller lese et dikt om kjærlighet. Andre tips? Blir sannsynligvis vielse på tinghuset i Oslo, så vi har vel bare 15 min til rådighet... Men vil gjøre det litt personlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Bare dytter denne opp. Vil gjerne ha flere tips til å gjøre dagen vår fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att låta någon sjunga (nån som ha en klar och vacker stämma förstås) är ett bra förslag.

Kärleksdikter också, här kan jag tipsa om min favoritdiktare: Karin Boje. Jag gråter ofta när jag läser hennes dikter, oavsett om det är kärlek eller sorg hon skriver om.

Sen vet jag inte om man behöver göra själva cermonin till så mycket mer. Vill man göra det extra speciellt (fast inte så billigt) så finns det ju alternativ med ett band som spelar när ni kommer ut ur tingshuset. Kanske ordna med champagne och jordgubbar utanför, när ni är som mest nygifta, tillsammans med era gäster. Det kan bli lite speciellt att ha lite firande så där på offentlig plats.

Som ett annorlunda alternativ kan jag tipsa om Kasjotten Hotell Det är ett gammalt distriktsfängelse som ligger mittemellan Oslo och Gardemoen i Skjetten. Tyvärr vet jag inte priser, det är kanske inte så billigt - men speciellt. Kanske kan de ordna bara middag? och ni åker vidare till Gardemoen efteråt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...