Gjest huff Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 samboeren min klappet til meg hardt og i sinne. jeg ble rasende. han mener jeg overreagerer fordi jeg ikke vet forskjell på å bli klappet til og å bli slått.... spiller ingen rolle sier jeg. og hjemmet er nå blitt en krigssone. er det en forskjell her? er det virkelig slik at det er greit å bli klappet til men ikke slått? for min del er begge ting nedverdigerende. begge deler er like mye vold. skal jeg finne meg i det? hva hvis han blir sint en gang til? min beste venninne mener også det hadde vært verre hvis han slo....
golda Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Eh...er ikke klappet til og "slo" det samme? Jeg skjønner virkelig ikke forskjellen. Time to say goodbye...
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Slå igjen da vel! Gi han en skikkelig ørefik når han er helt uforberedt!
Frysepulver Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Jeg tror også jeg synes det er en forskjell. Klappe til kan gjøres i affekt, slå med knyttet neve er litt mer "voldelig mann"... Skjer det noen ganger i løpet av et samliv ser jeg vel ikke på det som en skilsmissegrunn, skjer det hver gang man krangler ser jeg på det som et problem man må gjøre noe med. Jeg har forståelse for at man KAN bli klappet til, men vet overhodet ikke om jeg ville godtatt det selv.
Pest Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Om du skal finne deg i det er opp til deg. Det kan ikke andre bestemme for deg, det er du som kjenner den hele situasjonen og kjæresten din. Jeg kunne ha godtatt å bli klapset til en gang. Men gang nummer to så hadde jeg gått. Jeg synes faktisk det er en forskjell på gradene og situasjonen rundt et slag selv om jeg er helt klart imot bruk av vold.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Jeg ser likt på det. Det er et spørsmål om å gå over en grense og ty til vold. Jeg var klar på dette til samboern min. Jeg sa "Legger du noen gang en finger på meg så går jeg fra deg". Jeg hadde aldri godtatt det. Jeg har et heftig temperament selv, men jeg har ALDRI hverken klappet til eller slått han samme hvor sint jeg har vært.
Gjest nei og nei Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Nei nei nei nei!! Dette må du IKKE finne deg i!! Man slår ikke!! Det er ikke lov!!! Ikke bra! Du vil vel ikke ha en kjærste som slår vel!?!?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 er det ikke slik da at en klaps er nedverdigende og en knyttneve voldelig...
Terje79 Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 som mann vil jeg si at jeg har aldri slått eller klapset til noen i kampens hete.. jeg har slått ut mot andre objekter i ren frustrasjon, men ALDRI på motparten.. tanken ville ikke falt meg inn engang.. det er bare visse grenser jeg ikke krysser.. Og for min del, uansett hvordan slaget gjennomføres, i det du velger å bruke fysiske metoder for å ta igjen på verbale angrep så har du krysset en farlig linje.. det er en jeg enda har til gode å krysse, og jeg har ingen planer om å gjøre det heller.
Rawien Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Jeg skiller ikke, og det vet kjæresten min godt. Jeg finner meg ikke i å bli slått eller banket opp. Skal man krangle, skal det gjøres på en sivilisert måte, ikke ved at den sterkeste skal bruke makt.
Gjest oppgitt Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 hva sa du til han rett før han klappet til deg da? noen ganger fortjener dere å bli klappet til. men det gjør vi også. selv om man elsker noen å er i ett forhold betyr ikke at man kan si å gjøre hva man vil mot hverandre. eksen min dissa min familie som er døde. så da klappet jeg til henne å dro ... hun har sagt unnskyld tusen ganger. men jeg har aldri sagt til henne. for sånt sier man bare ikke.
Pialill Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Slå igjen da vel! Gi han en skikkelig ørefik når han er helt uforberedt! det var no det dumeste tipset du kan gi:P hvis han syns det er greit å klapse til deg og ikke synd du har grunn til å r eagere bør du absolutt stikke så snart du kan!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 jeg syns det er en stor forskjell, selv om jeg ikke syns å klappe til noen er okay. Men det er nesten umulig å si om det i dette tilfellet var greit når man ikke vet omstendighetene. Dersom du oppførte deg skikkelig slemt først, kan jeg forstå at dette kan komme som et motsvar impulsivt. Syns allikevel ikke han har noen rett til å forsvare det, selv om man i visse situasjoner kan forstå det.
Gjest Gjest_Annie_* Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 Dette skjedde med meg engang jeg og kjæresten kranglet. Det ble styr av det,men jeg tenkte det var et engangstilfelle. Så skjedde det igjen noen uker senere,og på slutten av forholdet truet han meg faktisk med kniv og knakk meg gjennom sengen.. Så vær forsiktig..
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #15 Skrevet 3. februar 2009 Mmmmhm ja. Klappet til. Det var det eksen min sa til politiet også, "det var jo tross alt ingen knyttneve, det var jo ikke som om han var voldsmann akkurat". (Bare at jeg var farget og hoven i halve trynet (Det ble etterhvert meget blått) av denne "klapsingen".) Det samme sa familien hans... ...og jeg følte meg presset og tilga. Etter det var det både knyttnever, spark, drapstrusler, kvelingsforsøk, rev av meg stringtrusa så brutalt at jeg fikk brannsår i... , slang og sparket meg ned trapper, rev meg over ende på asfalten så jeg blødde og fikk klærne ødelagt. Trakasserte meg så jeg fikk livet ødelagt. Nei, det var jo bare en klaps.
Jade Skrevet 3. februar 2009 #16 Skrevet 3. februar 2009 Så han mener at det ikke er vold å "klappe til" noen? Hardt? Når man blir slått av et voksent menneske - spesielt en mann - så gjør det faktisk vondt selv om det er med flat hånd!
Avalon Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 Jeg vil bare si at, for meg er det å bli slått i ansiktet med en flat hånd, er like ille og det samme som å bli slått med en knyttneve..... Klappe til/ slå/ fike til = same shit different name, like ille....
ninuska_ Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 (endret) Jeg er uenig i at klappe til og slå med knyttneve er det samme. Man kan klappe til noen på kinnet for de sier noe frekt, og man blir meget sint i det øyeblikket, jeg sier ikke at man skal ty til vold noen ganger, men det kan hende. Å slå med knyttneve, da skal du knyte den knyttneven og da har du planlagt å slå. Trådstarter må ha sagt noe ille til sin samboer hvis han skal ha klappet til henne. Nå spørs det i hvilken grad du ble klappet til i.. man legger forskjellig trykk på ordet "å bli klappet til" . Endret 14. mars 2018 av ninuska_
Gjest pasta Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 ... eller hvis man oppfører seg helt hodeløst i f.eks. en alvorlig situasjon og får denne her: Men det virker jo ikke som det var noe slikt som skjedde, jeg er imot og syntes (stort sett) å bli klappet til og slått er like ille. Ingen skal klappe til meg fordi om de syntes jeg er frekk i kjeften heller.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #20 Skrevet 4. februar 2009 Jeg skiller litt på de to jeg også. Kjæresten min har klappa til meg et par ganger han (ikke så veldig hardt, ble bare litt rød på kinnet men det forsvant fort), og selv om det var nedverdigende og jeg ble sint der og da, har jeg ikke sett noen grunn til å gå fra ham av den grunn. Det skal dog nevnes at han ble veldig lei seg i ettertid. De fleste syns sikkert det merkelig at jeg har funnet meg i det, men jeg ser det ikke som noe stort problem egentlig. Hadde han tatt fram knyttneven og banket meg sønder og sammen ville jeg naturligvis gått på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå