Gjest OrakelOla Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/02/03/magasin...edisin/4654527/ In your FACES!!!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/02/03/magasin...edisin/4654527/ In your FACES!!! For den som tror. Er intent bevist godt nok, Så lenge noen tror på healing og mener de har opplevd det. Så bryr de seg ikke om hva andre måtte si. Det som dette En religiøs person vil aldri synes at et bevis på at Gud ikke ekesisterer er godt nok. Og en ateist vil aldri synes at bevis på Guds eksistens er god nok. La dem tro hva de vil. Om de tror på healing la dem tro det. Hva har det med deg å gjøre ?
Gjest OrakelOla Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 hvorfor ikke bry seg? dem forpester jo menneskehetens tanker med disse rosa kyllingene sine og de fløffy harepusørene sine som til og med kan høre lyder vitenskapsmenn av beste kaliber aldri har hørt. ei heller finner de en naturlig forklaring på det. ting må ha et bevis her på jorden for at vi her som faktisk lever på jorda tror på dette. ellers kan de "alternative" spare seg søpla si. syns det begynner å bli plagsomt med disse alternative pseudovitenskapsmenneskene her inne som ødelegger relgionsforumet. burde vært et alternativ et i såfall , hahaaa
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 hvorfor ikke bry seg? dem forpester jo menneskehetens tanker med disse rosa kyllingene sine og de fløffy harepusørene sine som til og med kan høre lyder vitenskapsmenn av beste kaliber aldri har hørt. ei heller finner de en naturlig forklaring på det. ting må ha et bevis her på jorden for at vi her som faktisk lever på jorda tror på dette. ellers kan de "alternative" spare seg søpla si. syns det begynner å bli plagsomt med disse alternative pseudovitenskapsmenneskene her inne som ødelegger relgionsforumet. burde vært et alternativ et i såfall , hahaaa Om du vil kaste bort din egen tid. På hva andre mennesker tror. Så får du gjøre det. Jeg har viktigere ting å gjøre en og gå rundt og bry meg om hva andre tror på
Gjest pasta Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Siden Kristian Gundersen på UiOSLO/NORGE sier dette så sier jo det aaaaaaaaaaaaalt! Enig med Ballo. De som liksom innehar all vitenskapen burde sette seg mer inn i det, se alt i fra et nytt perspektiv. starte litt på nytt. kanskje noen nye funn kommer til. man kan ikke stoppe forskningen av viktige ting selvom sannheten liksom er funnet.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Veldig god lesning. Jeg tviler på at troende kommer til å lese hele artikkelen dog, og ikke minst reflektere.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Om du vil kaste bort din egen tid. På hva andre mennesker tror. Så får du gjøre det. Jeg har viktigere ting å gjøre en og gå rundt og bry meg om hva andre tror på Det er nettopp derfor du velger å poste her, eller?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Det er nettopp derfor du velger å poste her, eller? Noen ganger er det greit å kaste bort tiden
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Jeg hadde heller ikke forventet at du ville lese artikkelen i uavkortet form.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Jeg hadde heller ikke forventet at du ville lese artikkelen i uavkortet form. Har lest den
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 Og hvilke tanker gjør du deg? Det står, svart på hvitt, at det ikke finnes -noe- bevis, ikke ett eneste indis, null flugg av hjemmel, for at healing eller bønn i noen grad virker som annet enn placebo. "Pff - de vet ingenting"?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Og hvilke tanker gjør du deg? Det står, svart på hvitt, at det ikke finnes -noe- bevis, ikke ett eneste indis, null flugg av hjemmel, for at healing eller bønn i noen grad virker som annet enn placebo. "Pff - de vet ingenting"? Jeg tror ikke på healing eller bønn. Så hvorfor skal jeg forsvare noe jeg ikke tror på ? Alt jeg sier er. At for en troende betyr det ingenting om det ikke er bevis. Fordi de tror på det. Da hjelper det ikke hva andre måtte si.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 Oi, da er vi faen meg enige jo. Menneskelige særegenheter er teite til tider.
Skvaldersjura Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 Her er kortene veeeeldig godt blandet ser jeg! Men jeg skjønner essensen. Noen vil prøve å blåholde på sin "enerett" til å helbrede, og generaliserer ved å kalle alt for "healing". Det er INGEN som har enerett på å gjøre mennesker friske. Hverken troende, leger, aroma, fotsone og auraterapister, medium, medisiner, hekser og trollmenn, hoemopater, psykopater eller hallelujanisser! Alle disse vil påstå at det de gjør fungerer! De fleste av dem vil handle ut fra et ønske om å hjelpe, eller i det minste lindre. Noen av dem handler ut fra et ønske om å tjene penger, og dem kan du etter min oppfattning bare hive over rekka, eller i beste fall bruke dem til agn!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #15 Skrevet 3. februar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/02/03/magasin...edisin/4654527/ In your FACES!!! Så j.... bra bevis, så j... bra bevis at jeg nå med full visshet kan være frekke mot de som tror. Jeg er helbredet, men kan ikke bevise det, beklager, vær frekk med meg. Jeg er likeglad, det er jeg som er helbredet, og glad for det. Filosofi finnes ikke lenger, bare bevis. Er dette fremtiden?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #17 Skrevet 3. februar 2009 Oi, da er vi faen meg enige jo. Menneskelige særegenheter er teite til tider. Jeg er uenig i at menneskelige særegenheter er teite. Men jeg er enig i at healing og bønn ikke funker
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #18 Skrevet 3. februar 2009 Tilbøyelighet til å tro fasttømret når det ikke eksisterer bevis -er- ufravikelig teit, i de aller fleste tilfeller.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 Her er kortene veeeeldig godt blandet ser jeg! Men jeg skjønner essensen. Noen vil prøve å blåholde på sin "enerett" til å helbrede, og generaliserer ved å kalle alt for "healing". Det er INGEN som har enerett på å gjøre mennesker friske. Hverken troende, leger, aroma, fotsone og auraterapister, medium, medisiner, hekser og trollmenn, hoemopater, psykopater eller hallelujanisser! Alle disse vil påstå at det de gjør fungerer! De fleste av dem vil handle ut fra et ønske om å hjelpe, eller i det minste lindre. Noen av dem handler ut fra et ønske om å tjene penger, og dem kan du etter min oppfattning bare hive over rekka, eller i beste fall bruke dem til agn! Medisin har alltid dokumentert virkning - ellers hadde det ikke vært medisin. Når man kan redegjøre for sin helbredende kraft (eller mangel på, i så måte), da er det ikke bare en påstand man kommer med, da er det virkelighet. Du ser forskjellen på en lege og en hallelujanisse, ikke sant?
Logikk Skrevet 4. februar 2009 #20 Skrevet 4. februar 2009 Siden Kristian Gundersen på UiOSLO/NORGE sier dette så sier jo det aaaaaaaaaaaaalt! Enig med Ballo. De som liksom innehar all vitenskapen burde sette seg mer inn i det, se alt i fra et nytt perspektiv. starte litt på nytt. kanskje noen nye funn kommer til. man kan ikke stoppe forskningen av viktige ting selvom sannheten liksom er funnet. Du er klar over at en dobbel blind test gjør det umulig å "jukse", og derfor når resultatet i flere tester som alle bruker dobbel blind så er det bare slik. Om en klarer å forestille seg noe annet så kan man like godt forestille seg en stor rosa enhjørning også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå