Gjest Gjest_sinnataggen_* Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Er det virkelig mulig?!? Nå har han klart å gjøre det igjen: Installere ting FEIL slik at det blir sørens umulig å bruke på vanlig vis. Søren makk av en fyr! Sist var det PCen. Innstallere mer minne som vi slettes ikke behøvde. Det resulterte i at det tok evigheter fra du trykket på start til maskinen var på. Og når den starta var det bare sporadisk at ADSL tilkoblingen virket. Jeg bruker maskinen til jobb når jeg har hjemmekontor og er avhengig av at den virker. Etter å ha bedt han om å fikse dette i nesten ett år uten at det skjedde noe, eksploderte jeg og sa jeg kom til å kaste den sørens maskinen ned av verandaen og gå å kjøpe en ny om dette ikke ble ordnet UMIDDELBART. Da fikset han det. Sist helg kjøpte han ny dekoder på TVen. Nå er det samme dritten der også - den kan ikke slås på. Skulle se nyheter og får ikke den pokkers TVen på. Trykker på start og på 1 på både TV og dekoder i ulik rekkefølge og det skjer ikke en dritt. Er det virkelig mulig?!? MØKKAMANN! Hvis du ikke kan innstallere ting så la være!!!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Hmm..mann som er allergisk mot bruksanvisning og tech-support? Jeg for min del har begynt å innse at dersom man vil ha noe gjort må man gjøre det selv... Mulig jeg hiver ut en brannfakkel, men hva med å prøve å sette seg litt inn i det og se om det er noe du får til å fikse? Eller ta kontakt med noen som kan?
Aurora M. Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 "Etter å ha bedt han om å fikse dette i nesten ett år uten at det skjedde noe" Kanskje en ide å lære det selv?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 "Etter å ha bedt han om å fikse dette i nesten ett år uten at det skjedde noe" Kanskje en ide å lære det selv? Jepp, enig! Skjønner det er irriterende, ts. Men R A S E N D E ? Kanskje dere burde gå på et kurs? Han på teknisk, du på sinnemestring?
Fresi Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Er det virkelig mulig?!? Nå har han klart å gjøre det igjen: Installere ting FEIL slik at det blir sørens umulig å bruke på vanlig vis. Søren makk av en fyr! Sist var det PCen. Innstallere mer minne som vi slettes ikke behøvde. Det resulterte i at det tok evigheter fra du trykket på start til maskinen var på. Og når den starta var det bare sporadisk at ADSL tilkoblingen virket. Jeg bruker maskinen til jobb når jeg har hjemmekontor og er avhengig av at den virker. Etter å ha bedt han om å fikse dette i nesten ett år uten at det skjedde noe, eksploderte jeg og sa jeg kom til å kaste den sørens maskinen ned av verandaen og gå å kjøpe en ny om dette ikke ble ordnet UMIDDELBART. Da fikset han det. Sist helg kjøpte han ny dekoder på TVen. Nå er det samme dritten der også - den kan ikke slås på. Skulle se nyheter og får ikke den pokkers TVen på. Trykker på start og på 1 på både TV og dekoder i ulik rekkefølge og det skjer ikke en dritt. Er det virkelig mulig?!? MØKKAMANN! Hvis du ikke kan innstallere ting så la være!!! Unnskyld meg, men: Var det deilig å få det ut?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Er ikke poenget hennes her at de faktisk ikke trenger disse installasjonene hans. Hun må leve med hans installasjonstrang som ødelegger hverdagen for henne, uten at det er nødvendig. Så hun trenger ikke lære dette. Han må lære seg å holde seg unna - eller i det minste holde på til det faktisk virker. Var samboer med noe liknende en gang. Riktignok kunne han installere. Men han holdt på med det hele tiden! Så PC'en lå stort sett strødd ut over i flere deler. Tror den virket noe sånt som to uker i løpet av fire måneder. Og jeg skulle liksom jobbe med hovedfagsoppgave. Gjør som meg - kjøp dine egen dingser - med lås og passord.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Åh, det er så irriterende med dumme folk som SKAL sette i gang med ting de ikke får til, ødelegger alt og overlater til andre å rydde opp. Tror de selv de er smarte så er det bare enda mer irriterende. Det er så irriterende at jeg direkte skyr en fyr som er interessert i meg bare fordi jeg MERKER at han er en sånn som er i stand til å komplisere ting noe så inni hhhh, at det hjelper ikke hvor mange andre koselige kvaliteter han har. Jeg er bare alt for utålmodig til å takle slike trekk hos en partner.
Gjest Gjest_sinnataggen_* Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Var deilig å få det ut Som andre over her var inne på, synes jeg man kan rydde opp sitt eget rot! Jeg hadde både PC og dekoder jeg var strålende fornøyd med (og hadde innstallert selv). Og jeg gidder ikke bruke av min tid på å rydde opp i rotet hans! ...og, han har kommet hjem nå og holder på å fikse det fantastiske TV-oppsettet sitt, mens jeg sitter her og spiser kake og surfer på nett
Gjest Gjest_redd mann_* Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Rasende kvinnfolk er noen sprø skapninger, om man jatter med og legger seg flat så blir de rasende fordi man ikke sier sin mening. Om man sier dem imot og argumenterer blir de rasende fordi man ikke respekterer deres mening. Om man ikke sier noe, men bare går stillferdig ut og "ordner opp" så blir de rasende fordi man ikke snakker med dem... Så det beste man kan gjøre er være proaktiv i forhold til rasende kvinnfolk, men det er ikke lett .. raseriet deres bygger seg gjerne opp over tid uten at man egentlig legger merke til det før det en dag eksploderer utover hus og hjem.. slik at man må søke tilflukt i kjeller og garasje....
Cata Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 Rasende kvinnfolk er noen sprø skapninger, om man jatter med og legger seg flat så blir de rasende fordi man ikke sier sin mening. Om man sier dem imot og argumenterer blir de rasende fordi man ikke respekterer deres mening. Om man ikke sier noe, men bare går stillferdig ut og "ordner opp" så blir de rasende fordi man ikke snakker med dem... Så det beste man kan gjøre er være proaktiv i forhold til rasende kvinnfolk, men det er ikke lett .. raseriet deres bygger seg gjerne opp over tid uten at man egentlig legger merke til det før det en dag eksploderer utover hus og hjem.. slik at man må søke tilflukt i kjeller og garasje.... "Gjør det riktig første gang"
Terje79 Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 unnskyld meg men... HAHAHAHA jeg har nok ikke vært så langt unna dette fenomenet.. men jeg rydder nå opp i det med en gang.. har tilogmed satt opp egne maskiner for andre halvparten bare for å slippe situasjoner som det.. jeg er en teknisk person og liker å fikle med ting, men er alltid påpasselig med at det er erstatninger tilgjengelig så det er mulig å få gjort sine ting selv om jeg driver med mitt.. Kan selvfølgelig forstå at ikke alle er like flinke til sånt..
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 jeg er en teknisk person og liker å fikle med ting, Det sa eksen og, men teknisk og teknisk... Han likte å tro han var det, og følte seg sikkert veldig viktig der han lå på knær og fiklet med ting, men det var ALLTID jeg som måtte rydde opp, det var nemlig ikke SÅ fryktlig teknisk avansert det meste av det han drev med, selv om han likte å tro det selv. og når han rotet det virkelig til endte det alltid at vi måtte sende det på reparasjon uansett. Men han fortsatte å påberope seg stor kunnskap og teknisk innsikt som han ikke hadde, reiste rundt til venner og familie og "hjalp" dem med ting (De, stakkar, trodde jo han hadde peiling) Broren min, som faktisk har peiling, lo bare rått av han. Det er noe med å stikke fingeren i jorda og innse sine evner og begrensninger. Nei, TS, kjøp teknikk-lego til han istedet.
Terje79 Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 haha.. ja.. har møtt noen sånne også.. Det er forskjell på å tro du kan alt, og innse sine begrensninger.. jeg skal ikke påberope meg evnen til å kunne fikse alt for jeg VET jeg ikke klarer det.. men jeg kjenner til fenomenet.. Holder meg til å leke med ting som ikke er kritiske for andre i huset jeg.. og evt de tingene jeg har i det minste et snev av peiling på..
Gjest kona Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 "Etter å ha bedt han om å fikse dette i nesten ett år uten at det skjedde noe" Kanskje en ide å lære det selv? He he, her i huset leveres bruksanvisninger til meg og så går far for å gjøre noe annet mens jeg kobler og stiller inn. Funker helt fint det og så slipper vi en bannende og sur mann i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå