Pearl Skrevet 3. februar 2009 #1 Del Skrevet 3. februar 2009 Vi reiser til Thailand i juni og skal til Koh Samui og muligens Koh Pangang og Koa Tao, men vi vet ikke hvor vi skal bo ennå og håper noen her kan komme med anbefalinger. Har forstått det slik at det ikke er bare bare hvilken strand man velger å være på i Koh Samui. Kan noen fortelle oss hvilken som er best? Vi har små barn så noe fest og basar er ikke målet. Ellers trenger jeg tips på hvordan vi skal få billigst mulig overnatting når vi har med oss 3 barn og sannsynligvis må leie to rom? Ellers sier vi tusen takk for alle tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 3. februar 2009 #2 Del Skrevet 3. februar 2009 Hei. De to strendene med mest party og generelt mas og turist-kjas- Chaweng og Lamai- anbefales ikke. Prøv Bo Phut! Mye roligere sted. Nydelig strand også. Og kortest vei ut til Koh PhanGan. Det finnes også en liten bukt (Tong Tak Ien) ved siden av Lamai der man omtrent får være alene. De hadde store, fine rom. Veldig fint sted, med en "egen strand". Ha en god tur. Kos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 4. februar 2009 #3 Del Skrevet 4. februar 2009 Vi bodde helt nord på Chaweng stranden og det var ganske fint. Det var langt nok utenfor at det ikke var for mye bråk i området men såpass nærme at vi kunne gå til der det skjedde. Her er et reisebrev med bilder http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 6. februar 2009 Takk til dere. Hva het hotellet du overnattet på i Tong Tak Ien, MissLynch? Gard, jeg har lest reisebrevet ditt, kjempeflott, jeg kommer til å notere meg noen tips derifra. Er det andre som har noe spennende å bidra med her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GIN Skrevet 6. februar 2009 #5 Del Skrevet 6. februar 2009 Takk til dere. Hva het hotellet du overnattet på i Tong Tak Ien, MissLynch? Gard, jeg har lest reisebrevet ditt, kjempeflott, jeg kommer til å notere meg noen tips derifra. Er det andre som har noe spennende å bidra med her? Chaweng er vår favoritt. Problemet er at hotellene på den fineste delen av stranden stort sett bare er trestjernes, men heeelt ok. Neste gang skal vi bo her: http://www.sawadee.com/hotel/samui/baanchaweng/ Banana Fan er et godt alternativ hvis ungene er over ca 5 år - barnebassenget er desverre litt dypt http://www.sawadee.com/hotel/samui/bananafan/ Her bodde vi i sommer - kjempebra her også - ligger sentralt og fint, manglet bare litt mer varm thaimat på frokostbuffeten;-) http://www.sawadee.com/hotel/samui/baansamui/ Rett ved Baan Sami ligger http://www.sawadee.com/hotel/samui/chawengburi/ der bodde vi for 4 år siden. Noen av bungalowene her var litt slitte, og litt ustabilt vann i dusjen, men...igjen, et bra alternativ http://www.sawadee.com/hotel/samui/chawengburi/ Goood tur...hørtes herlig ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 8. februar 2009 #6 Del Skrevet 8. februar 2009 Vi likte oss også godt på Chaweng, veldig fin strand, men litt mas om shopping fra strandselgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Annie* Skrevet 8. februar 2009 #7 Del Skrevet 8. februar 2009 Hvis du vil bo på Chaweng, velg Chaweng Noi - den sørligste delen - som ligger litt avskjermet fra resten. Her er det mye roligere. Vi bodde på en strand like sør for Nathon ("hovedstaden" på Koh Samui). Vi var der i august/september og hadde stranden så og si for oss selv. Kjempelang strand uten strandselgere, helt fantastisk! :-D Bodde i femstjerners bungalower til tre hundre kroner natten... (prutet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 8. februar 2009 #8 Del Skrevet 8. februar 2009 Bophut er hundre ganger koseligere enn Chaweng, og veldig familievennlig. Jeg anbefaler dette stedet: http://www.thewaterfrontbophut.com/ Det er drevet av et engelsk par som står på hodet for at gjestene skal ha det bra. Stille og rolig, barnevennlig (de skaffe barnevakt hvis du vil ut uten ungene en kveld). Det ligger i utkanten av Bophut, og det er bare 100 meter å gå til masse restauranter etc. Ingen jentebarer der slik det er på Chaweng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #9 Del Skrevet 24. februar 2009 du kan leie bungalows og villa også for en rimelig penge, kommer ann på hvor mye du vil ut med.. Ta kontakt med meg på [email protected] for mer informasjon. Jeg bor her og kan skaffe deg rimelig og bra bolig utenfor de største turistmagnetene (Lamai og Chaweng). Choeng mon eller Maenam er også bra steder om du vil ha det rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibi Skrevet 25. februar 2009 #10 Del Skrevet 25. februar 2009 Vi bodde også på Chaweng, og syns det var helt topp.. En av de aller flotteste strendene jeg har vært på. Det skal imidlertid sies at det er 7 år siden. Hvis du har litt is i magen venter du med å bestille hotell til dere står på flyplassen. Der står det søte thaier i kø, og vil tilby deg overnattinger på hoteller i alle klasser. Mulig å spare MYE penger på dette... Det gjorde hvertfall vi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibi Skrevet 25. februar 2009 #11 Del Skrevet 25. februar 2009 Og forresten - ikke kast bort masse penger på hoteller med flotte bassenger osv. Dere kommer garantert til å bo på stranda uansett. Jeg ville iallefall heller prioritert hytter helt nede ved sjøen (omtrent) og god frokost inkludert, enn svære komplekser hvor du uansett ikke benytter noen av fasilitetene! Også anbefaler jeg elefantsafari og dykkekurs!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 2. mai 2009 Mange flotte anbefalinger her og jeg har vært inne for å sjekke alt. Det som blir vårt problem tydeligvis (etter noen tlf samtaler til Thailand) er at eldste gutten vår er 12 år og regnes som "voksen". Videre er de fleste familie bungalover regnet for 4 personer og de er ikke interessert i å være behjelpelige med en ekstra segn slik at vi får bo sammen. Vi har vel bestemt oss for å prøve Meanaam eller Bophut i første omgang og trenger tips til hvor vi kan overnatte til under tusen lappen, men alikevel føle at det er pent og rent rundt oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Annie* Skrevet 2. mai 2009 #13 Del Skrevet 2. mai 2009 Under tusen lappen?! Da kan dere vel bo hvor som helst.... Vi reiste med barn da vi var på Koh Samui, men vi hadde bare bestilt tre netter på forhånd. Det var vi glade for, fordi vi var ikke kjempe fornøyde med hotellet. Dvs det var helt greit, men vi fikk to stjerner bedre til samme pris ved å kjøpe overnattingen der. Hvis jeg var dere ville jeg ikke ha "over planlagt" turen. Dere skal til Thailand - og det meste kan ordnes der. Kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at dere skulle få noe problem i forhold til ekstra seng. Det virker på meg som om de dere har snakket med har vært ute etter noen ekstra kroner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå