Gjest ELIN_2009 Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Hvorfor er jeg svært ofte veldig sliten og trøtt en god stund etter trening? Det er ikke alltid,men oftest. Kan også fryse voldsomt.Og det tar timer før jeg får varmen. Legger til at svetten siler under trening.Men jeg har nesten alltid vært plaget med å svette bare jeg gjør det minste.Om sommeren kan svetten renne selv om jeg sitter i ro.Har dette noen sammenheng tror dere?
Chanel.No5 Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Hvorfor er jeg ? Det er ikke alltid,men oftest. Kan også fryse voldsomt.Og det tar timer før jeg får varmen. Legger til at svetten siler under trening.Men jeg har nesten alltid vært plaget med å svette bare jeg gjør det minste.Om sommeren kan svetten renne selv om jeg sitter i ro.Har dette noen sammenheng tror dere? Om det har noe sammenheng med frysingen vet jeg ikke. Fryser du mer de dagene du har trent? Hvorfor du svært ofte er veldig sliten og trøtt en god stund etter trening har vel kanskje med at du har trent godt? Vet ikke hvordan du trener, men om du trener om ettermiddagen er det vel riktig at en da om kvelden blir trøtt og sliten etter jobb, skole og trening... Kanskje du kan fortelle litt mer om dagene dine for at en skal kunne se hvorfor du føler som du gjør..
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Det er et tegn på dårlig fordøyelse og overarbeidet lever. Når du trener så reduseres blodtilførselen til fordøyelsen og det pumpes mer blod ut til muskulaturen. Det er derfor det er anbefalt å spise lite før man skal trene. Prøv å spis litt smartere, pust riktig og drikk små mengder under trening.
Gjest ELIN_2009 Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Det er et tegn på dårlig fordøyelse og overarbeidet lever. Når du trener så reduseres blodtilførselen til fordøyelsen og det pumpes mer blod ut til muskulaturen. Det er derfor det er anbefalt å spise lite før man skal trene. Prøv å spis litt smartere, pust riktig og drikk små mengder under trening. Jeg spiser smart og drikker under trening.Jeg spiser heller ikke mye før trening. Har heller ikke problemer med fordøyelsen.
venus_ Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Om du ikke dusjer med en gang vil svetten gjør at du fryser lettere. Vet ikke hvorfor.. Jeg har det også slik.
Gjest ELIN_2009 Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Om det har noe sammenheng med frysingen vet jeg ikke. Fryser du mer de dagene du har trent? Hvorfor du svært ofte er veldig sliten og trøtt en god stund etter trening har vel kanskje med at du har trent godt? Vet ikke hvordan du trener, men om du trener om ettermiddagen er det vel riktig at en da om kvelden blir trøtt og sliten etter jobb, skole og trening... Kanskje du kan fortelle litt mer om dagene dine for at en skal kunne se hvorfor du føler som du gjør.. Jeg fryser mer de dagene jeg har trent ja.Jeg trener melleom en og en halv-to timer om dagen fem dager i uken.Jeg spiser sundt og hver 3 time.5 ganger til dagen Jeg er hjemmeværende så jeg trener både på formiddagen og ettermiddagen. Tror kanskje det har med intensiteten å gjøre.Men alle snakker jo om hvor mye energi man får av å trene.Ikke jeg ihvertfall.
Chanel.No5 Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Jeg fryser mer de dagene jeg har trent ja.Jeg trener melleom en og en halv-to timer om dagen fem dager i uken.Jeg spiser sundt og hver 3 time.5 ganger til dagen Jeg er hjemmeværende så jeg trener både på formiddagen og ettermiddagen. Tror kanskje det har med intensiteten å gjøre.Men alle snakker jo om hvor mye energi man får av å trene.Ikke jeg ihvertfall. Kan være kroppen din er overtrent, at du kanskje bør kutte litt ned en periode for å se om det blir bedre da? At du holder deg til en time dagen, 5 dager i uken.. Overtrening gir ikke samme energi som moderart trening gjør, det fører til at du blir sliten..
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Kan være kroppen din er overtrent, at du kanskje bør kutte litt ned en periode for å se om det blir bedre da? At du holder deg til en time dagen, 5 dager i uken.. Overtrening gir ikke samme energi som moderart trening gjør, det fører til at du blir sliten.. Enig. Du trener veldig mye. Spiser du nok da? Siden du trener så mye, så må du også spise en del for ikke å gå helt tom. Det hender jeg ikke får spist nok før jeg trener, og da blir jeg helt dårlig etterpå, er helt tom for energi.
Gjest ELIN_2009 Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Takk for gode råd.Føler at jeg spiser nok.Er aldri skikkelig mett etter ett måltid,men heller ikke veldig sulten før måltid. Har lest at om man er skikkelig overtrent,så kan de nesten minne om ME? Man er ikke bare trøtt og sliten,men deprimert i tillegg også+ en del andre symptomer. Får vel kutte litt ned på det selv om jeg ikke har lyst
punkyB Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Eller du kan variere treningen litt mer. Ta noen treninger hvor du ikke tar ut alt. Vet ikke hva/hvor du trener med går du på et senter kan du jo ta stretch/yoga/pilates o.l. -- eller du tar en spinningtime hvor du holder pulsen lav.
Chanel.No5 Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Takk for gode råd.Føler at jeg spiser nok.Er aldri skikkelig mett etter ett måltid,men heller ikke veldig sulten før måltid. Har lest at om man er skikkelig overtrent,så kan de nesten minne om ME? Man er ikke bare trøtt og sliten,men deprimert i tillegg også+ en del andre symptomer. Får vel kutte litt ned på det selv om jeg ikke har lyst For all del, spis masse med ditt høye aktivitetsnivå. Som du skriver kan overtrening ha mange ulemper med på sin vei, så vil nå anbefale deg, mot din egen vilje, at du kutter litt trening en periode fremover, se om ikke humør, energi og livet generelt kommer seg da.. Gjør det for din egen skyld.
Gjest ELIN_2009 Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 For all del, spis masse med ditt høye aktivitetsnivå. Som du skriver kan overtrening ha mange ulemper med på sin vei, så vil nå anbefale deg, mot din egen vilje, at du kutter litt trening en periode fremover, se om ikke humør, energi og livet generelt kommer seg da.. Gjør det for din egen skyld. Takk.Det skal jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå