Gå til innhold

Forslag til karnevalskostyme som er enkel å lage selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til hva jeg kan lage, som lillemann på 2 år kan kle seg ut som på karneval? Noe jeg kan lage av klær han allerede har og andre ting man kan ha liggende hjemme. Jeg kan sy, og har en del stoff liggende.

I fjor var han supermann, da hadde vi en supermannbody, som jeg festa på ei rød t-skjort på. Noe sånt kunne jeg tenke meg å gjøre i år ogå. Synes det er så dumt å kjøpe kostyme, og så får de bruke den èn gang, før de vokser ut av den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

En idè kan være å bruke innerforet til en kjeledress dersom du har. Syr du på et par ører og sminker en nese og værhår, blir gutten din en flott bamse/bjørn/løve!

Eller du kan bruke en gammel fleecejakke e.l og sy en slags dress av det. Sorte klær og noe gullgreier kan bli kaptein sabeltann, eller en annen pirat dersom du har noen gamle filler liggende. Cowboy eller indianer burde også være nokså enkelt å lage til av gammelt tøy.

Klassikeren laken og spøkelse går vel aldri av moten...hehe.. :gjeiper:

Er ellers enig med deg. En behøver ikke absolutt kjøpe alt mulig selv om det skal være karneval i barnehagen. Det blir bare brukt den ene gangen.

Skrevet

troll/karius og baktus: Ta gamle klær og sy et par lapper på med store sting svert ungen og klærne med litt kull for å få skitteffekt. tuper håret.

en blomst: Grønn klær og smink en blomst i ansiktet.

Skrevet

Er han blond kan han enkelt bli Emil i Lønneberget (eller er kanskje ikke han "in" lengre blandt småbarn?)

Olabukse + rutete skjorte + pistol og tørkle i halsen = cowboy som noen nevnte oppi her

Skrevet

En fra b-gjengen? Ta en rød genser som du fester en hvit lapp med kjennetegnet til en av de på, f.eks. 176-671, litt svart sminke rundt øya, en blå skyggelue og vips, du har en banditt. :)

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Noe bundsrelatert eller -inspirert materiale (type knebukse og hvit skjorte) kan kombineres med lapp for øyet og rødt silkesjal e.l som belte (eller kanskje på hodet). Et plast sverd i hånden - og visp - en steintøff pirat.

Skrevet

Takk for alle inspill. Det store problemet er at han ikke liker å ha noe stæsj oppå hodet, og lapper foran øyne og andre ting i ansiktet blir nok fort tatt av også. Endte opp med å sy en bie-drakt (some en ermeløs body nesten)som han kan ha svart strømpebukse og body under. Ble kjempesøt, med vinger og brodd bak :). Nå gjenstår det bare å prøve den på...

Gjest Grafica
Skrevet

Tips til neste år: Trollmann! Sy en enkel sort kutte, også finne en fin pinne som tryllestav :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...