Gjest Heihå Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Hvis man begynner i ny jobb i staten, f.eks. den 1. i en måned - vil man da få lønn allerede den 12. samme måned, slik at lønnen betales forskuddsvis? Eller må man vente halvannen måned? Tusen takk for svar!
Trillrund Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Jeg begynte et vikariat 1. april og det var for sent til å få med lønn 12. april, så det kom dobbelt den 12. mai.... Man kan be om forskudd!
Malama Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Man får normalt sett deler av lønnen på etterskudd, og den resten på forskudd, siden man 12. janua får lønn for hele januar. Men de fleste statlige arbeidssteder må ha data inn i lønnsystemet allerede før 1. januar for å kunne utbetale lønn til dem 12. januar (hos oss er fristen 20. måneden før lønn) slik at en som begynner 1. januar ikke rekker være med på ordinær lønnsutbetaling i januar, og derfor får dobbel betaling i februar. Men ja, det er også meget mulig å få forskudd. Da jeg begynte i staten fikk jeg, helt uten at jeg ba om det, lønnsforskudd for første måned, som ble avregnet mot den doble betalingen jeg fikk på neste måneds ordinære lønnsutbetaling. Dette er standard der jeg jobber. Men altså, etter denne første runden, så får man deler på forskudd og deler på etterskudd helt rutinemessig, da hele månedens lønn utbetales midt i måneden.
Gjest Gjest_mimmi_* Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 jeg startet også i statlig stilling 1. i mnd å fikk lønn den 12. Men viktig å ha med skattekort første dagen, slik at man slipper å bli trukket 50 % første lønning:) Sånn er det hvertfall hos oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå