Gå til innhold

Hvor mye øl bergener dere per pers ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte øl på fat, med tappetårn (leie inkludert i prisen; hadde erfaren bartender til å tappe). Da funket det slik at vi kunne returnere uåpnede fat og bare betalte for det vi åpnet, nokså greit egentlig.

Vi var ca. 50 stykker og bestilte et 50-liters-fat og hadde et 30-liters i reserve; reservefatet ble ikke åpnet. Det vil si at to halvlitere per pers viste seg å være nok; men så var det også en del som drakk lite eller ingenting fordi de var gamle, gravide eller avholdsfolk. (Dette ølforbruket kom i tillegg til vin til maten.)

Skrevet
Så lenge dere får levere tilbake det som blir til overs så er det jo bare til å ta godt i når dere skal handle inn, bedre med for mye en for lite.

Vi blir ca 70 stk og skal kjøpe inn 15 kasser øl, og 1 vin per.pers, så leverer vi tilbake det som blir for mye :)

15 kasser øl???? 15?

det høres jo sinnsykt mye ut. vi tenkte 6 kasser øl på våre 70 gjester. har og ca 1 l vin per pers! og en del barn og gravide som ikke drikker... 15 kasser altså????

Skrevet
15 kasser øl???? 15?

det høres jo sinnsykt mye ut. vi tenkte 6 kasser øl på våre 70 gjester. har og ca 1 l vin per pers! og en del barn og gravide som ikke drikker... 15 kasser altså????

Ja 15 kasser, da har vi regnet ca 5 øl/cider per.pers.

Om dere har 6 kasser så blir det ca 2 øl per.pers, men dere har regnet mere vin en det vi har gjort.

Men skal nevnes at det er en tørst gjeng vi har invitert :) Ingen gavide som jeg vet om til nå og kun 3 som ikke drikker, er ingen under 18 år der så går nok litt drikke, men som sakt vi får levere tilbake det vi ikke bruker.

Skrevet

vi endte opp med å kjøpe 7 kasser øl 48 flasker vin og litt forskjellig sprit.

vi hadde 60 til middag og 85 til fest med fri bar.

da bryllupet var over var det 17 flasker vin igjen, 3 kasser øl og en hel mengde sprit!

dette var enda vi sendte 2 kasser øl, 4 vin og 2 flasker sprit med de som skulle holde nachspillet. ryktene sier at de hadde det gøy på nachspillet. :ler:

vi hadde også gjester som foretrakk øl, men allikevel så er det mange som drikker vin til maten og heller bytter til øl etterpå.

vi tenkte at vi kjøper heller for mye enn å gå tomme, og uansett så blir det jo drukket opp en gang. :lur:

Skrevet

Jeg liker selv både vin, øl og en drink innimellom....men må si at et bryllup uten øl for meg rett og slett fremstår som gjerrig. Samme som jeg synes det er gjerrig å finberegne....jeg ville mye heller kjøpt 5 ekstra kasser øl enn å gå tom (det for meg ville rett og slett være pinlig) tidlig på kvelden.

Alkoholinntak i et bryllup er vanskelig å beregne, men når jeg gifter meg til sommeren så skal det iallefall ikke bli tomt for noe....da gir jeg heller en kasse øl til naboen om det er såpass igjen!

Om det er av økonomiske grunner man må utelate eller eliminere goder fra et bryllup....da synes jeg man enten burde spare litt lenger før man feirer eller ha et selskap med færre gjester.

Gjest Gjest_molofrøkna_*
Skrevet

Da min venninne giftet seg hadde de kjøpt inn 8 kasser øl.(65 gjester) Det ble tomt for øl ganske tidlig på kvelden, selvom de hadde rikelig utvalg av både vin og sprit.

Så da jeg selv giftet meg hadde vi kjøpt inn 20 kasser øl (68 gjester), bare for sikkerhet skyld. Bedre å ha for mye enn for lite er min mening..... Vi hadde igjen ca 5 kasser når festen var over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...