Gå til innhold

James Randi hardt ut mot Norge

Gjest VinglePetter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snåsaeffekten får ringvirkninger også i USA.

James Randi som står bak million dollar challenge, går i dag hardt ut mot norge i sin blogg:

Norway Retreats Back Into the Middle Ages

Det er så sant som det er sagt. Jeg skammer meg nærmest over å være norsk.

Ja for Amerikanerene er hvirkelig de rette og utale seg. Med tanke på alle de såkalte hellbrederene de har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Ja for Amerikanerene er hvirkelig de rette og utale seg. Med tanke på alle de såkalte hellbrederene de har

Hvis du ikke vet hvem James Randi er, kan du bare la være å uttale deg så tåpelig. vekk med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faen, jeg blir flau av å være norsk i disse dager. Vi har ALLE forutsetninger til å være de mest rasjonelle i verden. Men likevel. Uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snåsaeffekten får ringvirkninger også i USA.

James Randi som står bak million dollar challenge, går i dag hardt ut mot norge i sin blogg:

Norway Retreats Back Into the Middle Ages

Det er så sant som det er sagt. Jeg skammer meg nærmest over å være norsk.

KRISE!!! Det er så pinlig å være norsk, jeg tror jeg døøør!

get a grip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg treffer James Randi så blir jeg nødt til å snakke om Snåsamannen og hvorfor nordmenn tror på ham. Artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alternative thinking - clairvoya
Hvis du ikke vet hvem James Randi er, kan du bare la være å uttale deg så tåpelig. vekk med seg.

slike frekke klyser som deg er f*en meg ikke verdt å diskutere med en gang.

sjeldent jeg gidder å bruke så mye energi som på å si f*en til et menneske egentlig men slike premieidiioter som deg, som ikke lar andre ha sin tro i fred kan vekk med seg selv!! Ja det mener jeg.

Har en likeveregel, kaster ikke bort et rødt øre (energi) på slike som er nedlatende mot andre uansett hvilken tro dem har eller som har et såpass negativ syn på livet som deg/dere har. Du har også veldig liten selvrespekt kanskje, som må snakke slik du gjør hele tiden? Du og "dine" her om i forumet. greit at dere har et annet synspunkt men vask munnen deres og ha respekt for andre. seriøst. og dere kaller oss "skada"? Se dere selv i speilet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem gidder å bry seg om en kar ved navn james randi uti kyniske møkka-usa [som jeg håper blir bedre selvfølgelig etter Obamas change]?

Hvorfor skal man tro akkurat han noe mer enn et medium for eksempell?? Ja nå argumenterer jeg på den tåpelige og talentløse måten dere gjør. Ser dere?

Idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en likeveregel, kaster ikke bort et rødt øre (energi) på slike som er nedlatende mot andre uansett hvilken tro dem har eller som har et såpass negativ syn på livet som deg/dere har.

Det er vel kanskje akkurat det du har gjort når du skrev det innlegget. Regner med at du ble rimelig sinna og hissig, og det bruker energi. :fnise:

Uansett, jeg syns dette med Snåsamannen er en merkelig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greia med James Randi er at han i over lenger tid har sagt at han gir 10 000 USD, nå 1 million USD til den som klarer å bevise at han/hun har paranormale evner. Så langt har flere tusen prøvd seg, men ingen klart å bevise det. Jeg syns det er et morsomt poeng.

Og Snåsamannen nekter å la seg teste. Hvorfor det, har han noe å skjule, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje akkurat det du har gjort når du skrev det innlegget. Regner med at du ble rimelig sinna og hissig, og det bruker energi. :fnise:

Uansett, jeg syns dette med Snåsamannen er en merkelig sak.

Ja, det ser du vel at jeg gjorde? ;)

Ja du ser vel at jeg ble irritert? Jeg skrev jo det.

Heldigvis tar det ikke nattesøvnen fra meg, men følte for å utagere litt. Det er bare sunt det. :o)

Hvordan merkelig da?

Jeg kan godt tro det er placeboeffekten, men hva så så lenge det funker.

La folk tro hva dem vil. Er enig med dem som føler vitenskapen virker desperat for tiden. Nekter å jobbe videre med ting for sannheten er så klar?

Den er ferdig utformet av disse. Nei sorry den kjøper jeg ikke.

Syns folk skal respektere alles tro. Uansett. I det minste holde seg for god til personangrep på mange folk som skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med James Randi er at han i over lenger tid har sagt at han gir 10 000 USD, nå 1 million USD til den som klarer å bevise at han/hun har paranormale evner. Så langt har flere tusen prøvd seg, men ingen klart å bevise det. Jeg syns det er et morsomt poeng.

Og Snåsamannen nekter å la seg teste. Hvorfor det, har han noe å skjule, kanskje?

Hadde jeg vært han hadde jeg nektet også.

MANGE alternative nekter. For det alternative kan ikke presses frem og de VET de vil misslykkes fordi det er blokkeringer der slike som randi, og da funker det ikke.

Ja, pacebo. so what? da tror ikke randi på placebo heller tydeligvis. men en dag kan han møte en som virkelig består testen. men det har ikke bare med mediumet å gjøre men og med han selv. han treffer en som "er for han".

Har fått med meg hva han tilbyr ja. Har lest over her som gjest og skrevet en stund, og fått med meg det mange ganger, hah. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg syns er merkelig med Snåsamann-saken er at det har blitt så mye oppstyr rundt det. Healing og alternativ helbreding er ikke noe nytt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANGE alternative nekter. For det alternative kan ikke presses frem og de VET de vil misslykkes fordi det er blokkeringer der slike som randi, og da funker det ikke.

Synd at alternative ikke er mer åpne for en vitenskapelig forklaring. Det er nemlig ikke slik at man går inn for å motbevise i vitenskapen, heller tvert om, men det er det veldig mange som ikke har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig å sette snåsa "kaill`n" opp mot blasfemi paragrafen? Ingen av dem har noensinne gjort skade på noen, så hva skal vi ha å gremmes over? En koselig liten gubbe fra snåsa, og en sovende paragraf? Nei, gi dere nå!? Noen som vil ha kake til kaffen? :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Pussig å sette snåsa "kaill`n" opp mot blasfemi paragrafen? Ingen av dem har noensinne gjort skade på noen, så hva skal vi ha å gremmes over? En koselig liten gubbe fra snåsa, og en sovende paragraf? Nei, gi dere nå!? Noen som vil ha kake til kaffen? :kaffekopp:

Jo, det skal jeg si deg. Begge sakene dreier seg om hvor opplyste vi er eller ønsker å være.

Nå gikk regjeringen HELDIGVIS tilbake på blasfemitøyset sitt i dag. Når det gjelder Snåsamannen, spiller det ingen rolle hvor koselig han er. Han er helt sikkert en skikkelig kjærnekar. Problemet er at han blir fremstillt som en mann med overnaturlige evner av høytstående politikere. Fra denne sluttningen er veien til middelalderen kort.

Vi er ikke ute etter å _ta_ Snåsamannen, vi vil bare være sikker på at den påståtte effekten hans ikke bygger på noe annet enn anekdotiske bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...