Gjest Hybelkanin Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Vi er 5 stk som bor sammen i en herlig blanding av alle kjønn, noenogtjue til like over 30 år, både studenter og ex-studenter (fast jobb) i eget hus. Hvordan skal jeg (gutt) gå fram for å få folket til å vaske? Vaskeliste: Jepp. Henger oppe den, men bare to av oss bruker den, mens resten stort sett glimrer med sin nullytelse siden i alle fall oktober. Resultat: uten diverse frivillige do- og kjøkkenvasker ville det gått noen uker mellom hver gang det ble vasket. Ta det opp: Har gjort det! Resultat: Alle var selvsagt enige, men det var jo et studenthus måtte jeg huske på (altså legitimt rot?). De andre tar faktisk ikke engang hintet når det blir vasket. Mitt syn blir noe slik som at de bevisst rett og slett må gi faen, for de vet jo at listen henger der, og de vet jo at det før eller siden blir deres tur. Alle kan glemme sin tur nå og da, men å ikke vaske noe på 2 mnd går ikke ann å glemme. I tillegg er det jo en tragisk emne til å rydde bort sine egne tallerker etter middag, ta oppvask (panner og kjeler), sette inn i vaskemaskinen, rydde av stuebordet etc...Eksempelvis: 3-4 personer presterer uten problemer å bruke 6-7 glass på en dag, rydder ikke bort tallerker o.l. etter kvelds-/nattmat, og preseterer å gå rett forbi dette når på farten ut dagen etterpå. Frustrerende som bare det dette, men overlever jo (så vidt). Noen gode koneemner med orden i sysakene, eller ryddige personer med ledig rom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå