Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jo nå skal dere høre. Jeg har lenge vært i underskudd på gode vinterjakker. Fikk endelig kjøpt meg en god ulljakke jeg kan ha når det er tørt og frost. Fra før hadde jeg bare en gammel dunjakke som ikke er så veldig vanntett. Har lenge lett etter noe som er mer vanntett, litt mer regnjakke-aktig, uten at den er HELT tett. En litt tynnere jakke som ikke er like tykk som dunjakka (for alle vet vi at det ikke regner ved -5 grader.)

Her om dagen ramla jeg inn på en sportsforretning og fant en dritkul jakke som så regntett og ganske tynn ut. Visstnok dyrt merke, dyr var den også, men - den er beregna på alpint og snowboard. Den skal altså holde deg tørr om du tryner i snøen flere ganger (DET klarte ikke min gamle dunjakke, det skal sies!)

Jeg ble helt frelst og kjøpte den på flekken. MEN - nå lurer jeg på om dette var seriøst overkill? Hadde jeg klart meg med en billigere og ikke fullt så "spesiell" jakke? Er redd den kan bli klam i lengden.

Den har en ENORM lapp på seg som jeg ikke tør ta av ennå, så jeg har ikke fått testet den særlig utendørs (bor veldig sentralt i stor by).

Tips? Har jeg kjøpt en ALT for vanntett jakke?

NB - har tenkt å bruke den til vanlig og kanskje på en og annen skitur. Går egentlig ganske lite på ski og i så fall på bortoverski.

Endret av Annikken
Skrevet

Du sier ingenting om hva slags jakke du har kjøpt, eller hvor vann/vindtett den er.

Dunjakker er heller ikke kjent for å være vanntette. Det finnes tynne dunjakker på markedet som er beregnet til å ha under skalljakker, som er vann/vindtette.

Når det gjelder hvorvidt du blir klam, svarer du egentlig på dette spsm selv. Jakken er beregnet til snowboard/alpint. Det betyr at du ikke blir klam i den. Ingen seriøse kjørere ville giddet å betale store summer for en jakke man blir klam i.

Ser egentlig ikke helt problemet ditt? Får litt følelsen at du forsøker å rettferdiggjøre for deg selv hvor mye penger du har brukt, og det spørsmålet er det kun du som kan ta stilling til.

Skrevet
Jakken er beregnet til snowboard/alpint. Det betyr at du ikke blir klam i den. Ingen seriøse kjørere ville giddet å betale store summer for en jakke man blir klam i.

Takk, det var svar på spørsmålet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...