Gå til innhold

Spørsmål til dere menn!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_tutta_*
Skrevet

Heihei :)

Har et spørsmål til dere menn. Jeg vil ha mer sex, mer variert sex og spennende sex. Men samboeren vil sjeldent ha sex og ha den samme typen sex.

Tingen jeg lurer på hvorfor vil dere ikke ha dama når det er hun som tar intiativ?

Er det fordi hun er stygg, lukter ekkelt, påtrengende?

Har hele livet vokst opp med den tro at menn vil ha mer sex og er "alltid" klar. Når jeg treffer på en mann som er aldri klar så krasjer det totalt med min oppfatning av menn. Er myten feil, eller er det noe jeg gjør feil? I starten var det positivt at jeg tok intiativ, men nå er det plutselig en negativ ting...

Noen mannfolk der ute som kan hjelpe meg å forstå meg på min samboer, for jeg klarer det ikke. Tar jeg intiativ er det feil, men tar jeg ikke intiativ får han det også til å bli feil :klø:

Mvh

Forvirret 20 åring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er myten feil, eller er det noe jeg gjør feil?

Myten er feil. Det er ikke slik at menn alltid har lyst....men om han på den annen side aldri har lyst så er det jo litt rart også.

Noen har bare mindre sexlyst enn andre..uavhengig av om det er kvinner eller menn.

Gjest alltid lysst
Skrevet
Heihei :)

Har et spørsmål til dere menn. Jeg vil ha mer sex, mer variert sex og spennende sex. Men samboeren vil sjeldent ha sex og ha den samme typen sex.

Tingen jeg lurer på hvorfor vil dere ikke ha dama når det er hun som tar intiativ?

Er det fordi hun er stygg, lukter ekkelt, påtrengende?

Har hele livet vokst opp med den tro at menn vil ha mer sex og er "alltid" klar. Når jeg treffer på en mann som er aldri klar så krasjer det totalt med min oppfatning av menn. Er myten feil, eller er det noe jeg gjør feil? I starten var det positivt at jeg tok intiativ, men nå er det plutselig en negativ ting...

Noen mannfolk der ute som kan hjelpe meg å forstå meg på min samboer, for jeg klarer det ikke. Tar jeg intiativ er det feil, men tar jeg ikke intiativ får han det også til å bli feil :klø:

Mvh

Forvirret 20 åring!

Jeg har alltid lysst, men har ingen å gjøre det med nå:( Du skulle vært hos meg

Skrevet

Myten er kun en myte, på lik linje med myten om at kvinner ikke er særlig interessert i sex, den myten kan du vel kanskje selv føle på kroppen at er feil? ;)

menn har ikke alltid lyst på sex, og hvorfor din kjære ikke har lyst på det, er det hundre prosent umulig å svare på for noen av oss her inne. Det er det faktisk bare han som kan svare deg på, om han vet det selv engang.

Ikke ta det for gitt at det er deg det er noe galt med, det kan være tusen ting, så finn ut hvorfor, uten å sette deg som den store stygge, og uten å mase.

Skrevet

Det har seg slik at friske menn, som trener og har godt kosthold, så og si alltid er klare. MEN, gutter som spiser dårlig og drikker mye får lavt testosteron nivå, og blir derfor mindre lystne på sex.

Jeg tror det er hans egen helse det er noe feil med, ikke deg. Virile gutter kan pule på det meste skal jeg si deg! :)

For min egen del har jeg sex minst to ganger om dagen, og har hatt det mer eller mindre fast i 10 år. Hvis ikke jeg har dama i nærheten så blir det runking hver dag, flere ganger om dagen.

Grunnen til at dette er mulig, eller gjennomførbart, er at jo bedre trent man er dess høyere intensitet klarer man å ha. Dette betyr at det er lett å få inn noen kjappe "fem minuttere" i hverdagen.

Skrevet
Det har seg slik at friske menn, som trener og har godt kosthold, så og si alltid er klare.

Hei, doktor dyregod

Det er faktisk en rekke andre ting som spiller inn mht seksualitet, men det har du åpenbart ikke fortstått. Jeg antar du var mest opptatt av å fremstille deg selv som ..ja, en hingst.....

Skrevet
Hei, doktor dyregod

Det er faktisk en rekke andre ting som spiller inn mht seksualitet, men det har du åpenbart ikke fortstått. Jeg antar du var mest opptatt av å fremstille deg selv som ..ja, en hingst.....

Hva mener du?

Skrevet
Hva mener du?

Du har litt tungt for det ute i stallen din?

Mentalitet, stress og libidio generelt - alt dette kan påvirke lyst - uavhengig om man er topptrent.

Skrevet

Det er nok mange andre ting som teller også ja..

Jeg vet for min egen del at min interesse for tidligere kjæreste dabbet av på bakgrunn av ting som ble sagt.. det er vel så psykologisk hos mange menn som ikke bare bruker den hjernen som dingler mellom beina som det er hos mange kvinner..

Kan det være ting mellom dere som er uoppgjort?

en diskusjon/krangel som henger igjen fra lengre tilbake?

Det er noen som kan ta inn over seg ting uten å være klar over det før lenge etterpå.. dessverre..

Skrevet
Du har litt tungt for det ute i stallen din?

Mentalitet, stress og libidio generelt - alt dette kan påvirke lyst - uavhengig om man er topptrent.

Hehe, jeg ville vel strengt tatt sagt at det er jeg som har forstått hvordan kroppen fungerer og ikke deg.

Med riktig kosthold, riktig mental- og fysisk trening så er man i stand til å takle hverdagslige motbakker rimelig elegant.

Skrevet
Med riktig kosthold, riktig mental- og fysisk trening så er man i stand til å takle hverdagslige motbakker rimelig elegant.

Ja, mye kraftfor og pløying av åkern.....

Gjest Gjest_tutta_*
Skrevet

Tror hingsten er inne på noe ;)

Han trener ikke og spiser ikke direkte sunt, men heller ikke veldig usunt. Han har en veldig passiv livsstil. Men er det noen her som vet om det finnes noen testoron piller jeg kan gi han? Å få han til å trene er tapsprosjekt desverre...

Har vært slikt i et år nå, så vi er ikke bare i en dårlig "fase" :)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Når jeg treffer på en mann som er aldri klar så krasjer det totalt med min oppfatning av menn. Er myten feil, eller er det noe jeg gjør feil? I starten var det positivt at jeg tok intiativ, men nå er det plutselig en negativ ting...

Myten er nesten korrekt. Menn er nesten alltid klar for sex, så det er spesielle omstendigheter dersom mannen ikke er klar.

Mann i 30-åra som aldri noensinne har sagt nei til sex i flere forhold

Skrevet

joda, vi vil alltid ha sex. Men vi foretrekker da enkel sex for å få tømt oss og liker ikke slike lange seanser for ofte. Mitt ideal er lang heftig sex i helgene og heller ha en kjapp en morgen og kveld. Det blir for mye stress å engasjere seg for mye i ukedagene, hehe.

Ellers er det vel alltid endel % useksuelle mennesker hos begge kjønn som rett og slett ikke kjenner behovet.

Gjest Sjøløve
Skrevet

Sex handler ikke bare om hvem som tar initativ. Sex er komplisert men alikevel enkelt. Gjør mot den andre det du vil at den andre skal gjøre mot deg.

Vis at du liker det han gjør med deg, da får han lyst til å gjøre det igjen og igjen og igjen. Den beste inspirasjonen jeg kan få er å se at kona har det godt.

Hun forteller meg det, og hun viser det både under akten og også ved at hun vil igjen og igjen. Jeg prøver også å vise det, men jeg kan alltid bli bedre.

Husk at sex er sundt, gjør godt med kropp og sjel, men husk å sett av tid fordi det er nettopp det det tar, tid. Ha tid til å "vente" på den andre, ha tid til å nye.

da kan en også nyte "en kjapp en" inne imellom.

Snakk sammen om sex og om fantasier etc. Les om sex for å bli flinkere teknisk og mer kunskapsrik. Kunnskap skaper trygghet.

Og til slutt, som mattelæreren min sa: øvelse gjør mester. Husk å øve sammen.

Gjest gjestemaja
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg i noen år. Var samboer i syv år, de siste tre årene eller så føltes det som at det bare var meg som ville ha sex, mens han var stort sett uinteressert. J**lig frustrerende vet jeg..

Problemet vårt var vel først og fremst kommunikasjon helt fra starten av, og det ble dessverre slutt for oss nå i sommer. Jeg følte aldri at han var åpen for at jeg skulle ta initiativ, og når jeg gjorde det kunne han finne på å trekke seg unna og det er såklart innmari surt og inviterer ikke til å gjøre det oftere akkurat.

Det irriterer meg bare at jeg ikke tok tak i problemet tidligere, for jeg så det som et problem ganske tidlig egentlig. Men når man har vært lenge sammen så blir det endel sperrer for forandringer, noe jeg skal passe på ikke skjer i mitt neste forhold!

Nå er jeg glad for at det ble slutt, fordi nå kan jeg finne en som ønsker samme ting som meg utav livet :) Mitt råd er derfor å ta en alvorlig prat om det så fort som mulig, for det er det eneste som hjelper, og du vil slippe å gå sånn å lure lenger. Bare pass på å fortelle ditt syn så snilt som mulig kanskje sånn at han ikke føler han må forsvare seg, for da får du vel kanskje ikke helt sannheten.. Håper det går bedre med dere enn med oss :)

Skrevet

Min fyr er litt treig om dagen, men jeg (HÅPER!) tror det har noe med ørten minusgrader og snøhelvete ute. Han kan virke litt trøtt og lei av alt, så jeg tipper en svak vinterdepresjon. Og det er vel en av de faktorene som kan utløse manglende sexlyst. Når han først har lyst så er alt normalt... det går bare litt lengre tid mellom hver gang nå..

Kan kanskje være noe sånt med din? Vent til våren du, så blir han vel rene kaninen!

Skrevet

helt klart forskjellige grunner. Men jeg hadde ei elskerinne for ikke så lenge siden som gjorde litt for mye enn greie av å pule så at det ble litt uintressant. Ble liksom for lett, trur kanskje det har med følelsen av å ha kontroll/miste kontroll. Noen av oss er mer dominant andre er mindre. Jeg er nok dominant og støtes av kvinner som blir veldig dominerende. De har sikkert med rollemønster å gjøre. Der i mot vil det nok forandres i et forhold. Der vil jeg selvsagt ta min kjære fordi hun ber meg om å pule henne eller på enn enda mer intrengendes måte. Men i elskerinne-fallet så blei det mer en pressfølelse der hun uansett hva jeg gjorde skulle pule. Ble faktisk litt kvalmt til slutt. Skjønner jenter som føler det samme for noen av oss gutter. Men blir ting gjort på en riktig måte vil jeg tru at jeg er klar så at si heile tia. Vel, det gjelder jo faktisk for damene også, spille ut korten riktig, se til at hun har det kult og deilig når man har sex, så blir det altids puling. Min erfaring iaf.

Gjest mann 37
Skrevet
Myten er nesten korrekt. Menn er nesten alltid klar for sex, så det er spesielle omstendigheter dersom mannen ikke er klar.

Mann i 30-åra som aldri noensinne har sagt nei til sex i flere forhold

Støttes, er en mann på 38 og har vært i forhold siste 20 år og har aldri sagt nei.

Uansett hvor trøtt, sliten, sulten eller trist jeg har vært.

Burde ha sagt nei noen ganger i stupfylla (sovnet) :sjenert:

Straffe partneren ved å si nei til sex og dermed knipse seg selv på ballene fordi man ikke får sex selv , har aldri skjønt det?!!

Virker på meg som dere jenter takler avvisning særdeles dårlig, har nok blitt avvist 100 ganger av kona. Går da ikke rundt å sturer og er usikker for det.

Skrevet
Det har seg slik at friske menn, som trener og har godt kosthold, så og si alltid er klare. MEN, gutter som spiser dårlig og drikker mye får lavt testosteron nivå, og blir derfor mindre lystne på sex.

Jeg tror det er hans egen helse det er noe feil med, ikke deg. Virile gutter kan pule på det meste skal jeg si deg! :)

For min egen del har jeg sex minst to ganger om dagen, og har hatt det mer eller mindre fast i 10 år. Hvis ikke jeg har dama i nærheten så blir det runking hver dag, flere ganger om dagen.

Grunnen til at dette er mulig, eller gjennomførbart, er at jo bedre trent man er dess høyere intensitet klarer man å ha. Dette betyr at det er lett å få inn noen kjappe "fem minuttere" i hverdagen.

*ler så jeg rister*

Hvor ensporet og kostfanatisk går det an for et opplyst menneske å bli???

Det er det dummeste jeg har sett på trykk på flere tiår!

Hilsen en som daglig er kåt, klar når det gjelder og driter i kostholdsfanatikere og andre "galninger".

q,-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...