Lyra Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har playstation 2 og nintendo wii og kunne tenke meg noen nye spill. Spill jeg har fra før og liker godt er Kingdom Hearts 1 og 2 (selv om jeg sliter litt med disse når jeg nærmer meg slutten, og føler egentlig ikke jeg har noen håp for å gjennomføre dem), Paper Mario og Mario Galaxy, er også veldig glad i Harvest Moon og den type spill. Jeg er ei jente på 25, men er ikke så flink til å spille selv om jeg gjør det en del, om om det blir for vanskelig mister jeg tålmodigheten. Har en svakhet for vakre spill, gjerne også søte spill. Fins det noen spill som en ikke dør i, som f.eks. i det første "Den lenste reisen" -spillet? Alle anbefalinger tas imot med takk:)
Irmiel Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Vil anbefale deg The Legend Of Zelda: Twilight Princess til Nintendo Wii om du ikke har prøvd det. Det er et eventyrspill, og det har fått veldig gode kritikker. Det man kan sammenlikne det med er vel Kingdom Hearts Vil også anbefale Okami til Wii. Det er også et eventyrspill, der du spiller solguden Amaterasu. Det er en ulv utstyrt med en malekost. Så, ved å bruke denne malekosten kjemper du mot ondskapen i verden. Det er et veldig vakkert spill, og jeg anbefaler det på det varmeste!
GlaJenta88 Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Raving Rabbids til Wii og Spyro til PS Raving Rabbids er moro både sammen med andre og alene, mange småspill. Mens Spyro er utrolig søtt og "enkelt". Henger meg også på Legend og Zelda. Mye bra!
Gjest Grafica Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Liker du kingdom hearts kommer du sikkert til å like final fantasy, greit å starte med X-2... Forresten, om du noensinne står fast i et spill: http://www.gamefaqs.om (m man har problemer på slutten av spill, er det gjerne fordi man ikke har høy nok level...)
Gjest postsekk Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Liker du kingdom hearts kommer du sikkert til å like final fantasy, greit å starte med X-2... Best å starte på bunnen mener du...? :gjeiper: Det er da bedre å starte med X i så tilfelle, så man ikke har spoila hele ved å spille gjennom X-2. Vil også anbefale Twilight Princess. Det er morsomt, og ikke altfor vanskelig.
Gjest Grafica Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Om man er jente og er vant til "lettere" spill, så er X-2 et godt sted å starte ja. Det har den enkleste historien, de enkleste oppdragene osv. og gir en grei "innføring" til Final Fantasy. Hun sier hun sliter med slutten på KH... Man ødelegger heller ikke hele historien til X om man spiller X-2 først, jeg gjorde det og hadde fortsatt STOR glede av historien i X...
Lyra Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2009 (endret) Takk for svar så langt. Jeg glemte jo å nevne Zelda jah, spiller ocarina of time av og til og lånte en gang Twilight Princess på Gamecube, vil kjøpe det en gang, men venter til det ikke er så friskt i minne Når det gjelder Finak Fantasy så har jeg XII, men klarte ikke bli klok på slåssinga der, er det enklere på de andre? Sliter med slutten på Kingdom Hearts fordi bossene blir så vanskelige, og jeg har ikke tålmodighet til å spille det samme om og om igjen. Men så har jeg vel kanskje ikke hatt tålmodighet til å levele up så mye heller... Best hadde det vært å slippe å slåss eller å automatisk vinne hver gang syns jeg Edit: fins det noen koselige spill der ute da? Endret 3. februar 2009 av Metemor
Gjest Grafica Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Crash-spillene er jo ganske enkle og gøye (til PS2), bilspillene med Crash er morsomt i min mening.
Luska Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Jeg anbefaler Final Fantasy X.. personlig syns jeg X-2 var både vanskelig og litt irriterende (men det er jo helt forskjellig fra person til person).. I FFX står jo ting stille når det er din tur også, så du får tid til å tenke deg om før du gjør noe. Og så kommer jo historien i riktig rekkefølge da, hvis det betyr noe Jeg har Final Fantasy XII også, og jeg syns vel 10'ern er litt lettere å forstå sånn slåsse-messig, særlig fordi du har mer tid der til å tenke deg om, men nå har ikke jeg spilt igjenom det spillet helt da. Det eneste jeg husker var litt forvirrende med FFX var sphere-grid, hvordan karakterene utvikler seg, men det kommer du også fort inn i
Gjest postsekk Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Om man er jente og er vant til "lettere" spill, så er X-2 et godt sted å starte ja Hva har det å være jente med saken å gjøre? Når det gjelder Finak Fantasy så har jeg XII, men klarte ikke bli klok på slåssinga der, er det enklere på de andre? XII er litt teit. X og IX er mye bedre.
Irmiel Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Åh, jeg glemte å nevne at Okami finnes både til Wii og PS2. Eneste forskjellen er at på Wii-versjonen så bruker du Wii-moten til å gjøre malebevegelsene. Mye morsommere synes jeg, men dog kanskje noe vanskeligere.
Gjest Grafica Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Hva har det å være jente med saken å gjøre? Det er laga til jenter som målgruppe?
Gjest postsekk Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Det er laga til jenter som målgruppe? Eh.. javel ja. Og hva baserer du det på? At man bare spiller med jenter?
Gjest Grafica Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Det stod i flere anmeldelser som jeg leste før jeg kjøpte spillet... At den ble laget for å få flere jenter til å bli interessert i Final Fantasy-serien. Derfor er historien ganske mye "enklere", humoren er en annen osv... De fleste ""seriøse" FF-spillere nekter å ha noe som helst med X-2 å gjøre, fordi de mener det er et dårlig FF-spill, og en fornærmelse mot tieren. For de seriøse gamerne kan jeg se at det er sant, absolutt. Men det finnes nå mange som liker å spille Play Station der ute, som ikke tar det så blodseriøst... Som synes X-2 er et koselig spill, mer på nivå med KH enn de andre FF-spillene. Som du sikkert har forståelse for har jeg ikke disse bladene lenger, siden spillet er mange år gammelt... Ferdig med å kverulere nå?
Gjest postsekk Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 Som du sikkert har forståelse for har jeg ikke disse bladene lenger, siden spillet er mange år gammelt... Ferdig med å kverulere nå? Jeg skjønner tanken bak, men etter det jeg hørte så er X-2 slik det er fordi X hadde vært så dystert. Står også litt om det i wiki-artikkelen: Producer Yoshinori Kitase and director Motomu Toriyama have explained that the objective in mind when designing Final Fantasy X-2 was to embrace the concept of change as the game's theme and establish a more upbeat atmosphere than its predecessor. To portray the drastic change in Spira, the developers excluded summons, redesigned towns, and included vehicles. The low-flying vehicles were added to allow the player quicker access and mobility to the areas that were already available in the previous title. Because of the emphasis on a more optimistic setting, the game's dressphere system (inspired by the magical girl sub-genre of anime and manga) was implemented, and the atmosphere of J-pop introduced right from the game's opening sequence. Additional allusions to popular culture in general were featured, such as the style of the Charlie's Angels films. Though work on the opening song and motion capture began early in development, the opening sequence was actually the last portion of the game to be completed. Det har også blitt kritisert for at jentene hadde en smule slutty klær, for å tiltrekke seg mannlige spillere, så jeg er fortsatt ikke enig. Nå skal det sies at jeg først reagerte fordi det virket som du hadde en jenter-skjønner-ikke-tvspill-tihi-holdning, noe jeg synes det er nok av gutter som har, så det var hovedsaklig det jeg kverulerte på..
Gjest Grafica Skrevet 4. februar 2009 #16 Skrevet 4. februar 2009 Hehe, nei en sånn holdning har jeg ikke, jeg er jo jente selv og elsker å spille
Gjest postsekk Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 Det er bra, da trekker jeg kveruleringen tilbake . Huff, nå fikk jeg lyst til å spille FFX igjen
Gjest Hollow Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 Det har også blitt kritisert for at jentene hadde en smule slutty klær, for å tiltrekke seg mannlige spillere, så jeg er fortsatt ikke enig. Det er det eg og har hatt inntrykk av. Det er vel sånn at om man ikkje kan lage eit bra spel, så sørg i alle fall for å ha lettkledde damer Nei, men spel er jo smak og behag. Eg likte FFX, men FFX- 2 syns eg var ganske dårleg. Sjølve slåssesystemet var ikkje så verst. Historien var tam og forutsigbar. Også støtter eg opp under at Okami er eit av dei penaste spela eg har spelt. Men eg kunne faktisk ønskt meg "skikkeleg" snakking. Altså engelsk dialog. Shadow of the colossus er og eit spel for kunstneriske sjeler. Har ikkje så mange farger og slikt, men stemninga og kjensla er heilt unik. Kjempebra spel. Eit av mine absolutt favoritter. Men det er ikkje sikkert du hadde likt det noko særleg, Metemor. Konseptet er relativt enkelt. Du har ein hest og må ri rundt og drepe store kjemper for å bringe ei dame tilbake til liv. Man kan sei at det er eit spel med berre bossfights. Elles er jo Jak & Dexter serien nokså bra. Kjem kanskje i kategorien "koseleg"? Saman med Ratchet & Clank.
Lyra Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #19 Skrevet 6. februar 2009 Tusen takk for alle forslag Har kjøpt Final Fantasy X nå, så får vi se. Det ble den fordi det var den de hadde på butikken, pluss at jeg liker tanken på at fiendene bare står og venter på at jeg skal angripe dem
Tabris Skrevet 6. februar 2009 #20 Skrevet 6. februar 2009 (endret) Liker du kingdom hearts kommer du sikkert til å like final fantasy, greit å starte med X-2... Jeg er enig i dette, bortsett fra at jeg ville startet med X, siden X-2 er en direkte oppfølger (og på langt nær så bra ). Final Fantasy XII er også et veldig bra spill til PS2. Edit: Jeg så ikke at TS allerede hadde kjøpt FF-X. Kjempe! Mitt favorittspill! Endret 6. februar 2009 av Tabris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå