Gjest NR Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Er det noen her som har erfaring\ utdannelse med slike saker som dette som kan gi meg noen råd ? Det jeg lurer på er : Hvordan går jeg frem for å få godkjent dette som yrkesskade og få dekket økonomiske tap av forsikrings selskapet til arbeidsstedet ? Jeg fikk en kneskade Chondromalacia Patellae grad II Forårsaket av et direkte slag av skarp gjenstand på kneskålen i arbeidstiden. Denne kneskaden er godkjent som yrkesskade i NAV. Pga. dårlig jobb av lege og en arbeidsplass som motarbeidet\saboterte all form for tilrettelegging, ble skaden kraftig overbelastet. Funksjonel Pes Planus Transvers og Muskelartofi inaktivitet \ Quadricaps Etter 2 år kom jeg endelig til riktige undersøkelser og er igang med riktig behandling\ trening. Dette ble orndnet av forsikrings selskapet til arbeidssted. Etter hva jeg har lest meg frem til selv på nett kan det gå 1-2 år med riktig trening med Chondromalacia Patellae før en kan bruke benet "som normalt". Tilleggsplagene i brusk\sener\muskler kan gjøre at jeg aldri blir helt bra igjen og må muligens si farvel til yrke jeg har fagbrev i. Har fått opplyst av forsikrings selskapet at Chondromalacia Patellae og de andre belastnings skadene også kan komme - uten- at det har skjedd en direkte skade. Derfor er forsikrings selskapet svært tilbakeholden og ikke villig til å godkjenne dette som yrkesskade og dekke økonomisk tap. Jeg er i rehabelitering nå. Har og har hatt økonomiske tap i forbindelse med kneskaden, som ikke NAV dekker. Jeg er 100% overbeivst selv om at alle plagene i kneet og benet skyldes slaget og overbelastningene jeg fikk på jobb. Før skaden var jeg over gjenomsnitt fysisk sterk og har aldri hatt noen problem\ skade\ smerter med kne, ben eller fot Sjonalen til legen var -svært- mangelfull. Ha flere MR, CT, Ortoped og fysioterapaut resultater\ uttalelser. Disse har forsikrings selskapet fått kopi av. Er det noen som kan komme med tips \ råd hva jeg bør\ kan gjøre ? Det viktigste for meg er å kunne gå skikkelig igjen (går ennå periodevis på krykker) Men det hadde lettet mye å få dekket økonomiske tap slik at jeg kan konsentrere meg fult ut og ha tid nok til bra igjen. Og ikke minst komme meg ut i jobb så raskt som mulig.
Gjest NR Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Glemte å få med at jeg foreløpig har fått "ikke godkjent" fra forsikrings selskapet. Men etter forslag fra saksbehandler, skal jeg til en ny vurdering hos en uavhengig spessialist og ny vurdering. Er forsikrings selskapet som har kontaktet og fått time til meg hos denne spessialisten neste uke. De betaler for denne timen + transport til og fra. Virket som saksbehandleren var like overasket som meg, over at jeg fikk neggativt svar. *(at legene i forsikrings selskapet hadde kommet frem til dette etter gjennomgang av papirene.) H*n fåreslo uiddelbart ny uavhengig vurdering da jeg ringte. Er det noe annet jeg trenger ha med av papirer til denne spessialisten ? Har fått oppgitt av saksbehandler at de har sendt papirer til denne spessialisten, men har ikke fått opplyst hvilke papirer de har sendt. Jeg har cd`r med MR og CT bilder, samt resultatpapirene av disse. Sjonal fra en av fysioterapautene Godkjenning Yrkesskade \rehabelitering\ behandling fra NAV Resultat fra spessialist på NIMI. Har også Et mangelfullt resultat fra en Ortoped som gjorde en meget dårlig og kritikkverdig jobb. Sjonaler fra lege har jeg også, men den er svært mangelfull. Venter og på papirer fra en Ortoped som undersøkte bruskskade\sykdom. ( er nesten 2 mnd siden jeg var der. Har ringt og forlangt fortgang i papirene) Skal jeg ta kopi av alt ? Trenger jeg noe mer en dette ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå