Gå til innhold

Mineralsminke, kun for perfekt hud i utgangspunktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter all hypen omkring mineralsminke bestilte jeg et sånt prøvesett fra Everydayminerals. Bestilte også longhandled kabuki.

Jeg har blank hud i panna og tørre kinn, men begge deler ble jo værre med mineralsminke. Selv den matte typen ble ikke matt i panna og på kinnene vistes absolutt alle bittesmå linjer jeg ikke visste jeg hadde engang. :forvirret: På de hudpartiene jeg ikke har noen problemer ble der forsåvidt fint, så er det sånn at mineralsminke kun funker om man har perfekt hud i utgangspunktet? Er jo klar over at det ikke er noe vidundermiddel, men dett var skuffende. Eller gjør jeg noe feil? hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest EDM fanatiker
Skrevet
Etter all hypen omkring mineralsminke bestilte jeg et sånt prøvesett fra Everydayminerals. Bestilte også longhandled kabuki.

Jeg har blank hud i panna og tørre kinn, men begge deler ble jo værre med mineralsminke. Selv den matte typen ble ikke matt i panna og på kinnene vistes absolutt alle bittesmå linjer jeg ikke visste jeg hadde engang. :forvirret: På de hudpartiene jeg ikke har noen problemer ble der forsåvidt fint, så er det sånn at mineralsminke kun funker om man har perfekt hud i utgangspunktet? Er jo klar over at det ikke er noe vidundermiddel, men dett var skuffende. Eller gjør jeg noe feil? hjelp!

Det er vanskelig å si om du gjør noe feil eller ikke uten å vite akkurat hva du har gjort ved påføringen, men jeg kan i hvert fall si at jeg ikke har perfekt hud, og at produktene fra EDM fungerer helt fantastisk for meg. Det som er veldig viktig er at du bare tar noen få kort med produkt på kabukien og så dunker denne mot lokket eller hånda di så overflødisk pudder faller av og så "masserer" du inn produktet i sirkelbevegelser i ansiktet ditt.

Det er også mulig at du ikke har fått farger som passer hudtonen din i prøvesettet, og du kan bestille så mange prøvesett du vil fra EDM, så kanskje det er verdt et forsøk å prøve en gang til? (max ett prøvesett pr. ordre, men ingen kjøpsplikt utover at du betaler shipping)

EDM har et forum der du kan lese mer om foundation op påføring. www.everydayminerals.com/forum

Lykke til!

Skrevet

Hvilken type foundation bestilte du? EM finnes jo i 4 ulike finisher - dersom du f.eks har bestilt "original glo" vil jeg tro den passer best til de med glatt hud uten ujenheter. Jeg har ikke prøvd den, bare semi-matte og matte, men jeg var ikke så veldig fornøyd med EM - selv om jeg vet mange er det.

Jeg har litt lik hudtype som deg, med både fete og tørre partier. Har prøvd mange merker, men det beste (hittil hvertfall) synes jeg er den fra Meow Cosmetics. Den fins også i ulike finisher. Jeg synes huden min har blitt mindre fet enn før etter at jeg begynte å bruke denne

Skrevet
Det er vanskelig å si om du gjør noe feil eller ikke uten å vite akkurat hva du har gjort ved påføringen, men jeg kan i hvert fall si at jeg ikke har perfekt hud, og at produktene fra EDM fungerer helt fantastisk for meg. Det som er veldig viktig er at du bare tar noen få kort med produkt på kabukien og så dunker denne mot lokket eller hånda di så overflødisk pudder faller av og så "masserer" du inn produktet i sirkelbevegelser i ansiktet ditt.
Det er det jeg har prøvd å gjøre, men det er klart det blir kanskje bedre med øvelse.

Det er også mulig at du ikke har fått farger som passer hudtonen din i prøvesettet, og du kan bestille så mange prøvesett du vil fra EDM, så kanskje det er verdt et forsøk å prøve en gang til? (max ett prøvesett pr. ordre, men ingen kjøpsplikt utover at du betaler shipping)

EDM har et forum der du kan lese mer om foundation op påføring. www.everydayminerals.com/forum

Lykke til!

Fargene var forsåvidt ok, det var mer at finishen ble litt rar.

Hvilken type foundation bestilte du? EM finnes jo i 4 ulike finisher - dersom du f.eks har bestilt "original glo" vil jeg tro den passer best til de med glatt hud uten ujenheter. Jeg har ikke prøvd den, bare semi-matte og matte, men jeg var ikke så veldig fornøyd med EM - selv om jeg vet mange er det.

Jeg har litt lik hudtype som deg, med både fete og tørre partier. Har prøvd mange merker, men det beste (hittil hvertfall) synes jeg er den fra Meow Cosmetics. Den fins også i ulike finisher. Jeg synes huden min har blitt mindre fet enn før etter at jeg begynte å bruke denne

Jeg bestilte også matte og semi-matte, men selv matte synes jeg ble blank i panna med en gang, det var det jeg syns var litt rart. :forvirret: Bør kanskje sjekke Meow, takk for tips.

Takk for svar, begge to. :)

Skrevet

Long handled kabuki gir ikke akkurat veldig bra dekke. Har både denne og flat top brush, og den siste er mye bedre til foundation. Kabukien bruker jeg til deres finishing powders. Kan være det:)

Skrevet

Ja, jeg fikk demonstrert mineralsminke en gang, og etter å ha lagt på litt pudder sa dama plutselig: "Oi, er du _så_ tørr..." Jeg får skjellete/flassete hud av alt pudder, jeg bruker fuktighetskrem med farge som foundation (Dr. Hauschka).

Skrevet

Mineralmakeup er absolutt ikke for kun de med perfekt hud... Men jeg ville som en annen nevnte vurdert verktøy. Synes ikke at EMs koster gir nok dekkevne i det hele tatt, de er altfor myke.

Skrevet

Hvilken kost anbefaler du Hilly? (til foundation altså)

Skrevet

Mine favoritter er fra ID, Handy Buki eller standard Kabuki. Disse gir utrolig god dekkevne. Prisen er jo en helt annen enn med EMs koster, men det er det absolutt verdt! Og det er jo det man har eBay til.....

Video jeg har laget om koster til mineralmakeup, foundation.

Skrevet

Ok, takk. Jeg har kabuki fra EM nå, men om det finnes bedre verktøy der ute må jo det kanskje prøves.. :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Når det gjelder ID i hvertfall er det viktig at man jobber lenge med sminken i lokket. Jo lenger du jobber med pudderet i lokket jo finere blir de knust. Kosten skal ikke gå rett fra puderet og til ansiktet. Den feilen er det i hvertall mange som gjør. Jeg har ikke perfekt hud, har ganske tørr hud og må smøre godt med fuktighetskrem før jeg sminker meg. Det jeg liker med mineralpudderet er at det ikke ser ut som jeg har på meg sminke, huden får bare en jevn og fin hudfarge.

Skrevet
Ok, takk. Jeg har kabuki fra EM nå, men om det finnes bedre verktøy der ute må jo det kanskje prøves.. :)

ID sin kabuki er god:)

EM sin kost synes jeg ikke gjorde noe som helst dekkevne, noe som er veldig, veldig synd med tanke på at EM sin foundation er veldig god.

Dermed blir mange misfornøyd pga de ikke vet det er verktøyet deres som ikke er god nok kvalitet.

Stjernedryss sier noe veldig viktig som er lett å glemme,

Du må jobbe litt med sminken nedi lokket sånt at det blir best mulig dekkevne og at den smelter inn i huden; og som jeg har merket; holdbarheten på foundationen utover dagen:)

Skrevet

Jeg synes EM sine foundations er for skimrende, til og med de som skal være matte. Selv har jeg litt grove porer og disse ser gigantiske ut med EM mineralsminke. Fortrekker isåfall ID! Og tørrheter blir fremhevet, så det er viktig med en god fuktighetskrem først (og gjerne et serum eller en primer).

Har brukt ID i et par år pga hudproblemer, men nå har jeg gått over til farget dagkrem i stedet fordi dette gir en mye finere og mer naturlig finish enn mineralsminke. På min hud iallefall..! Du må nesten bare prøve deg litt frem, mineralsminke er vel og bra men ikke den ultimate løsningen for alle.

Skrevet

Jeg bruker mineralsminke fra body shop. Men problemet mitt er, når jeg prøve å jobbe med pudderet i hånda eller lokket, er at hele badet og hele klærne mine blir fulle i sminke. Uansett hvor forsiktig jeg er. Hva gjør jeg feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...