Gå til innhold

hvordan få kontakt med hjelperne sine?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dette lurer jeg på, og har lurt på det siden en dame fortalte til meg på alternativ messe at jeg har 7 + 2 hjelpere der en var en spretten mann hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har også mange hjelpere... 3 menn og en hund...

Margit Sandemo fant mine og jeg spurte henne hvordan jeg kunne få kontakt med dem, men svaret jeg fikk var å ikke prøve... De liker ikke å bli mast på og de dukker opp når du trenger de mest... Er ikke alltid man skjønner at det er dem...

Et eksempel... Har du noen gang vært helt blakk og kunne trengt penger for å komme deg igjennom dagene før lønn og så har det dukket opp akkurat nok til at du klarer deg?? Slike ting kan være hjelpernes arbeid... I følge Sandemo...

Den hjelperen som er hund hos meg er hunden jeg hadde for 12 år siden og han reddet meg fra å drukne da jeg var 6 år. Han fulgte etter meg overalt så lenge han levde og han er fortsatt med meg...Han dukker opp og varsler når noe ubhagelig kommer til å skje for å varsle meg... Det jeg pleier å gjøre er å si et stille Takk...Vise takknemlighet når slike ting skjer... Det setter de pris på....

Uff... det høres ut som jeg er gal når jeg leser innlegget mitt, men jeg er ikke det... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kom du i kontakt med Margit Sandemo?

Hei.

Jeg kom i kontakt med henne da min far inviterte henne på et lørdagsseminar på folkehøgskolen der han jobber som rektor. Er en del år siden. Hun hadde egentlig sluttet med å reise rundt på den måten, men syntes det var litt interessant å møte elever på en folkehøgskole så hun takket ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OY! Jeg kunne også likt å vite hvem det er jeg har. Mine virker som de krangeler, ofte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede som sjuåring begynte Sandemo å se syner, hun så en spøkelsesvogn uten kusk og hester, men hørte galopperende hester. Hun ble voldtatt 3 ganger som barn. Dette førte til at hun ble innlagt på sinnsykehus 3 ganger før hun var 21. Selv påstår hun at overgrepene førte til økte evner på det synske området. Til klassekampen (3.12.1994) forteller hun: "Da jeg opplevde de overgrepene, lukket jeg for de nedre shakraene og åpnet oppover". Sitt første gjenferd så hun som åtteåring, en mann som hadde hengt seg i et tre.

I Sverige gikk Sandemo på en pikeskole, og deretter diverse aftenskoler. Hun lærte seg sang og kunstmaling. Hun prøvde seg som treskjærer, tekstilkunstner, billedhugger, og spilte skuespill - til og med for Ingmar Bergman. Hun ble aldri mer enn middels fornøyd med resultatene sine. Hun prøvde seg med en kontorjobb også, men mistrivdes og gav seg etter 2 måneder.

Sitt siste opphold på en psykiatrisk klinikk ble avsluttet etter at en forståelsesfull lege fortalte henne at hun var helt frisk, hun måtte bare akseptere at hun kunne se og fornemme sånt som er skjult for andre. Hun dro til Norge, og der møtte hun slåttekaren Asbjørn Sandemo i Valdresheiene. Etter et halvt års bekjentskap giftet de seg i 1946, og de er fremdeles lykkelig gift. De har visstnok aldri kranglet. De bosatte seg i Sverige, der Sandemo fødte 7 barn. Dessverre har bare 3 vokst opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun dro til Norge, og der møtte hun slåttekaren Asbjørn Sandemo i Valdresheiene. Etter et halvt års bekjentskap giftet de seg i 1946, og de er fremdeles lykkelig gift. De har visstnok aldri kranglet.

Margit Sandemo ble enke for noen år siden, og hun har flyttet tilbake til Sverige! Måtte bare korrigere litt! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om HVOR jeg kan henvende meg i BERGEN for å finne mine hjelpere? Jeg er utrolig interessert i å finne ut HVEM det er jeg har.....Er det slik at noen IKKE har noen? Kan man ha andre dyr enn hund? Skilpadde? (....Hmm...Næ!..uhm...det er vel lite den kan gjøre for å hjelpe. Men hunden kan jo bjeffe. Hmm....)

Kan dere fortelle mere om 'hjelpere'. Er det ett nettsted som dere kan anbefale eller?

=)

Håpefull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bosatte seg i Sverige' date=' der Sandemo fødte 7 barn. Dessverre har bare 3 vokst opp.[/quote']

Hva skjedde med de andre 4 barna ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker egentlig at når det gjelder hjelpere er det litt respektløst å "lete" etter dem. De er våre HJELPERE, bør vi ikke gi dem så pass mye tillit at vi stoler på at de vil kontakte oss dersom vi er klar for det og det er nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke respektløst å ville vite hvem det er man har?

Trenger ikke mer detajer enn ca alder og kjønn.....

Jeg har jo hørt om disse som har en alkoholisert og gretten mann til hjelper......På den annen side så hadde ikke mine hjelpere synes dette var rart (at jeg vil vite hvem de er), ellers hadde de vel ikke vært mine.

Og hvordan bestemmes hvem som får hvem til hjelper? Hvorfor har noen 2 og andre 15?? Hva om en hjelper hadde blitt pålagt å være hjelper til en person hjelperen ikke kunne fordra?

Jeg tror at mine hjelpere har lyst å komme i kontakt med meg, men jeg er vel for fucked up i hodet til at vi ser ut til å få det til. Derfor er jeg interessert om det er noen som kan sette oss i spirutuell kontakt.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet

Jeg har aldri fått "bekreftet" fra noen at jeg har en hjelper, men jeg er åpen for det meste så hvorfor ikke? I følge Sandemo har kvinner menn som hjelpere, og menn har kvinner. Tenk å ha en utenomjordisk, mystisk mann ved sin side... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått "bekreftet" fra noen at jeg har en hjelper, men jeg er åpen for det meste så hvorfor ikke? I følge Sandemo har kvinner menn som hjelpere, og menn har kvinner. Tenk å ha en utenomjordisk, mystisk mann ved sin side...    8)

Har både kvinnelige og mannlige hjelpere jeg i hvert fall. Og jeg har aldri kommet på at man skal påkalle hjelperene sine. De kommer når det er noe og når jeg trenger dem - uten om det stoler jeg på dem og gir dem litt fred. Alle hjelperene er ikke rundt oss hele tiden, de kommer og går, mens noen er konstante da.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Og jeg har aldri kommet på at man skal påkalle hjelperene sine.  De kommer når det er noe og når jeg trenger dem - uten om det stoler jeg på dem og gir dem litt fred.  

Hvordan vet du da at du har dame og menn? Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker til min hjelper.

Hvist det er noe jeg vil, spør jeg om han kan ordne det.

Som regel blir ting da lakt til rette for meg på en merkelig måte.

Sprøtt ? Ja men sant.

Jeg så ham flere ganger i søvne. Han prøvde å fortelle meg noe. Først år etterpå forsto jeg hvem det var og hva han ville.

Koseligt å hvite at jeg ikke er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du da at du har dame og menn? Hvordan vet du det?

Fordi jeg har møtt tre forskjellige damer. En mann har jeg også sett, men det var da jeg var yngre. Han er en av disse alle har som bruker munkehette osv. Damen dukker opp i ny og ne :) Utover det har jeg ikke møtt mine påståtte hjelpere, men det sies at der er en indianer og diverse - men disse kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva skal vi andre gjøre da, vi som har lyst å vite hvem dette er Atmi?

Du er jo 'heldig' siden du har sett hvem dette er....men ikke jeg. Har ingen intensjoner om å plage de. (mine hjelpere - og det burde de også vite - siden de er mine hjelpere) Jeg vil bare vite hvem det er....kan nesten snu det på hodet å si at jeg synes det er frekt at mine ikke har latt meg se hvem de er....

=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...