Gå til innhold

Får jeg muskler av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle kombinere svømming med vekter. Siden jeg ikke har manualer bruker jeg to store cola-flasker. Jeg regnet ut at det ville tilsvare 1,5 kg X 2.

Mandag: 20 sakte løft av "manualene" + 10 løft med strak armer fra midjen og ut

Tirsdag: svømming 25 m X 20 runder (10 den første gangen).

Onsdag: 20 løft + 10 løft

Torsdag: 20 løft + 10 løft

Fredag: svømming 25 m X 20

Lørdag: 20 løft + 10 løft

Søndag: 20 løft + 10 løft

Jeg skal spise flere måltider om dagen (fastlegen rådet meg til det). I tillegg drikker jeg tre flasker med Nutridrink hver dag (pga sykdom) og tar jern + høykonsentrert tran. Spiser også frukt når jeg husker det, som oftest appelsiner og slik.

Gir dette meg muskler (sixpack eller hva det heter for noe)?

Kom gjerne med tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du få six-pack må du trene magen (og da også ryggen for å ikke trene "skjevt") pluss at du må få fjernet nok fett på magen til at musklene vises.

Hva gjelder muskler på armene så tror jeg nok du løfter for lett. Skal du bygge volum må du løfte tunge løft, med færre repetisjoner. Men før du kommer så langt må du øke muskelstyrken så du ikke feiltrener når du begynner å løfte tungt - så dette er nok grei trening til å begynne med dersom du ikke har trent før i det hele tatt. Men sjekk opp litt på nettet etter forskjellige øvelser du kan bruke manualene på - med "løft" regner jeg med du mener trening av biceps, men du bør også trene skuldre, triceps, bryst, lår, rygg, rumpe og bakside lår. Det er mange måte å dekke disse muskelgruppene på, og det kan du fint gjøre med 1,5 kg manualer. Imidlertidig holder det nok med 3-4 treninger i uka.

Treningssentre anbefaler ofte 12x3 for utrente - det vil si 12 løft ganger tre serier = 36 løft totalt.

Og jeg foreslår armhevninger. Da må du bruke din egen kroppsvekt som hjelp, samtidig som du trener mage og rygg.

Svømmingen er fin trening i seg selv, du får jo trent litt utholdende styrke der også.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Hei!

Når vil man evt merke en forandring på kroppen? Ønsker ikke noe voldsomme greier, men markante trekk av muskler på kroppen innen august.

Skrevet
Hei!

Når vil man evt merke en forandring på kroppen? Ønsker ikke noe voldsomme greier, men markante trekk av muskler på kroppen innen august.

rofl. Hadde det vær så enkelt, tror du ikke det hadde vært flere veltrente folk? Får å SE trent ut må du legge ned sjelen og være dedikert. Kostholdet er 80% og treningen er 20% når man snakker om å _se_ trent ut.

Skrevet

Er du en gutt eller jente?

Skrevet
Er du en gutt eller jente?

Jeg er gutt.

Skrevet
Jeg er gutt.

Og er hvor gammel? Du skrev lite om deg selv i begynnelsen, derfor disse spørsmål.

Skrevet
Og er hvor gammel? Du skrev lite om deg selv i begynnelsen, derfor disse spørsmål.

Jeg er 20 år, ca. 65 kg (jobber med å komme opp ivekt). Jeg har normal høyde og er moderat bredskuldret.

Skrevet

Gjestenavnet hans er "gutt20" ;)

rofl. Hadde det vær så enkelt, tror du ikke det hadde vært flere veltrente folk? Får å SE trent ut må du legge ned sjelen og være dedikert. Kostholdet er 80% og treningen er 20% når man snakker om å _se_ trent ut.

Med "ønsker ikke noe voldsomme greier" tror jeg han mener på kroppen.

Gutt20, husk også at du ikke er helt "utvokst" ennå. Unge menn blir bredere i ansiktet og kroppen med årene.

Tenk en skikkelig treningsøkt 2-3 ganger i uka med svømming og litt tyngde på vektene så er du godt i gang. August er et realistisk mål for å se mer veltrent ut.

Husk å spise godt - spesielt proteiner for å bygge muskler, karbohydrater for å få energi til å trene og reparere muskler når du bryter dem ned etter trening. Og metthetsfølelse får du av masse grønnsaker (de inneholder masse fiber).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...