Gå til innhold

Hjelp til Å slette ......

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke alltid at du vil at hele familien skal vite hva du bruker datamaskinen til. Litt privatliv er det jo lov å ha. Derfor har jeg noen spørsmål som sikkert er enkle for dere datakyndige.

Hvordan kan jeg slette adresser fra adresselinjen?

Hvordan kan jeg slette søkeord fra "søke linjene" på feks startsiden min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å fjerne spor kan du gjør følgende:

Start - Instillinger - Kontrollpanel

Velg "Alternativer for Internett"

Slett midlertidige Internettfiler og slett logg.

For å fjerne søkeord på startsiden, så er det ofte litt knotete.

I f.eks Kbvasir og Google må du dobbeltklikke/klikke i søkefeltet, slik at du får opp alle søkeordene. Så trykker du på nedover-pilen på tastaturet, slik at et søkeord blir markert med blått. Så trykker du delete.

Så må du gjøre dette på hvert eneste søkeord.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan også gå på Logg når du er pålogget og slette der. Da tar du å høyreklikker på de sidene du har vært på og trykker slett.

Gjest Coolaid
Skrevet

Startsiden.no skrev en gang om hvordan man kunne slette adresser i adresselinjen og søkeordene uten å gjøre dette manulet. Tenker ikke da på logg og midlertidige internett filer. Løsningen finns der, kanskje det er noen data genier som vet hvordan?

Skrevet

Jeg var inne på "Hjelp" i Google en gang for å finne ut av dette.

Det sto det at man måtte slette manuelt.

Men det er mulig at det finnes en enklere måte å gjøre det på.. tar gjerne i mot oppskriften jeg...

Skrevet

For å *helt* fjerne historikken på surfingen:

(Jeg har engelsk operativsystem, så det er mulig at de norske navnene avviker litt fra de faktiske, jusker ikke helt hva de heter...)

1. Gå inn i kontrollpanelet (Som oftest Start - Instillinger - Kontrollpanel) og velg "Alternativer for Internet" Eller høyreklikk på Internet Explorer ikonet på skrivebordet og velg "Egenskaper" / "Properties"

2. Under "Temporary Internet Files" / "Midlertidige filer" har du to knapper som heter "Delete Cookies" / "Slett Cookies" og "Delete Files" / "Slett Filer". Trykk på begge disse og velg ok når den spør om bekreftelse.

Da sletter du alle filer som internettsidene legge på pc'en din.

3. Det neste du på gjøre er i samme bildet å trykke på den knappen som heter "Clear History" / "Slett historikk". Da sletter du minnet om alle sidene du har vært inne på.

4. Sist på du gå inn på en annen fane i Properties-boksen som heter "Content" på engelsk, heter muligens "innhold" på norsk. Det er nummer 4 fra venstre. Her er det en knapp som heter "Auto Complete" / "Automatisk Fullføring". Tryll på denne å du får opp muligheten til å slette "Autop Complete" History. Trykk på begge så har du slettet alle ord og passord du har skrevet inn og som kommer opp i søkebokser.

Hvis du fjerner "hakene" i de fire boksene som er der, vil ikke pc'en huske alle ordene og adressene du skriver inn og du trenger ikke gjøre dette punktet flere ganger.

Håper jeg ikke skriver for forvirrende og at dette kan være til hjelp. :)

Gjest Mickey
Skrevet

Jeg har lastet ned gratis versjonen av Opera og den funker bra, også når det gjelder sletting av private data. Det er mange grunner til å slette private data...bl.a. pga. spyware som prøver å fange opp passord o.l. og sender det til sin eier som da kan bruke det. Men tilbake til hovedproblemet. I opera er det en funksjon som heter "Slett private data" under Fil menyen. Der kan du krysse av for hva du ønsker å slette, men jeg tar som regel alt, da inkl. logg, coockies, adr., passord, brukernavn o.l. KJEMPE BRA løsning.

Videre kan du kjøpe et abbonoment hos en slik anonomizer som funker som din sikre og annonyme server utad. Da vil du heller ikke få noe i loggene dine utenom trafikk til den servern (som også er bra ifm. pålogging til ulike diskusjonsforum o.l. hvor du ønsker å være annonym.)

Prøv anonymizer.com (koster ca kr 200 p.å.)

Evt. flere spørsmål kan mailes : Mailadresser kan ikke legges i innlegg og er derfor slette. Marianne (Moderator)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...