JGB Skrevet 2. februar 2009 #1 Del Skrevet 2. februar 2009 ja da ser det ut til at mine planer for en bryllups dagbok får vente litt. Vi har nemlig klart å bli gravide det klaffet nemlig på første forsøket så nå håper vi bare spiren sitter godt fast der inne. er nå bare 6+ 4 på vei med en foreløpig termin i slutten av september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. februar 2009 #2 Del Skrevet 3. februar 2009 Gratulerer med spire! Og pell deg inn i septeber/oktober-klubben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 3. februar 2009 #3 Del Skrevet 3. februar 2009 Gratulerer med spiren! Skjedde akkurat det samme her - bryllupet blir utsatt et år og klaffet på første! Lykke til videre, og nyt tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JGB Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 6. februar 2009 hei takk for gratulasjoner jeg har ikke orket å skrive noe særlig i det siste for jeg er bare slapp og trøtt... ikke akkurat ideelt siden skole året nå er i gang. jeg er usa student for tiden, kommer hjem i mai, og det sliter litt ekstra på i disse dager. men min kjære er her på besøk og det hjelper jo godt. jeg trives med å være her men lurer fælt på åssen helse systemet virker i dette landet. noen som vet? har nå fortalt dette til mine foreldre som tok dette ganske bra, tror pappa gleder seg fælt til å bli bestefar. men de bekymrer seg endel for det praktiske her da eller om jeg har det bra. som mamma sa når jeg sa jeg var kvalm og sliten: dette er bare begynnelsen. jo takk mamma for de oppløftende ord... ellers har jeg hormoner som er ute å flyr for tiden, enten sur og lei ellers griner jeg fort. blir litt sprø. så det er best å bare være helt i fred. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 6. februar 2009 #5 Del Skrevet 6. februar 2009 Vet dessverre ikke noe om hvordan ordningen er i USA. Men skal du hjem til Norge igjen når du er ferdig til sommeren? Hvis du får støtte fra Lånekassen, så har vel de noen løsninger for utenlandsstudenter og fødsel slik som i Norge? Her i Norge får man jo et år permisjon så fremt man er i et studie, og da med samme beløp som tidligere (fullt lån og stipend) og alt blir gjort om til stipend i permisjonstiden. Men hvis du er ferdig til sommeren så er jeg litt usikker på hvordan det blir. Men forstår følelsene dine veldig godt med tanke på at du er langt unna! Bor din kjære i Norge? Hormonene har lett for å ta litt overhånd ja! Hehe.. Hos meg kom det ikke før nå de siste ukene (fra ca uke 13-14) - men da kom de virkelig også! Håper du klarer å nyte noe av tiden også! :happy: Ha en fortreffelig helg! (er kanskje litt for tidlig/sent ute i forhold til tidsforskjellen..hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JGB Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 7. februar 2009 Vet dessverre ikke noe om hvordan ordningen er i USA. Men skal du hjem til Norge igjen når du er ferdig til sommeren? Hvis du får støtte fra Lånekassen, så har vel de noen løsninger for utenlandsstudenter og fødsel slik som i Norge? Her i Norge får man jo et år permisjon så fremt man er i et studie, og da med samme beløp som tidligere (fullt lån og stipend) og alt blir gjort om til stipend i permisjonstiden. Men hvis du er ferdig til sommeren så er jeg litt usikker på hvordan det blir. Men forstår følelsene dine veldig godt med tanke på at du er langt unna! Bor din kjære i Norge? Hormonene har lett for å ta litt overhånd ja! Hehe.. Hos meg kom det ikke før nå de siste ukene (fra ca uke 13-14) - men da kom de virkelig også! Håper du klarer å nyte noe av tiden også! :happy: Ha en fortreffelig helg! (er kanskje litt for tidlig/sent ute i forhold til tidsforskjellen..hehe) takk for svar:) vel har nå holdt på å prøve å finne ut av det med leger og forsikringer i dag. holdt på å bli spinnvill der jeg stod på sosial kontoret!? det ene lege kontoret mente at jeg måtte gå dit. nav dekker det samme som for gravide i Norge så det er jo bra, men jeg har en egen forsikring gjennom skolen som vistnok også gjør det. altfor mye styr for lille meg blir sulten av sånt, så jeg spiste en stor biff te middag!! jeg skal hjem i mai og har da fortsatt ett år igjen på studiene. så støtte fra lånekassa blir det nok. ja min kjære bor i Norge, men akkurat nå er han på besøk og det hjelper veldig. skal bli rart når han reiser igjen. de hormonene kommer og går og er ikke så lette å ha med å gjøre. prøver så godt jeg kan. Håper de ikke sliter deg helt ut Arhirwen. vel nå vil jeg nyte helga og god været som er venta i morra. ha en fin helg stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JGB Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 10. februar 2009 i går var jeg hos legen for første gang. og det gikk kjempe fint. var utrolig deilig å få en bekreftelse på graviditeten. ho kjente også på livmora, litt ekkelt, men bekrefta at jeg var ca 2 mnd på vei. å så glad jeg ble. Så gav hun meg en haug med vitaminer, de jeg tok var vist ikke bra nok, og sendte meg hjem. nå er det tid for litt skole, så håper hver dag på at konsentrasjonen skal bli bedre. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 12. februar 2009 #8 Del Skrevet 12. februar 2009 Lykke til med graviditeten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JGB Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 13. februar 2009 Lykke til med graviditeten heisann takker masse. dagene går de men blir ikke helt vant til å være slapp og kvalm. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JGB Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 14. februar 2009 8 uker!! det er godt å si det. har nå også bestemt meg for å dra hjem til Norge. så Onsdag vendes nesa hjemover. skal bli godt å kunne ta ting i sitt egert tempo og ikke i andres! men det er rett på skolebenken der og for å starte med ex.phil oog ex.fac, ikke at det er en stor glede, men heller en ren nødvendighet. i morra skal valentinsdagen feires, det er ofte både pomp og prakt i bildet her i usa, men vi skal ta det stille og rolig. har jo funnet en overraskelse til min kjære da...en bok han kan ha på flyet hjem, han reiser søndag. blir trist men det er jo ikke lenge til vi sees igjen da. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JGB Skrevet 9. april 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 9. april 2009 tida går fort ser jeg hele 8 uker siden jeg var her sist, så er nå 16 uker på vei! det er jo bare fantastisk, jeg gleder meg over dette mer og mer for hver dag som går. og den lille gir tegn fra seg der nede, har allerede kjent bevegelse... heilt utrolig. føler fortsatt det er lenge å vente på ultralyd timen i Mai men det er vel verdt vente tida. ser jo nå at det bare er 4 uker igjen... trives godt med å ha kommet meg tilbake til landet her nord, det er jo her alle jeg er glad i er, bedre enn å sitte i usa å kokelure. ha en fortsatt god påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå