Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min skal kanskje bli far, hadde en one night stand før han møtte meg. Nå vil dama ha 12 000 for en farskapstest. Koster det virkelig så mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

farskap.no sier 2800 kr. Høres ut som en grådig jente som tror hun kan snike til seg litt ekstra. Lurer på om hun har noen god forklaring hvorfor hun vil ha penger til farskapstest av ham, jeg ville tro det offentlige sendte regning eller på annen måte tok betalt direkte av mannen moren påstår er faren.

Skrevet

Og hvem skal betale testen? Har hun rett til å kreve at typen min betaler?

Skrevet

Alternativet for typen din er vedkjenne seg farskapet uten test. En såkalt farskapserkjennelse. Da slipper han kostnaden.

Skrevet

Vet dessverre ikke hvem som ender med regningen, men jeg tror det er NAV som om nødvendig krever testen gjennomført/kaller inn typen din, altså burde NAV også kunne svare på dine spørsmål og eventuelt gi deg henvisninger til lover og forskrifter du kan servere den vordende mor hvis hun fortsetter å kreve penger.

Lykke til!

23:50

Han slipper kostnaden ved test, men får kostnaden ved 18 års barnebidrag. Høres ut som en dårlig handel spør du meg.

Skrevet

Det er bare å ikke skrive under på farskapspapirene, så lenge hun oppgir ham som mulig far vil det offentlige sette igang hjulene for å få farskapet bekreftet, uten at han må betale for testen. Testen koster ikke 12 000, og hun har ikke rett til å styre showet, men hvis ikke typen din begynner å sette seg inn i hvordan ting fungerer, kommer hun til å gjøre det ;-) Info om farskapstesting finnes f.eks på www.farskap.no. Lykke til:)

Skrevet

Jeg kjenner ei som jobber på rettsmedisinsk institutt. På en slik farskapstest hadde moren sendt inn 6 mulige fedre. På en annen test hadde moren oppgitt både en far og hans sønn som mulig far ti barnet.

Skrevet

Men er det kriminelt for kvinner å gjøre dette her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...