org Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Ukeshandling fungerer kjempemessig, og vi har skåret ned matbudsjettet relativt grundig. Pga inngrodd skepsis til "billigmerker" når det kommer til mat, spør jeg dere: Hva er verdt å handle av First price-produkter?
Gjest hyggelig Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Jeg er ikke så veldig dreven på first price merker, men har prøvd spagettisausen deres en gang, og den var ikke så aller verst. Dolmio kosta rundt 20kr, og first price kosta rundt 10kr. Helt grei til hverdagsmiddag. Ble bedre da jeg spica den litt opp med chilipulver og pizzakrydder
Gjest Chrizzy Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har søkt utvidet omsorgspermisjon og vi har utrolig lite penger nå, sist jeg handlet handlet jeg mat for 2 uker fremover (middagsmat og tørrmat) og det var skikkelig artig og godt å se hvor lite jeg måtte betale. Blir nok litt First Price på oss fremover. Synes det smaker helt godt jeg, til og med osten
Gjest Chrizzy Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Jeg er ikke så veldig dreven på first price merker, men har prøvd spagettisausen deres en gang, og den var ikke så aller verst. Dolmio kosta rundt 20kr, og first price kosta rundt 10kr. Helt grei til hverdagsmiddag. Ble bedre da jeg spica den litt opp med chilipulver og pizzakrydder Ja, det gjør jeg også. Bruker masse krydder og grønnsaker slik at det meste blir kjempegodt uansett. Så lager jeg også mesteparten fra bunnen av og da merkes det ikke så godt at det er billigmerker.
Gjest antigartner Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Det finnes en annen first-price-tråd her inne som både er ganske lang og ikke så gammel. Du kan prøve å søke fram denne for å få tips. Det er enkelte ting som meningene er veldig delt om, mens andre ting peker seg ut positivt. Selv handler jeg følgende i First Price (etter hukommelsen): kyllingfileter ketchup gulrøtter fiskegrateng ansiktsservietter middagspølse kjøttpålegg orange cookies (omtrent som jaffa cookies) egg
Gjest antigartner Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=381134&hl= Dette er forresten tråden jeg henviste til.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Kyllingfiletene er gode og billige (2 kg frosne poser). Osten er kjempegod, smaker som norvegia og lages av Tine. Bananene er veldig gode. Har vært fornøyd med appelsinene også. Våtserviettene luktet veldig rart......
Gjest imli Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Synes det meste er veldig bra, bortsett fra kokt skinke - hos billigmerkene er den veldig full av fett og trevler... Men ellers mye bra.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Vet ikke noe spesielt om First Price, men sjekk litt hva slags oljer som er brukt. Innbiller meg at det er mye palmeolje i billigprodukter. Sukker og hvetemel er vel også billige ingredienser + utvanning av produkter.
Gjest imli Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Frukt og grønt er absolutt bra Enig Egg også, bare husk å sjekke dem først - billigmerker egg har ofte litt tynnere skall og kan være "halvknuste", men som regel er de fine.
kaprifolen Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 (endret) Potetsalaten smaker dritt... Men vi kjøper, og er VELDIG fornøyd med følgende ting! Kylingfilét Ost Ostepop (smaker annerledes enn cheeze doodles, men er en "egen" god snack) Sweet & Sour saus Pastasaus (bedre med litt krydder, men god som basis) Pasta di Parma (?) ferdig pose med pastamiddag, bland med vann. Bananer Gulrøtter Servelat Egg (det finnes jo ikke first price høner, som mannen min sier! ) Taco-ting (nesten bedre enn originalen?) Også tror jeg at jeg har skrevet opp flere ting i den andre tråden! Ting å styre unna Nevnte potetsalat Tannkrem Shampoo Is Endret 3. februar 2009 av kaprifolen
venus_ Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 Jeg synes potetsalaten er god om jeg tilsetter mer poteter i. Er altfor mye dressing i ellers. Andre ting jeg er fornøyd med: kyllingfilet laksefilet bacon makrell i tomat løk gulrøtter champignon lapskaus (bruker å tilsette mer grønnsaker slik at den varer i to dager) hvitost salami kjøkkenpapiret potetgull (lages faktisk av maarud) og sikker noen fler ting jeg ikke kommer på nå..
Brunhilde Skrevet 3. februar 2009 #15 Skrevet 3. februar 2009 Jeg bruker de frosne laksefiletene og egg.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #16 Skrevet 3. februar 2009 Ostepopen fra First Price smaker faktisk bedre enn den "vanlige" (som jeg ikke vet hvor kommer fra - Maarud?) Makrell i tomat smakte ikke noe godt Ketchup merker jeg ingen forskjell på så den går ned her Egg, veldig billig og ingen merkbar forskjell Ansiktsserviettene (vask og fuktighet til huden i ett) :) Dusjsåpe (må ha på bodylotion etter dusj likevel, så hva slags dusjsåpe spiller ingen rolle) Shampoo kjøper jeg ikke i dagligvare uansett, må ha KMS :/ Spiser ikke kjøttprodukter (utenom fisk) så de vet jeg lite om. Cola uten sukker Brus med appelsinsmak Melkesjokoladen (ikke like godt som Freia sin, men den duger når man har dårlig råd og lyst på noe søtt) Gulrøtter First Price spagetti (1 kg til 9 kroner tror jeg at jeg betalte) Sikkert flere produkter jeg ikke kommer på akkurat her og nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå