Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har et tips eller flere til hvordan jeg kan roe ned noen hakk når det kommer til dating og forhold?

Jeg har et problem med at når jeg blir forelska/betatt, så blir jeg så innmari stressa! Jeg er vel generelt litt sånn at jeg bare MÅ ha alle ting i livet mitt helt klart, så når jeg ikke vet hvor lang tid det tar før vi evt blir sammen, blir jeg kjempestressa. Alt jeg kan tenke på er hva han tenker, hva han gjør nå, hvem han er sammen med, om han har tenkt å bli sammen med meg osv. Helst skulle jeg avtalt at vi er kjærester i dag, så jeg har det klart..

Er litt problematisk, for jeg går jo på en måte glipp av kosen ved det hele. Men er bare hele tiden så bekymra for om han skal ombestemme seg, finne noen andre eller noe uten å si fra.. Jeg har liksom ikke kontroll.

Og når vi blir sammen, så stresser jeg ikke ned fordi. Da er jo stressa for om det skal bli slutt (jeg er alltid sikker på at før eller senere MÅ jo den dagen komme), og alt mulig annet.

Det er vel flere som har det sånn... kanskje? Hvordan i alle dager skal man greie å bare leve og nyte det som skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har et tips eller flere til hvordan jeg kan roe ned noen hakk når det kommer til dating og forhold?

Jeg har et problem med at når jeg blir forelska/betatt, så blir jeg så innmari stressa! Jeg er vel generelt litt sånn at jeg bare MÅ ha alle ting i livet mitt helt klart, så når jeg ikke vet hvor lang tid det tar før vi evt blir sammen, blir jeg kjempestressa. Alt jeg kan tenke på er hva han tenker, hva han gjør nå, hvem han er sammen med, om han har tenkt å bli sammen med meg osv. Helst skulle jeg avtalt at vi er kjærester i dag, så jeg har det klart..

Er litt problematisk, for jeg går jo på en måte glipp av kosen ved det hele. Men er bare hele tiden så bekymra for om han skal ombestemme seg, finne noen andre eller noe uten å si fra.. Jeg har liksom ikke kontroll.

Og når vi blir sammen, så stresser jeg ikke ned fordi. Da er jo stressa for om det skal bli slutt (jeg er alltid sikker på at før eller senere MÅ jo den dagen komme), og alt mulig annet.

Det er vel flere som har det sånn... kanskje? Hvordan i alle dager skal man greie å bare leve og nyte det som skjer?

Du MÅ roe deg ned, elelrs skremmer du vekk folk dessverre!

Ta noe beroligende urte medisin... hm... spør på helsekost,

det er sant, jeg mener det, det kan ha god effekt, man slapper av.

Valeriana tabletter, Ryllik-te, Kamomille-te er urter som har effekt på meg når jeg er stressa og vil bli roligere og mer "behersket".

Skrevet

Hei, takk for tipset! Skal prøve det :)

Tips til hvordan man kan endre tankene sine ifht dette problemet også?

Skrevet

Du må lære deg å ta sjangser her i livet, vite at ting er HER OG NÅ.. Da vil du kanskje roe deg mere ned. Et forhold er alltid et sjangsespill. Man har ingen garantier, og uansett hvor mye du stresser så kan du ikke kontrollere følelser, en partner eller fremtiden.

Slik du stresser nå, er jo ethvert forhold dømt til å mislykkes, og du lever ut en selvutløsende profeti!

Skrevet

Jeg har det som deg, og skremte nettopp vekk en fantastisk fyr på grunn av det :tristbla:

Jeg må virkelig jobbe med meg selv for at det ikke skal skje igjen, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Prøve å undertrykke følelsene litt, ta det med ro og vite at ting tar tid. Hadde jeg holdt kjeft og stresset ned, så hadde vi garantert holdt på ennå. Og hvem vet, kanskje vært sammen.. åååå

Jeg tror det er viktig å ikke miste seg selv i forholdet, fremdeles være den du var når du var singel og gjøre andre ting enn å være med han. Ikke legge alt ansvaret for din lykke over på han, men skape den selv. Vite at om det er ment å skje, så vil det skje - men ikke med en eneste gang. Vær glad for at dere har denne perioden å bli kjent og forelsket, og at bekreftelsen på at dere er sammen og at hans sterke følelser er gjensidige vil komme en dag hvis dere fortsetter i samme gode spor.

At dere ikke er sammen hver dag er en god ting, da får dere savnet hverandre litt. Gå ut og finn på noe selv, og gled deg til du møter han igjen. Tenk at han har det moro når han er borte fra deg og, men likevel tenker på og gleder seg til å møte deg igjen.

Nyt det dere har akkurat NÅ, hva som ligger i fremtiden er aldri lett å vite men så lenge dere har det bra sammen så vil nok dette fortsette.

IKKE stress og forsøk å kontrollere ham iallefall, det er en garanti for å skremme folk vekk. Det er mye mer attraktivt å være avslappet, kanskje til og med holde i gang "jakten" litt ved å ikke være supertilgjengelig og henge i føttene hans hele tiden.

Skulle ønsket noen hadde skrevet dette til meg for en mnd siden, snufs..

Skrevet

Jeg har også vært en kontrollfrik, men nå har jeg skjønt at jeg må fokusere litt mer på meg selv istedet. Mister jeg ikke meg selv i forholdet, er det heller ingen krise om det plutselig tar slutt. Heller ukontrollerbare perioder med lykke og glede, enn kontrollerbare, lange forutsigbare greier man UANSETT ikke har noen garanti for in the end.

Skrevet

For noen flotte svar! Jeg skal virkelig ta dette til etterretning og skjerpe meg med en gang så ikke hele greia går i vasken! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...