Gjest Zalomine Skrevet 1. juli 2003 #21 Skrevet 1. juli 2003 Telt... barndommens sommer. Jeg, min bror og en fetter av oss sov mye i telt i hagen. Ja, vi sov i telt i helgene så snart det ble varmt nok, og når sommerferien kom, da dukket min fetter opp me soveposen under arma. "nå er det ferie, tante" informerte han min mor om, og han ble der til ferien var over. Jada, hans mor hentet ham hjem av og til, til middag og sånn, og de sendte emd ham brød og annen mat tilbake, for han nærmest bodde hos oss. Ja, dette var den sommeren da livet var fantastsik, det var masse fint vær, og vi badet. Ja, vi sto opp og spiste frokost, pakket digre matpakker (mamma snakker fortsatt om denne sommeren, med 11 skiver hver, ryktene gikk i slekta, og etterhver kom diverse folk med brød, rett og slett fordi vi spiste så masse....) og gikk til sjøen. En gang etter matpausa vår måtet min bror gå hjem (han måtte alltid på do...) og da tok han med nye forsyninger med kald drikke. Vi gikk hjem til middag, tilbake til sjøen etter middag, og hjem til "Silke" på kvelden. Sov i telt, og neste dag gjentok vi det hele. Dette er den sommeren jeg tenker på når noen nevner telt. Gode minner. Teltlivet er kjekt. Men jeg har aldri lagt i telt etter at jeg ble voksen. Husker den første gangen teltet ble brukt, den eneste gangen jeg kan huske vi tok det utenfor hagen... Vi gikk på fjellet, hele familien, og sov der. Jeg husker ikk så masse, annet enn at vi hadde med brusost, men inegn ostehøvel (brunost skåret med tollekniv er en opplevelse, på godt eller vondt...) samt en familie som gikk forbi, og jenta ville går fremmest. Ja, Fremmest. (jeg husker så godt akkurat dette, for jeg reagerte på at det helt fremst, ikke fremmest, nemlig )
LilleBille Skrevet 1. juli 2003 #22 Skrevet 1. juli 2003 Maiken spurte:Hvorfor da, Lillebille...maur? Ja maur, mygg, hardt underlag, sand i maten --- og dessuten regner det ALLTID!
Gjest Milah Skrevet 1. juli 2003 #23 Skrevet 1. juli 2003 Må si meg enig med LilleBille.. Jeg HATER telt.. uff.. skal veldig mye til for å få meg i telt ja!
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #24 Skrevet 1. juli 2003 men nå begynner jeg å like det... Men så får du betalt for det også Tusenfryd!!
LilleBille Skrevet 1. juli 2003 #26 Skrevet 1. juli 2003 Takk Bommpy... - føler meg ofte veldig alene når jeg misliker telttur... det virker som om alle andre synes det er topp... Så da er vi hvertfall to....
Kid-a Skrevet 1. juli 2003 #27 Skrevet 1. juli 2003 HATER Å SOVE I TELT. Har akkurat kommet hjem fra Roskilde, og er avvendt. Tipper jeg har glemt det om et år, og vender nesen nedover igjen... anyway, da skal jeg sove på noe annet enn et to-millimeters pappliggeunderlag. KOZKOZKOZ Kid
Tusenfryd Skrevet 2. juli 2003 #28 Skrevet 2. juli 2003 Men så får du betalt for det også Tusenfryd!! 100,- pr dag. Jepp, blir både rik og fet av det...
Suzy Skrevet 2. juli 2003 #29 Skrevet 2. juli 2003 Er ikke særlig glad i telttur sjøl, men har (av en eller annen mystisk grunn) akkurat gått med på å reise med mann og to barn på tur til Nord-Norge m/ telt... :-? Det KAN antagelig gå bra, men... :o Har kjøpt eget telt til småfrøknene - og skikkelig luftmadrasser å ligge på, så komforten skulle være i orden. Er mer bekymret for den generelle hygienen - og temperaturen mellom turdeltagerne Prøver å tenke positivt, men kan innrømme overfor dere at jeg gruer meg noe helt jævlig Suz
Mathias Skrevet 2. juli 2003 #30 Skrevet 2. juli 2003 Uæææhhh!!!! Hva er en skaumann??? Maiken Det lurer jeg også på!!!.... :o For hver gang jeg er ute og snuser inn natteluft på campingplassen så er det noen som hyler og skriker og bærer seg og gauler noe om en skaumann som gikk forbi!... :o Men jeg har aldri sett noen jeg!...
Brownie Skrevet 2. juli 2003 #31 Skrevet 2. juli 2003 Maiken spurte: Dessuten er det ALLTID kaldt på natten, en våkner grytidlig (les:0500!!) og det er da klamt og fullt av insekter i telthjørnene... :-? YAK!! Brownie
LilleBille Skrevet 2. juli 2003 #32 Skrevet 2. juli 2003 .. spørsmålet er vel heller om de har sett deg Lasse ... (Du må jo utvilsomt være fristende for en hver skaubjørn ... med den nesen....)
OppNed Skrevet 2. juli 2003 #34 Skrevet 2. juli 2003 :o Lurer på om skaumenn barberer seg... Æsj! Flått, ja. Krabber flått, egentlig? Trodde de bare slapp seg ned fra trær, etter å ha zoomet inn et stakkars offer, og klasket rett ned på noens kropp og suuuugde seg fast *smatt smatt* og gravde seg inn i huden og la egg *æsj!!*, jeg. Kryper de, altså? Prøver ikke å spore av altså (tro det eller ei). Maiken
Barbie Skrevet 2. juli 2003 #35 Skrevet 2. juli 2003 Jeg kan love deg at de kryper,Maiken.......*Grøss*
LilleBille Skrevet 2. juli 2003 #36 Skrevet 2. juli 2003 ... etter å ha sett en flått krype oppover benet ditt (på jakt etter et varmt og godt sted) ... glemmer du det aldri
Gjest Achmed Skrevet 2. juli 2003 #38 Skrevet 2. juli 2003 Så heldig at jeg så denne tråden, for da kom jeg på at jeg skulle lufte Roskilde-teltet... Telttur er ganske digg, da. Du kan sette opp huset ditt hvor du selv vil, og dermed har du enorme muligheter! Campingplasser kan jeg riktignok styre meg for. Roskilde, som en annen her ikke orket mer av etter to dager, er ikke drømemteltferien, men man overlever jo det óg. Det lukta ikke særlig godt den siste festivaldagen, men gir man seg etter to dager, er man jo litt chicken. Cluet er å bruke ørepropper, lufte teltet godt før man legger seg, tisse før man finner posen, åpne for full lufting så fort man våkner om morgenen og legge seg utenfor posen. Da kan man ligge å døse to-tre timer til uten at man svetter bort. I tillegg må man lære seg til å se mellom fingrene med at naboen spyr eller pisser påteltet ditt, og du bør ha et telt som du har råd til å kassere etter festivalen, eventuelt et eget fest-telt. Er man forberedt og har lyst til å høre mye bra musikk, går det stort sett bra. Når det gjelder telthygiene, er våtservietter en gudegave. Det samme er det å ha egenskapen til å tørre å vise fram et morratryne til andre, samt dusje i unisexdusj. Ferskmat i telt kan du bare glemme. Daskepølsa lukter sur sokk etter et kvarter, og den franske osten som luktet fresht i provance-butikken svetter fort som en overvektig 50-åring. Tørrmat, visakort og fiskestang er sommerens heteste tips. Så var det dette med å ligge godt, da. En her sa at luftmadrassene stinket gummi, men er det egentlig så rart? Det er en grunn for at du får dem til 49,50 på Rimi... Selv synes jeg de er gufne, og ligger heller på et ordentlig liggeunderlag som er langt tynnere. De koster litt mer, men gjør ferien mye mer komfortabel. Luftmadrassene hører med på tidligere nevnte festival hvor du på forhånd er litt innstilt på at alt skal lukte hest og helvete. De vanlige gammeldagse ikke-oppblåsbare liggeundelagene er fine å ligge på om vinteren (hvis de er tykke nok), eller til å sitte på på påskeskitur. Om sommeren virker de mest som smerte-forsterker. En liten stein kjennes som en skarp knivetter en søvnløs natt. Sex i telt er et kapittel for seg. Liten plass og hardt underlag gjør ting litt vrient. Her er også oppblåsbare liggeunderag en fordel foran luftmadrasser. Har du blåst opp luftmadrassen slik at den er komfortabel å ligge på, vil du «bånne» den om du bare setter et kne nedpå. Liggeunderlaget har en skumkjerne som demper kne-støt mye bedre. Donger er smart å bruke uansett om man har p-piller,-p-spiral, eller normalt lider av p-vondt-i-hodet. Å fly på camping-do med en million ukontrollerbare krabater som vil ut igjen, ser jeg for meg som litt kinkig. Jeg kjenner ikke følelsen (av naturlige grunner), men min bedre halvdel foretrekker også dingelidonger. Til helga stikker jeg på alene-telt-tur, og gleder meg som en unge. Bare meg, teltet og fiskestanga. Synd for dere som ikke får/vil/orker å oppleve det...
OppNed Skrevet 2. juli 2003 #39 Skrevet 2. juli 2003 Synes det hørtes herrrlig ut, Achmed. Kos deg!!! Husk myggservietter. Du...Achmed...hva er en daskepølse?? ______ Maiken
Mathias Skrevet 2. juli 2003 #40 Skrevet 2. juli 2003 Ååååå en skaumann roper de... så kommer jeg fram til lyset fra inngangen, se ser meg og de sier... flott.... Så da har jeg vært innom dine to skrekkscenarioer Maiken... (jada... har ikke sovet in natt.. vet den var platt... :-? )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå