Gå til innhold

Å ligge i telt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å ligge i telt. Har faktisk campert på plenen utenfor huset vårt i ei uke nå. Vi sover der hele familien... ungene elsker det, de sover så godt der ute.

Jeg elsker lyder av fugler, fluer, biler, folk (i det fjerne) vinden som suser, og den utrolig deilige lufta... Så godt altså!

Nå skal jeg snart ut å legge meg, i den deilige midnattsole natta her nord. Yepp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så deilig. Er enig i at det er digg, så lenge det ikke regner :-?

Skal på campingtur i telt nå i en uke og det er spådd regn :cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter vår siste telttur, frister det ikke til gjentagelse. Samboeren og jeg var på ferie i Danmark for et par år siden. Kjørte ned,og hadde med telt. Hadde også kjøpt inn to gummimadrasser, så vi kunne ligge litt behagelig.

Det var veldig varmt når vi var der, og de gummimadrassene stank gummi..Vi prøvde å vaske de i sjøen/havet og alt mulig, men lukta var like intens uansett. Våknet opp hver morgen, klam over hele kroppen og med DEN gummirusen..

Nei fysj..

Men når jeg var liten/yngre, sov jeg masse i telt hjemme i hagen. Noen ganger med venner, andre ganger helt alene.

Sverger nok heller til ei hytte jeg gitt..

Håper dere koser dere i telt ihvertfall, høres jo uansett sånn ut! :D

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Det var veldig varmt når vi var der, og de gummimadrassene stank gummi..Vi prøvde å vaske de i sjøen/havet og alt mulig, men lukta var like intens uansett. Våknet opp hver morgen, klam over hele kroppen og med DEN gummirusen..

Nei fysj..

:hoho::hoho::hoho:

Så du ble permanent avvent? :wink:

Jeg er VELDIG glad i naturen, og bare MÅ ut i elementene med jevne mellomrom, men... Tror familien min og nå min kjære har rett i sine antagelser om at jeg ikke er i stand til å ligge i telt... Før ble jeg SÅÅÅÅ irritert for at jeg ble "dømt" på den måten, men med årene har jeg innsett at det er sant... :oops:

For de som har godt utstyr og liker det skjønner jeg imidlertid meget godt at det er en opplevelse. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

Så du ble permanent avvent? :wink:

Ja du kan si det sånn. Aldri igjen. Det er et vennepar av oss som spør om vi vil være med på telttur, men hver gang ser samboeren og jeg bare på hverandre og rister på hodet.. :ler: Aldri mer!

Skrevet

Jeg er ikke så glad i teltlivet... :-?

Fikk nok etter en klassetur der jeg lå i telt med tre mannfolk som byttet på å prompe hele natta.... :roll:

Skrevet

Æsj... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

På en telttur ble jeg kurert for min edderkoppfobi da de var OVERALT :D

Skrevet

Som jente i Forsvaret er telt en del av gelden. Det har tatt litt tid, men nå begynner jeg å like det... i fornuftige årstider. - 15-20 i mars er fortsatt ikke drømmen...

Skrevet

Telt er grusomt! Var på Roskilde i fjor - for første gang på mange år - og etter to netter holdt jeg på å drepe alle rundt meg i pur fortvilelse. Heldigvis var det en snill bekjent som ordnet rom til meg close by for resten av festivalen. I år ble jeg hjemme...

Ja, jeg er en friluftspyse, men litt komfort må en glamour-girl kreve. :briller:

Skrevet

Liker godt å ligge i telt, men aller best er det å overnatte under åpen himmel.

Skrevet

Synes telt er litt romantisk, jeg. Selv om det bare har skjedd en eneste uke i mitt voksenliv. Men...du verden for en uke det var!!! :sjarmor:

Kjedelig å våkne av å være drivvåt av svette da. Fant ikke skyggested.

Hvis vi skal telte en annen gang, vil jeg telte midt i skauen. Ikke på campingplass. HATER å ikke kunne kaste masse vann i ansiktet før fremmede folk ser meg om morgenen.

Ganske stilig å elske i telt også. Rart lys, på en måte. Og merkverdig hesblesende å måtte være så stille, og unngå å komme borti teltveggene med armer og ben av frykt for at de ved siden av skal forstå hva som skjer. Ikke noe poeng i at de forstår hva som skjer i en slik situasjon. Pinlig, heller. Så det er like greit å være musestille.

Regn + teltliv er noe sant herk. Regn + campingliv + offentlige dusjer er et mareritt av en annen verden. FRYKTELIG!!! Heslig, jævlig. Fremmede hår i dusj. Litt konsentrasjonsleirisk.

Slutter aldri å undres over hvor fort et system sklir ut. Så snart ett menneske gir blaffen i å rydde etter seg, gjøre rent etter seg, så er forfallet et faktum.

Maiken

Skrevet

Hater det --- Hater det --- Hater det ... og skal aldri mere sove i telt

:evil: :evil: :evil: :frustrert::sinna::frustrert: :evil: :evil: :evil:

Skrevet

:o

Hvorfor da, Lillebille...maur?

Maiken

Skrevet

Min mann og jeg var på telttur denne helga.

Kanskje ikke verdens mykeste soveplass,men litt koselig er det likevel da..

(Hvis jeg ser bort fra all myggen,og 3 skaumenn som klatret oppover beina mine)

Skrevet

Uæææhhh!!!! Hva er en skaumann???

Maiken

Skrevet

Vi skulle egentlig på telttur forrige helg. Pakket med oss teltutstyr, primus og full pakke. Kom fram til bestemmelsesstedet - og valgte hytte...

Gjest Helenius
Skrevet

ÅÅååååå, teltliv...

Telt om vinteren, telt om sommeren, telt sent på høsten, telt om våren, telt om natten og telt om dagen, telt i sol og telt i regn og telt i vind og telt i snø, telt alltid!!!

Jeg elsker å telte - jeg liker bare ikke når soveposen blir våt.

Jeg tror jeg må dra på telttur snart...

Skrevet
SKAUMANN = FLÅTT...

=blodsugende innsekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...