Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2003 #1 Skrevet 29. juni 2003 Jeg har id e siste 2-3 månedene fått mange kviser selv om jeg har renset huden min veldig godt.....det er bare det at jeg brukte produkter til fet hud, mens jeg egentlig har sensitiv.Dette har jeg ikke merket før nå!Har ødelagt huden min med feil rens og nå er den full av kviser selv om jeg har gått over til produkter for sensitiv hud.Er så fortvila og skal bestille time hos legen, håper det er hjelp å få.Har hørt om BASIRON, men ikke prøvd den siden huden min er veldig ømfindtlig.Burde jeg prøve den før jeg går til lege og får antibiotika?Det er så forvirrende...og det kan ta en god stund før jge evt. før legetime pga. ferien. Jeg er helt desperat etter råd fra personer som har samme problem eller som har hatt og fått hjelp.Funker Basiron?Og hvilke hudpleieprodukter bør jeg kjøpe?Er helt blakk etter bomkjøp av bla. Mary Cohr...tenker å prøve Babor, men vil vite helt sikkert at det er bra før jeg investerer i det.Er så og si blakk for tida....uff...det ble mye syting :oops: , men jeg setter stor pris på svar!
VesleBråka Skrevet 29. juni 2003 #2 Skrevet 29. juni 2003 Jeg vil tro at med riktig produkter så vil huden din normalisere seg. Det tar jo mer enn to dager da.
Gjest Adina Madeleine Skrevet 29. juni 2003 #3 Skrevet 29. juni 2003 Hvis du kjøpte hudpleieproduktene hos parfymeri eller i salong så syns jeg du bør reklamere på dem. Dette er vanlig praksis ved allergiske reaksjoner. De merkene du nevnte er salongmerker og da ble du kanskje anbefalt dem av en hudpleier? Gå tilbake du, ta med produktene (så fremt du ikke har brukt dem opp), og forklar problemet. Er det et seriøst sted tar de deg på alvor og du får nye produkter som passer bedre. Tar de deg ikke på alvor, finn en annen salong neste gang. Adina M.
orakel Skrevet 30. juni 2003 #4 Skrevet 30. juni 2003 Hold deg langt unna Basiron! Det er sterke saker og ikke noe for en sår ømfintlig hud. Nå er det veldig individuelt hva man tåler og ikke tåler men Dermalogica's serie for ømfintlig hud er veldig bra. Produktene koster litt men er drøye i bruk. Du kan også få kjøpt såkalte "reisepakker" med en hel serie i sånn at du kan prøve dem ut i noen uker uten at det koster en formue. Eller du kan be om å få prøver, det har de fleste salongene. For å finne Dermalogicasalongen nærmest deg går du inn på www.dermalogica.no
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #5 Skrevet 30. juni 2003 Takk for svar folkens....Jeg kjøpte Mary Cohr i salong der hudpleieren anbefalte det.Spesielt rensekremen svei på huda etterhvert(ikke i begynnelsen)og kremen er helt grei, men etter 4 uker har ikke huden min stabilisert seg.Dn har blitt verre og jeg ser ut som et pizzatryne....det har blitt slik at jeg ikke orker å gå ut å møte folk.har aldri vært plaget med kviser før, men nå er det ekstremt! Har allerede kjøpt Basiron, men er redd for å bruke den på min hud......er desperat...Om jeg ikek tåler den så bør jeg vel ikke begynn epå noen antibiotikakur.Det er tross alt ikke fet hud jeg har, men sensitiv med masse kviser.Tror jeg skal gå til en annen salong her, den forrige stoler jeg ikke helt på :-? På den andre salongen har de da Babor som jeg har hørt mye bra om-kanskje jeg bør ta meg en time der og kjøpe det...noe må jeg gjøre!Dermalogica-salong fins ikke i nærheten her....nærmeste ligger 3-4 timer herfra. Tror jeg skal prøve Basiron på et lite område og se hvordan det går...ønsk meg lykke til!
orakel Skrevet 30. juni 2003 #6 Skrevet 30. juni 2003 Vær obs på at Basiron kan farge av. Både vaskekluter og putetrekk kan bli flekkete og stygge hvis du vasker basironen vekk med vaskeklut eller har det på om natten og det dermed smitter over på putetrekket.
Gjest Jamila Skrevet 30. juni 2003 #7 Skrevet 30. juni 2003 Hør på Orakel: Hold deg unna Basiron!! Min hud så ut som det du beskriver for noen år siden, og etter en runde med Basiron var all overhuden oppbrent. Det var store felter med rå hud med masse kviser. Veldig vondt, og veldig stygt. Milde produkter er mye bedre for huden din. De har noen milde produkter på apoteket, de er bedre enn det du får kjøpt i dagligvarebutikker. Dermalogica og Clarins er merker jeg vet er milde og bra for huden din. Uansett hva du gjør så styr unna produkter med mineralolje, de tetter igjen porene dine. Håper du blir kvitt problemene dine, vet akkurat hvor vondt det er! *klem med medfølelse* -Jamila-
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #8 Skrevet 30. juni 2003 Uff...det høres grusomt ut!Ser at hudleger anbefaler basiron mot kviser og at det fins folk som har fått hjelp av den.Men så har jeg tross alt sensitiv hud...tror ikke jeg tør å bruke den! Er huden din fin nå?Bruker du Dermalogica eller?Og lurer på om apotekmerket Vichy er til å stole på. Takk for støtte....jeg føler at alt går mot meg pga.huden.Det er ikke lett! Hvordan gikk det med huden din etter basiron-skaden?
Gjest Jamila Skrevet 30. juni 2003 #9 Skrevet 30. juni 2003 Det høres totalt idiotisk ut, men det som faktisk hjalp meg til slutt var potetmel. Etter å ha prøvt ALT så leste jeg om potetmel i ei kjerringråd bok. Rent putetrekk, vasket ansiktet godt med rent vann og pudret det (ren bomullsdott) med mye potetmel. Sov med det om natten og etter 4-5 dager var alle kvisene tørket ut. Helt merkelig, ja, men det hjalp. I dag har jeg helt normal og kvisefri hud, men må bruke produkter tilpasset sensitiv hud. Det jeg tåler av merker er Dermalogica og Clarins, og en av de parfymefrie merkene fra Body Shop. Dette er veldig individuelt, så prøv deg fram, bruk små produktprøver. Lykke til-igjen!
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #10 Skrevet 30. juni 2003 Du har vært veldig til hjelp Jamila...skal revurdere Basiron-salven NØYE før jeg evt. prøver den...Har på følelsen av at jeg vil reagere på samme måte som du.Sensitiv hud er vel det verste man kan ha av hudtype...er så vanskelig å finne produkt man tåler. Potetmel altså??Snodig...men er absolutt villig til å prøve det.Tor ikke antibiotika er det beste for meg nå...er vel først og fremst for de med fet og uren hud og dte har jeg ikke.Renser den bedre en noen...men allikvel kviser.Irriterende å se seg selv i speilet for tida...vanskelig å skjule de og. Blir lett rød i huden..det blir vel kanskje du også..? Skal spørre hudpleieren om jeg kan få prøver på noen produkt....babor,Dermalogica og Clarins virker bra, men er ekstremt dyre da.Kan alltids prøve den Vichy-serien fra apoteket.Er vel ikke tilsatt mineralolje og parfyme....? Må kjøpe potetmel idag jeg da!Vil heller prøve det enn å svi av meg overhuden med sterk kvisesalve...au :o Huden min er tørr og stram samtidig som at den har kviser-det er vel typisk for sensitiv hud.SKulle ønske jeg hadde gått til hudpleier for lenge siden og fått vite hvilken hud jge har.Å bruke produkt tilegnet uren hud i en laaang periode har ødelagt balansen i huden og nå er den ihvertfall sensitiv!! Hvilke Dermalogica-produkter kan du anbefale meg å prøve? Hjertlig takk for svar Du er en knupp!
Samsara Skrevet 30. juni 2003 #11 Skrevet 30. juni 2003 Decleor har en serie produkter med essensielle oljer og planteekstrakter som er veldig bra. Jeg fikk en rekke prøver på produktene fra min lillesøster da jeg fikk kvisereaksjon på noen allergipiller. (?!) Og jeg trengte ikke mer enn prøvepakningene for å bli kvitt problemet. Ellers anbefalte min lillesøster (hun er hudpleier) en serie som heter MD. Den har visst den eneste konseptpakken med dokumentert effekt på problemhud med kviser, kvisearr osv. Jeg har selv svært sensitiv, lettreagerende og allergisk hud, så når hun anfefalte disse til meg, vil jeg tro de skal fungere for deg også. MD er visst noe av det dyreste, og Decleor er heller ikke særlig billig (...), men skal du først investere penger, så har du i alle fall alternativene her.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #12 Skrevet 30. juni 2003 Takk Skal be om prøver å finne ut hva som passer min tåpelige hud...håper den normaliserer seg.... Men er Vichy et bra alternativ selv om det er et billigmerke iforhold til de andre.Har hørt flere som har fått hjelp ved å bruke de....men er usikker på om jeg kan stole på det.Tenkte kanskje jeg skulle prøve ut det først siden jeg ikke har råd til de dyreste akkurat nå..
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #13 Skrevet 30. juni 2003 Spør på apoteket hva de anbefaler. Kanskje de har noen prøver til deg, så slipper du flere bomkjøp.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #14 Skrevet 1. juli 2003 Nå har jeg altså sovet med potetmel i ansiktet..det var faktisk veldig deilig men ser såklart ikke noe resultat.Skal gjøre det i noen dager nå...basironsalven svei og jeg tror jeg lar være å bruke den mer. Jamilla, når det gjelder Clarins som du bruker.Er det i samme prisklasse som Dermalogica,Md.F etc?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå