Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i hele mitt liv (24 år) vært blond. Har farget håret med en gyldenblond farge i det siste fordi håret mitt plutselig ble litt mørkere så jeg fikk en ikke-farge.

MEN nå har jeg så lyst til å farge det brunt! Hva hvis jeg hater det? Kan jeg bare farge det lysere igjen eller bli håret ødelagt da..? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har i hele mitt liv (24 år) vært blond. Har farget håret med en gyldenblond farge i det siste fordi håret mitt plutselig ble litt mørkere så jeg fikk en ikke-farge.

MEN nå har jeg så lyst til å farge det brunt! Hva hvis jeg hater det? Kan jeg bare farge det lysere igjen eller bli håret ødelagt da..? Noen som vet?

Du kan jo prøve med en toningsfarge som gradvis vaskes ut.Da vil det bli enklere å få det lyst igjen senere.Om du bruker en permanent hårfarge til å farge det brunt må du bleke (evt.avfarge) håret for å få det lyst igjen,og det kan i verste fall ødelegge håret.

Skrevet

Toningsfarge? Fungerer det altså?

Hvor får jeg kjøpt sånt...?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Toningsfarge? Fungerer det altså?

Hvor får jeg kjøpt sånt...?

Det finnes mange ulike merker som selges blandt annet på Vita,H&M og Cubus.

Skrevet

Hei! Har et tips: tenk deg GODT om! Jeg farget håret mitt blonde hår brunt, og det var gøy i ca. 2 dager. Hudfarge, øyenbrynsfarge osv passet overhode ikke til en mørk farge.

Og smarte meg brukte en permanent farge, med rødtoner i, så etter 4 blekninger/avfarging/farge med sølv/lilla så jeg fortsatt ut som Pippi.. Herlich:P

Skrevet

Jeg har ikke blonde øyenbryn så det kan vel ikke se så rart ut...?

Jeg tenker og tenker.. Føler at jeg er lei av å være blond og at brunette er litt mer.. "voksent". :sjenert:

Skrevet
Jeg har ikke blonde øyenbryn så det kan vel ikke se så rart ut...?

Jeg tenker og tenker.. Føler at jeg er lei av å være blond og at brunette er litt mer.. "voksent". :sjenert:

Hehe, det var det samme jeg tenkte, men kom vell frem til at blonds have more fun :fnise:

Mine øyenbryn er lyse. Men synes mørk farge "krasjet" veldig med hudfargen min, og så unaturlig ut. No er det vanskelig å vere objektiv ovenfor seg selv da.

Genrellt synes jeg at drastisk fargeendring passer ytterst få, om det så skulle vere blond til mørk / mørk til blond osv.. Blir ikke "riktig" på en måte, siden hår-/hud- og øyenfarge henger sammen. Hmm, veit ikke helt om jeg fikk frem det jeg ville her:P

Men godt mulig du vil passe fargen:)

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

jeg syns du skal gå for det! er blondine selv og tenkt ofte på om jeg skal farge håret brunt, men har droppet det av grunnen fordi det sliter en del på håret, og det er mindre stress å ikke farge det, men vis du likevel farger det så pleier veldig mange blondiner og kle brunt hår! jeg er heller litt skeptisk til de helt mørke som farger håret sitt blondt, det har vanskligere for å se like pent ut:-P men gjør det hos frisør! så tror jeg det er veldig lite sansynlig at du blir ufornøyd, når du har lyst å farge det brunt.

forandring fryder:-) go for it!

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet (endret)

men som sagt om det passer deg har mye å gjøre med hudtonen din, øyenfarge og øyenbryns farge å gjøre! viss du har mørke øyebryn så tror jeg helt klart det passer for deg.. værre med de som er veldig typisk blonde, helt lysblå øyne helt platina blondt hår og øyenbryn, og veldig lys hud. men det gjelder mest for de som er VELDIG lyse syns jeg. tror uansett at man ofte kan bli tatt mer på alvor, og blir sett på som litt mer ''voksen og moden'' med mørkt hår.

EDIT: skrivefeil

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Skrevet

slå til, gå gjerne for mørkere enn du noen gang hadde forestilt deg! :) d gjorde jeg, og var liiivredd i frisørstolen, men er knall førnøyd med resultatet! har du mørke øyenbryn går d helt fint :)

Skrevet

Var selv platina blondine i 10 år, farga håret mørke brunt men fikk en slags"kobber rødlig glans"..

Angrer sinnsykt mye på at jeg gjorde det

Er naturlig Lys, lyst hår, lys hud etc.

Passer overhodet ikke..

Veien tilbake til å bli blond igjenn koster MYE penger og sliter håret utrolig mye..

Skjønner da at du vill ha forandring, men hva med å stripe det brunt??

Skrevet

Jeg skal også gjøre det samme, på lørdag tenker jeg.. :) Jeg har farget håret mitt mange forskjellige farger i mange år, og det er alltid like spennende å se om det passer meg eller ikke. Som oftest gjør det det. Så bare prøv! Det er ingenting som er bedre enn litt forandring iblandt!

Skrevet
Var selv platina blondine i 10 år, farga håret mørke brunt men fikk en slags"kobber rødlig glans"..

Angrer sinnsykt mye på at jeg gjorde det

Er naturlig Lys, lyst hår, lys hud etc.

Passer overhodet ikke..

Veien tilbake til å bli blond igjenn koster MYE penger og sliter håret utrolig mye..

Skjønner da at du vill ha forandring, men hva med å stripe det brunt??

Er man SÅ blond må man velge en brunfarge uten rødtoner i, så går det bra. :):jepp:

Gjest Marillia
Skrevet (endret)

Forandring fryder!

Jeg har forsøkt flere ganger å farge håret mørkere, men ender alltid opp med å bli blond igjen. Alle kommenterer også at jeg kler best lyst hår, men man blir jo lei av samme hårfargen...

I perioder har jeg hatt litt mørkere underhår og/eller mørkere striper, og det har jeg vært relativt fornøyd med.

Jeg tror jeg hadde valgt å gå til en flink frisør, og eventuelt farge håret mørkere gradvis. Når man skal gjøre litt større forandringer, så hadde jeg ikke turt å gjort det selv, men det er meg da. Jeg tror du hadde kledd det, men så er du også litt mørkere enn meg da, Gitte :)

Endret av Marillia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...