Gå til innhold

Hva forteller dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på:

Hvor går grensene deres for hva dere "forteller" på nettet.

Er litt fascinert av at mange forteller/viser mye. Og da mener jeg forteller om ting som gjør en lett identifiserbar, viser bilder av barna sine o.l Jeg tenker litt på det her at ting aldri egentlig forsvinner fra internett.

Jeg har en sperre på å fortelle/legge ut lett identifiserbare ting om andre enn meg selv... inkludert mannen min og barna mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver dagbok her på kvinneguiden.

Skriver/har skrevet en del personlige ting også. Både i dagboka og i forumet.

Bilder av meg og mine er det kun noen få utvalgte som har fått sett.

Legger det ikke ut i offentlige forum eller på websider.

Noen her inne vet hvem jeg er, men jeg er ikke interessert i å offentliggjøre meg for alle og enhver ved å legge ut bilder.

Det jeg skriver, står jeg for.

Om jeg blir identifisert, er det ingen krise. :lol:

Skrevet

Jeg er ikke så skrekkelig redd for å bli gjenkjent, men legger ikke ut bilder av meg selv, og det er kun hotmail-adressen min som blir brukt i fora som dette.

Skrevet

Er ikke redd for å bli gjenkjent heller, folk som kjenner meg gjetter nok veldig lett hvem jeg er om de er her inne, det gjør ikke noe for min del.

Men jeg prøver å være forsiktig med å legge ut info om meg selv som gjør det lett for fremmede å finne ut hvem jeg er eller hvor jeg bor etc, det finnes mange gale mennesker, og mange av dem har funnet nettet som en fin tilgang til andre mennesker.

Så jeg legger ikke ut gjenkjenbare bilder av meg selv på nett, ikke skriver jeg heller noe (tror jeg) som kan søkes frem slik at fremmede kan finne ut navn eller adresse/tlf.

Det er det viktigste for meg. Kjentfolk kan gjerne få den infoen om meg som jeg legger ut her, uten problemer.

Skrevet

Jeg legger ikke ut personlig informasjon på nett. Ønsker ikke at fremmede skal kunne finne opplysninger om meg og mine. Som Aline sier, det er mange galninger der ute - dessverre. Av samme grunn har jeg en sperre for hva jeg legger ut på min egen hjemmeside. Har blant annet et bildegalleri av jenta mi der, men legger konsekvent bare ut bilder hvor hun er fullt påkledd. Og jeg linker ikke til hjemmesida mi på noen offentlige forum.

Jeg skriver gjerne om ting som skjer i det daglige, men ikke for stor detalj. Men jeg ønsker ikke å legge ut info som gjør at folk som vet hvem jeg er (ikke nære venner, men bekjente) lett kjenner meg igjen for på den måte å kunne følge min nettaktivitet.

Og jeg utleverer ikke andre på nett heller. Har sett mange grelle eksempler på at brukere (særlig på mammaforum) som er identifisert med navn og bilde i profil og avatar forteller i detalj om krangler de har med samboer/mann. De navngir også samboeren/mannen, noe jeg synes er helt sprøtt. Tror neppe mannen hadde blitt særlig begeistra om han så at dama la ut om hvor stor dust han er på nett... Fatter ikke hva som foregår oppi hodene på dem som utleverer sine kjære på denne måten. Det samme gjelder å utlevere andre familiemedlemmer når en selv ikke er anonym på et forum. Har ikke sansen for det.

Likevel er jeg ikke superanonym. Noen brukere har sett hjemmesida mi, noen vet min identitet og jeg har et par venninner som vet nicket mitt her. Dette plager meg ikke i det hele tatt. For jeg har en viss sperre på hvor personlige opplysninger jeg legger ut på nett.

Gjest lmari
Skrevet

Skriver dagbok her inne (har akkurat startet!!), og forteller en del om meg selv. Men ikke navn, ikke hvor jeg opprinnelig kommer fra (liten plass), og heller ikke spesifikt hvor jeg jobber. Ikke navn på noen andre i omgangskretsen eller sambo heller.

Har en liten sperre på hva jeg forteller av personlige ting også - feks så er helt intime og personlige ting mellom meg og sambo nettopp mellom oss to.

... men jeg er egentlig mer redd for at noen som allerede vet hvem jeg er skal kjenne meg igjen, mer enn at noen gærninger skal vite hvem jeg er...

Men jeg har fortalt en del - så de som kjenner meg, ville nok ikke hatt problemer med å kjenne meg igjen... :-?

Gjest Donna
Skrevet

Er livredd for å bli gjennkjennt - men samtidig sikkert alt for åpen om meg selv .......

Jeg vrir litt på ting i dagboken min - skriver inn annerledes detaljer og slikt av og til. Intime betroelser kommer jeg ikke med.

Det meste jeg skriver er ting som skjer oppe i hodet mitt ...følelser, tanker, grubleirer som jeg MÅ få utløp for et eller annet sted .....men det kan jo være avslørende det også ..... :-?

jeg røper ikke navn, hvor stor familien min er eller hvem den består av .....ting fra barndommen kan komme - men da mer fordi det har noe med hva jeg tenker å gjøre ......

Bilde av meg selv kunne jeg ikke lagt ut nå - slik som Virgo er og hva hun skriver ..........Som en annen og mer kjedelig og anonym person kunne jeg nok det .....

Når alt koemrtil alt så gjelder det å finne en gylden middelvei .....mellom å si for mye - og å få sagt det man må......

Mange er veldig åpne som en annen skrev - med bilder av seg eller barn ...og ved å bruke navner .....det tørr ikke jeg ..... :wink:

Skrevet

Jeg skriver også dagbok, men unngår å nevne navn og steder som gjør at det er lett å identifisere meg. Er vel også mest redd for å bli gjenkjent av folk jeg kjenner, tror ikke det er så stor sjanse for at en "galning" skulle plukke ut akkurat meg. Skriver ikke ting som kan bli brukt mot meg senere (håper jeg??)

Kan nok skrive endel personlig. Har veldig temperament, så hvis jeg skriver i et "uheldig" øyeblikk så kan det nok komme ut endel gørr som jeg egentlig ikke mener så mye med. Har prøvd å skjerpe meg litt på det i det siste...

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Ikke alt, men fortsatt mye. Null problemer med å bli gjenkjent, siden det i utgangspunktet ikke er noe problem å finne ut hvem jeg er.

Har vel fortalt mye av det dere trenger for å finne ut hva og hvem jeg er, hvor jeg bor etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...