Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt MD rens og serum nå i et par måneder. Nå skal jeg plutselig på tjenestereise til et land med ekstrem varme og sol.

Er det slik at jeg da bør bytte merke nå, eller kan jeg bruke noe over disse produktene? (Høy faktor vil jeg bruke uansett altså). Mener å ha hørt at disse produktene med fruktsyrer ikke skal brukes når det er sterk sol, eller tar jeg feil (det ville ikke være første gang)???

Har noen Sisheido-produkter som jeg forsåvidt er veldig fornøyd med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt å ta en pause fra produkter med aha syrer og retinol i sommerhalvåret da huden blir mer sensitiv i forhold til solpåvirkning. Bruk av syrer i forbindelse med sol kan også gi pigmentforandringer/ flekker. Man kan bruke produkter med syrer opp til 10 % på kvelden men det er kjempeviktig å bruke minst faktor 30. Min personlige mening er å ta en pause fra produktene mens man er i solfylte strøk dersom man har tenkt å slikke sol :-)

Skrevet

Jeg bruker MD serum om sommeren her i norge, da har jeg MD sin ansiktssolkrem med faktor 30 som dagkrem. Det kan man fint gjøre i syden også i følge salongen her på majorstua.

Men selv ville jeg vel gjort som gjesten og tatt pause mens jeg var på tur, siden det bare er for en kort periode. Over lenger tid derimot blir huden umulig uten MD.

Skrevet

Jeg er enig med de over og vil også anbefale å ta en pause når du skal til ekstrem varme og sol,for huden din er 50% mer lysfølsom når man går på produkter som inneholder aha syrer.

Skrevet

Takk for konstruktive svar! Da hadde jeg ikke konstruert dette i mitt eget hode likevel, men hørt det fra kloke sjeler her inne.

Huden min er ikke så supersensitiv, så det skal nok gå helt fint å bruke noe annet i to korte perioder. OG høy faktor, for noe rynketroll har jeg ikke tenkt å aspirere til.

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hva slags solfaktor trenger man om man bruker produkter med syrer høst/vinter?

Skrevet
hva slags solfaktor trenger man om man bruker produkter med syrer høst/vinter?

helst høy faktor, 20-30. er viktig med en god dagkrem med høy faktor, helst 30.

Skrevet
helst høy faktor, 20-30. er viktig med en god dagkrem med høy faktor, helst 30.

Har du noen anbefaling på dagkremer med så høy faktor? Syns det er få dagkremer med faktor jeg..

Skrevet

Solkrem med faktor 30 om vinteren og faktor 50 på sommeren er det beste uansett.

Bruk solkrem over dagkrem.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Solkrem med faktor 30 om vinteren og faktor 50 på sommeren er det beste uansett.

Bruk solkrem over dagkrem.

Har du tips til noen solkrem som man ikke blir blank eller hvit a som man fint kan ha sminke over?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...