fløtepia Skrevet 2. februar 2009 #1 Del Skrevet 2. februar 2009 Tittel sier alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mil Skrevet 3. februar 2009 #2 Del Skrevet 3. februar 2009 Kjørte opp for tre og et halvt år siden. Hadde vel nesten 20 kjøretimer. Betalte nesten 20.000 alt i alt, inkludert oppkjøring, leie av bil til oppkjøring, teorikurs og oppkjøringstentamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniboo Skrevet 3. februar 2009 #3 Del Skrevet 3. februar 2009 Fikk lappen for 2 år siden. da hadde jeg hatt ca 70 kjøretimer fordelt på 3 år.. ( mamma turte ikke å kjøre med meg ) kostet rundt 35.000 kr mener jeg å huske.. som jeg vet om hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 3. februar 2009 #4 Del Skrevet 3. februar 2009 Brukte rundt 20 000,- tror jeg. Hadde ca 15 timer utenom det obligatoriske om jeg husker rett. Tok lappen i 06. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 3. februar 2009 #5 Del Skrevet 3. februar 2009 15-20 timer inkl. det obligatoriske. Betalte rundt 20 000,- for 4 år siden, det var med alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #6 Del Skrevet 3. februar 2009 Tittel sier alt Kjørte opp for flere år siden, under den gamle ordningen og hadde 35 timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 3. februar 2009 #7 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg kjørte opp i Finnmark for ca 5 år siden, hadde kun de nødvendige kjøretimene(deribladt mørkekjøring, bykjøring, land, osv). Mellom 13-17 timer tror jeg? Måtte ta teori-prøven to ganger da Endte opp på ca 13 500,- for hele pakka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 3. februar 2009 #8 Del Skrevet 3. februar 2009 Ender vel opp på ca 20 000 tror jeg. Det inkluderer tre kjøretimer (doble, 90 minutter) utenom alt det obligatoriske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 4. februar 2009 #9 Del Skrevet 4. februar 2009 Dere som nesten bare tar oblig timer, dere kjører vel en del privat da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 4. februar 2009 #10 Del Skrevet 4. februar 2009 Dere som nesten bare tar oblig timer, dere kjører vel en del privat da? Kjørte noe privat også, ja. Men i starten kun med automat, bare for å få kjøretrening. Type holde bilen riktig plassert i veibanen osv. Så kjøpte jeg bil i juli som jeg brukte jevnt og trutt de siste månedene før oppkjøringen i september. "Jevnt og trutt" betyr for øvrig alle søndager, og enkelte hverdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fløtepia Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 4. februar 2009 jeg har allerede hatt 10 kjøretimer og føler at det kommer til å bli maaange fler.. er litt nervøs over at det blir alt for dyrt! har ikke øvelseskjørt noe særlig, men jeg får bilen frem og greier å gire osv, problemet er at det går ikke på automaten enda så greier ikke å følge med på skilt av meg selv. Håper det sitter snart!! vil ha lappen NUH =P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 4. februar 2009 #12 Del Skrevet 4. februar 2009 Nei, jeg øvelsekjørte ikke mye. Når jeg begynte hos kjørelærer hadde jeg kjørt noe, kunne gire(sånn høveli ihvertfall:) og stoppe/starte bilen. Vi hadde en veldig vanskelig bil, som var av den typen; "tenk på at du skal gasse nå".. Så fløy han av gårde! Mens kjørelærerns bil var av den mer vanlige gass/clutch. Når jeg begynte med kjørelærer bodde jeg i tillegg borte, så ble til at jeg kjørte med min egen bil kun de få gangene jeg var hjemme i helgen. Begynte vel med kjørelærer en gang i februar og hadde lappen i begynnelsen av mai(Kunne vært april, men teroien gikk dårlig. hmm, 8 mai for å være eksakt:) Rart hva den husker. Hvor lenge har dere andre kjørt med lærer følr dere hadde lappen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 4. februar 2009 #13 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg tok først masse kjøretimer og de obligatoriske kursene da jeg bodde i Oslo. Jeg var for treg, og rakk ikke oppkjøring før nyttår det året de la til masse nytt (teorikurs, etc.). Så jeg ga opp, og la hele greia på hylla. Da hadde jeg sikkert brukt 15 000 - 20 000.-. Så, for halvannet år siden, fikk jeg en kjempemulighet, da sambo ordnet gratis kjøretimer, så jeg startet igjen. Da måtte jeg ta ekstra langkjøring og trafikalt grunnkurs. Brukte nok rundt 10 000,- på oppkjøring og tr.gr.kurs og noen kjøretimer. Så rundt 30 000,- Og mange kjøretimer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 4. februar 2009 #14 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg er heldig og har en snill venn som har øvelseskjørt mye med meg slik at jeg ikke har trengt så mye kjøretimer. Har fått en ny kjørelærer nå som virkelig har fått fart i sakene, han fortalte meg etter time 1 nøyaktig hva jeg måtte øve meg på hjemme slik at jeg ikke trenge å trepe med han på det. Det er lurt å be kjørelæreren om slike konkrete hjemmelekser. Hvis han ikke vil gi deg det (den første jeg hadde satte seg på bakbeina, ville ha meg til å ta mest mulig hos han) så bytt med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 4. februar 2009 #15 Del Skrevet 4. februar 2009 Dere som nesten bare tar oblig timer, dere kjører vel en del privat da? Jeg hadde bare en time til å "bli kjent" med kjørelærers bil før jeg begynte det obligatiroske. Og, JA, kjørte masse privat. Fra jeg var 16 til 18 år, fikk ikke noen over 25 år kjøre bilen om jeg var med:p Det var virkelig lurt, for da var jeg allerde blitt relativt trygg og vandt med å kjøre bil når jeg ble 18, og lappen ble billig, ikke minst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmorIne Skrevet 4. februar 2009 #16 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Med hånda på hjertet kan jeg stolt si at jeg øvekjørte i maks 20min, (Ja, det er seriøst) og med kjøreskolen hadde jeg 3 kjøretimer + det som var obligatorisk En fordel å ha hatt mopedlappen slik man blir vant til å ferdes i trafikken, hvertfall for min del Det er det som er fordelen med kjøreskoler der man slipper å måtte kjøre og kjøre helt frem til læreren mener man er god nok for det obligatoriske. Totalt kostet lappen meg 13.000kr Endret 4. februar 2009 av AmorIne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaV Skrevet 4. februar 2009 #17 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg fikk lappen for under en måned siden. Hadde øvelseskjørt en del og trengte kun det obligatoriske. Lappen kompå ca 20 000,- totalt. Itte småpæng nei.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ :) Skrevet 5. februar 2009 #18 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg hadde seks kjøretimer før jeg begynte med det obligatoriske, så tre "oppvarmingstimer" rett i forkant av oppkjøringen (to timer kvelden før og timen rett før oppkjøringen). Stod på første forsøk. Tror førerkortet alt i alt kom på rundt 18-19 000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asiya Skrevet 15. februar 2009 #19 Del Skrevet 15. februar 2009 Mener å huske at jeg hadde 18 kjøretimer. Jeg tror jeg kjørte én gang "hjemme", fordi mamma var livredd. Begynte med kjøretimene i januar, og fikk lappen i midten av mai. Det kostet meg rundt 20.000 totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialill Skrevet 15. februar 2009 #20 Del Skrevet 15. februar 2009 tror jeg brukte rundt 40 000 husker jeg ikke feil:S hadde mange kjøretimer fordi jeg ikke fikk kjørt så mye hjemme... tror jeg tok rundt 40 kjøretimer... så 20 dobbeltimer og alt det obligatoriske som glattkjøring, mørkekjøring, langkjøring og kartkjøring. og så kom jo det obligatoriske kurset før jeg fikk øvekjøre... jeg fikk lappen i august 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå