Gjest virus Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Kan noen hjelpe meg med følgende: Jeg har fått to Trojanere, den ene er Trojan Horse Downloader Ceneric 8TJP, og den andre Trojan Horse Back Door Generic_rD2. Jeg har fått dette via msn, og når jeg har logget meg på sendes det ut linker med virus til alle mine kontakter som er pålogget. Nå kommer jeg ikke lenger på nett. Jeg har kjørt virusprogrammet (AVG), og den identifiserer vurus, hvorpå jeg fjerner dem. Når jeg restarter PC'n er de tilbake. Virusprogrammet forteller meg at det er en midlertidig internett fil og en jpg-fil som er infisert, men jeg finner ikke disse filene når jeg søker etter dem. Hvordan blir jeg kvitt dette? Jeg er skikkelig teit når det gjelder PC, så jeg er veldig takknemlig om dere som eventuelt kan hjelpe meg bruker teskje når dere forklaer...
Gjest Virus Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Tillegg: Jeg har slettet alt som har med msn å gjøre på maskinen!
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Last ned Eset smart security fra eset.com (koster penger) Den er kåret til en av de beste antivirusprogrammene og finner det mese. Eset har en 30 dagers gratis prøveversjon som du kan prøve før du eventuelt kjøper det. Å skaffe seg en del antispywareprogrammer er også lurt. Bruker selv SUPERAntiSpyware Free Edition.
Gjest Virus Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Last ned Eset smart security fra eset.com (koster penger) Den er kåret til en av de beste antivirusprogrammene og finner det mese. Eset har en 30 dagers gratis prøveversjon som du kan prøve før du eventuelt kjøper det. Å skaffe seg en del antispywareprogrammer er også lurt. Bruker selv SUPERAntiSpyware Free Edition. Det skulle jeg gjerne ha gjort, men jeg kommer altså ikke på nett med den aktuelle maskinen. AVG har dessuten alltid vært helt greit for mitt bruk.
Gjest Gjest_pest_* Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 AVG har dessuten alltid vært helt greit for mitt bruk. Tydeligvis ikke...
Skvaldersjura Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Det skulle jeg gjerne ha gjort, men jeg kommer altså ikke på nett med den aktuelle maskinen. AVG har dessuten alltid vært helt greit for mitt bruk. Snakk med noen eksperter på området. Fikk en slik selv en gang. Hadde heldigvis en kollega som driver med data programmering. Han greide først å isolere den for så å ta den ut og slette den, for så å installere overlappende antivirusprgr.
Gjest Hmm.. Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Er det ikke litt tullete av en trojaner å hindre nett-tilgang og dermed hindre seg selv i videre spredning?
-Susanne- Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 Følg instruksjonene på denne siden til punkt og prikke ang combofix. Last så ned dette programmet og kjør det. Hvis du fortsatt er i tvil får du hjelp her (gratis registrering)
Aftensol Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Eventuelt: Ta kopi av alt du vil ha på maskinen, og kjør recovery.... Trojaneren hindrer nok ikke netttilgang (de versjonene jeg har vært borti..) men den hindrer Internet explorer fra å koble seg opp mot nettet... Maskinen viser at den er tilkoblet, men du kommer ingen vei. Men det kan selvfølgelig være at den har kommet lengre siden jeg fikk inn en pc... Men du kan prøve å laste ned f.eks google chrome (firefox virker ikke da du ikke får lastet ned en fil) fra en annen pc, legg på minnepenn og installer.. Da kan det hende du kommer på nett igjen, men det vil ikke fjerne trojaneren.. Men da kan du eventuelt ta bruk noen av de andre tipsene her hvis du ikke vil kjøre recovery...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå