Gå til innhold

Digitalkamera til 14 åring


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Ungdommen i huset fyller snart 14 år og vi prøver å pønske ut en passende gave.

Han ønsker seg kamera og siden han liker å mikke og mekke på dataen tenkte vi at digitalt må være tingen.

Digitalkameraene jeg har sett på tidligere har vært forholdsvis dyre, jeg ønsker ikke at han skal ha et veldig dyrt et, vet av erfaring at han er litt "vimsete" med ting. Dessuten er han jo bare 14 år..

Noen som vet hva rimelige digitalkamera koster? Og om disse er grei nok til førstegangskamera til en 14 åring? Eller burde vi heller satse på vanlig kamera?

Har tenkt å få mine foreldre med på sponsing, men tenkte jeg først må finne litt ut av dette med priser.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt kamera koster nå ca 600 kroner.

Det er et helt enkelt kamera og tilsvarende ligger på mellom 600 og 1000 kroner på f.eks Elkjøp eller Bonus nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er digitalt!

Tror at det er 1,2 megapiksler på mitt (husker ikke i farta).

Bildene er helt greie til bruk på nett.

Vi batalte ca 2000 for kameraet for 1 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Skal løpe og kjøpe, til den prisen kan besteforeldrene få kjøpe ekstra utstyr istedet for sponsing.

Takk Lea :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Kjøpte Sony 32-et-eller-annet til lillebroder'n (15 år), et kamera han kan ha en stund og som tar usedvanlig bra bilder. 3x2 pix, Sony's nydelige minnekortfunksjoner og mulighet til å ta må filmsnutter. betalte 2500,- for det. Anbefales. Skal ha meg et sånt sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis kameraet skal være sånn passe OK til vanlig familiebruk også ville jeg nok gått opp til minst 2000kr for å få noe bedre. Et digitalkamera bør da ha MINST 3x optisk zoom (digital zoom er IKKE det samme, og ikke bra nok!) og helst også ha fra 2 megapixler og oppover. Lykke til med kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Så lenge kameraet er bra, så klarer man seg fint uten optisk zoom - i alle fall i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Takk for svar :D

Det blir nok et rimelig kamera som blir kjøpt, greit nok til en 14 åring som første kamera.

Det er noen uker igjen til bursdagen enda, så vi har litt tid å følge med etter evt gode tilbud som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Achmed

Ett lite tips: Kjøp ikke noe mindre enn 2,1 mpx. Da har han mulighet til å bruke bildene på annet enn skjerm, samt at han har større klippemuligheter på bildene.

Om det skal være zoom eller ikke er vel ikke så farlig? Hvor mange av de som er over 20 år var det som hadde optisk zoom på sitt første analoge kamera?

Ekstrautstyr som jeg vil anbefale, er ekstra minne (De fleste kameraer leveres med 8-32 MB, mens jeg mener 128 burde være en menneskerett), ekstra batteri (Stort minne krever lengre batteritid), og ekstern lesestasjon for kameraminnet.

Hvis du i tillegg sørger for at pjokken får en hjemmeside med med goood plass, kan du, uten at han tenker over det, følge med hver eneste bevegelse han gjør. Kan jo være betryggende for bekymrede foreldre nå veslegutt er 16 år og sniker seg på fest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...