Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sånn at jeg og min samboer er sånne sikkelige sjokoladefans. Jeg er mest glad i mørkt og han i hvit sjokolade. For å spare litt på budskjettet har min mor vært så snill og tilbydd seg å bake bryllupskaka. Så startet det....diskusjonen, vi kunne tenkt oss sjokoladekake som er oss, ikke marsipankake fordi det er det" alle"har i bryllup.

Barnslige var vi som vil ha sjokoladekake!! Men fikk endelig til et kompromiss, vi har ett stativ med tre ulike hylle og alle i tre ulike kaker med hvite og ulikt fyll inni. Jeg er allergisk for marsipan (mandler) så det blir en kake med det som jeg ikke spiser.

MEN problemet er at vi ikke har en oppskrift på en god sjokoladekake, Altså en med mørkt fyll inni og hvit sjokolade trekk over?? For det syntes jeg er mer oss og dte e r VÅR dag:rødme:

-- Er det noen av dere som har en oppskrift eller vet hvor jeg finner det? Sjekket på nett, men det var for det meste noe med sitron inni...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er sånn at jeg og min samboer er sånne sikkelige sjokoladefans. Jeg er mest glad i mørkt og han i hvit sjokolade. For å spare litt på budskjettet har min mor vært så snill og tilbydd seg å bake bryllupskaka. Så startet det....diskusjonen, vi kunne tenkt oss sjokoladekake som er oss, ikke marsipankake fordi det er det" alle"har i bryllup.

Barnslige var vi som vil ha sjokoladekake!! Men fikk endelig til et kompromiss, vi har ett stativ med tre ulike hylle og alle i tre ulike kaker med hvite og ulikt fyll inni. Jeg er allergisk for marsipan (mandler) så det blir en kake med det som jeg ikke spiser.

MEN problemet er at vi ikke har en oppskrift på en god sjokoladekake, Altså en med mørkt fyll inni og hvit sjokolade trekk over?? For det syntes jeg er mer oss og dte e r VÅR dag:rødme:

-- Er det noen av dere som har en oppskrift eller vet hvor jeg finner det? Sjekket på nett, men det var for det meste noe med sitron inni...

I Nigella Lawson boka "Nigellas feast" er det ei oppskrift på ei nudlig sjokoladekake med fyll av krem med bringebær og lokk av sjokoladesaus som stivner som et blankt trekk på kaka. om det var noe sånt kan jeg jo legge ut oppskrifta, ellers er boka uansett å anbefale:)

Skrevet

ja den vil jeg ha:):) uansett oppskrifter sier jeg ikke nei til :blomst:

( glemte visst å logge meg inn) - Karabista

Skrevet

Her fant jeg den på nett!

http://www.instyle.com/instyle/general/gal...1573454,00.html

Den er nuuudelig altså:)

Ser det skal være "double cream" i trekket til kaka, jeg har bare brukt vanlig fløte, og det har gått bra.

Om ikke til bryllup kan den jo fint brukes til andre anledninger og!nuuudlig kake. Men krever to kakeformer da, eller to stekeomganger, for bunnen er så myk og svampete at det vil være umulig å skjære i den.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...