Chord Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 tegna innboforsikring for noen mnd siden, hovedsaklig pga flytting, men nå når jeg ser igjennom papirene (revurdering) sitter jeg og lurer på om jeg i det hele tatt har behov for det. Forsikringssumen er på 300.000. Er ikke det litt mye? Synes det er vanskelig å beregne hvor mye det jeg har er verdt. Betaler litt over 700 kr i halvåret. Er det mye for ei leilighet? Tror den er ca 70 km2
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 tegna innboforsikring for noen mnd siden, hovedsaklig pga flytting, men nå når jeg ser igjennom papirene (revurdering) sitter jeg og lurer på om jeg i det hele tatt har behov for det. Forsikringssumen er på 300.000. Er ikke det litt mye? Synes det er vanskelig å beregne hvor mye det jeg har er verdt. Betaler litt over 700 kr i halvåret. Er det mye for ei leilighet? Tror den er ca 70 km2 Du får sette deg ned og regne over hvor mye koster det å kjøpe nye ting av alt du har. Klær, møbler,hvitevarer, tv, stereo, cd-plater, dvd'r, kjøkkenutstyr, pynteting, hobby og sportsutsyr, data og spillemaskiner, hånduker og sengetøy mm. Mye som kan skje f.eks vann, brann, innbrudd. Surt å ikke ha forsikring hvis noe skal skje ;-) har du råd til å ikke være forsikret ?
Zzyzx Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Vi er to på en veldig liten leilighet, og vi er dekket opp til en million inkludert idiotforsikring som gir lav egenandel hvis man f.eks. søler kaffe i laptopen. Det koster oss totalt rundt 1700 i året. Innboforsikring er viktig. Det er ikke bare det at tingene dine skal erstattes, men hvis f.eks. det brenner eller vannrør sprekker slik at inventar blir ødelagt så kan du få igjen det også. Ved skader som er så store at leiligheten blir ubeboelig (brann er det mest åpenbare tilfellet) så vil innboforsikringen sannsynligvis også dekke midlertidig innlosjering dersom det er nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå