Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #1 Skrevet 16. april 2002 Vi har alle sett dette... at mange kvinner påtar seg en slags "frelserrolle" i forhold til mer eller mindre usympatiske og smågale menn. De er usvikelige i sin tro, på at nettopp de skal klare det. Gjerne er det også en mann som nyter å være "mottager" av hennes "forståelse" og anstrengelser, og gjør han til en så viktig person. I neste øyeblikk oppfører han seg som en riktig jævel, en bortskjemt "umulius", som de fleste objektive i omgivelsene egentlig har lyst til å grisebanke. Historien er full av kvinner, som har gjennomgått en slik prosess, og som bittert angrer at de har kastet bort tid/energi på slike menn. Er det et slags overeksponert morsinstinkt som driver disse kvinnene? De som er midt oppi en slik prosess, vil selvfølgelig hevde at det er av kjærlighet, men jeg skjønner ikke at det er grunn nok til i det heletatt å gidde påta seg noe som aldri vil lykkes!
Gjest Lea Skrevet 16. april 2002 #2 Skrevet 16. april 2002 Kjenner meg igjen! Morsinstinktet er der, eller har vært der, flere ganger. Har møtt mannfolk som har havnet litt på skråplanet, som stjeler og svindler. Så skal liksom lille jeg få dem på bedre tanker. Men dette har vel aldri fungert. De har snyltet og slitt på meg. Ringt meg midt på natta når de har angst eller trenger noen som kan kjøre dem hjem. Men nå er det slutt på dette. Har litt morsinstinkt nå også jeg, men min kjære samboer har ikke store problemer i det heletatt. Men jeg diller og duller med ham likevel og det er greit. ALDRI mer skal noen klare å legge ting på mine skuldre for å lette sine egne eller snylte på de få kronene jeg har!
loretta Skrevet 16. april 2002 #3 Skrevet 16. april 2002 Been there, done that NEVER doin` it again !12
Julie Skrevet 16. april 2002 #4 Skrevet 16. april 2002 Jepps, vært der jeg og. Var sammen med en som hadde store gjeldproblemer, dårlig/lite utdanning, kriminell fortid osv. Traff han når jeg var 17 (han 23) og naiv og godtroende...dumsnill som jeg var så stilte jeg opp for ham og hjalp ham med husleie, mat, klær, vasking og rydding. Han var i begynnelsen "tøffel" for meg oxo, men endret seg etterhvert. Endte med at han bedro meg med begge eks'ene sine. Tok det slevfølgelig tungt da, men skjønner nå at det var like greit. Forøvrig en erfaring jeg lærte mye av. Han har ny samboer nå, og jeg er jaggu glad jeg ikke er i hennes sko. Neste gang skal jeg ha en som har ORDEN på livet sitt! Hvorfor enkelte jenter trekkes mot sånne mannfolk er ikke lett å svare på. For min del har jeg vel alltid vært omsorgsfull (har jeg fått høre i allefall) og opptatt av at folk rundt meg skal ha det bra, og når du i tillegg er blindt forelska...da er det lett å bli utnytta dessverre. Klems, Julie
Nelle Skrevet 16. april 2002 #5 Skrevet 16. april 2002 Jeg har også vært der... Lærte mye, men aldri igjen! Klem, Nelle
kine Skrevet 18. april 2002 #6 Skrevet 18. april 2002 Jeg er også samme typen..Omsorgfull og opptatt av å hjelpe alle runndt meg.Men jeg har faktisk klart å få flere personer på rett spor og det gir meg uendelig mye..Jeg har vært streng for å si det mildt.Har jeg møtt en som har hatt stoffproblemer har jeg stilt ham et ultimatium,og det har gått greit faktisk..Mulig jeg var heldig.. Jeg har flere venner som har havnet på skråplanet og jeg er vel den eneste vennen de har som ikke ruser seg.Jeg har ikke hjerte til å lavær å stille opp for dem og støtter opp hver gnag det går sjeisen.. Slik er jeg bare..Men jeg lar meg ikke utnytte..Har bare en voldsom trang til å gi av meg selv..Mulig jeg også kommer til å brenne meg en dag..Man vet jo aldri.. 1
Astra Skrevet 19. april 2002 #7 Skrevet 19. april 2002 Har aldri opplevd dette selv, men kjenner dessverre mange som har brukt alt for mange krefter på å forandre mannen sin. Det trenger slett ikke være alvorlige problemer som rusmisbruk eller kriminalitet, men helt hverdagslige ting som vi kvinner setter som vår livsoppgave å rette opp i. Jeg har alltid vært svært kresen når det gjelder menn, og det har hjulpet meg unna mang en "felle" Det er en ting som er ganske sikkert med menn. "What you see is ehat you get!". Det er ingen vits i å legge ned mye energi på å forandre dem. Man må enten leve med det eller gå... That's life!12
Venus Skrevet 20. april 2002 #8 Skrevet 20. april 2002 NEI, må si at jeg aldri har opplevd dette behovet.... "redde" eller "forandre" noen. Helst lar jeg folk være som de er, DET kommer det aller mest ut av !!! Hvis det er såpass ille at jeg ikke klarer å omgås dem, så slutter jeg bare med det rett og slett. Jeg føler ikke noen trang til hverken å forandre eller "redde" noen. DET er deres eget ansvar. Vi får stole på at de er voksne nok til å tak i sitt eget liv !!!
baluba Skrevet 20. april 2002 #9 Skrevet 20. april 2002 well.. been there, done that! Og du har rett. Den gang trodde man at det var kjærlighet! 1
Skadd Skrevet 24. april 2002 #10 Skrevet 24. april 2002 Har min egen lille teori om dette, grunnen er rett og slett at for mange damer har lest Sagaen om Isfolket. Stort sett går hele historien ut på at snille, flotte kvinner/jenter møter en stor, slem og styggpen fyr som til slutt blir jævli grei og hyggelig bare fordi han er blitt i sammen med nettopp henne. Denne sagaen leser småjenter ( mellom 10 og 100 ganger), helt fra de er 8-9 år og dermed blir de ubevisst overbevist om at de kan dra frem det beste i enhver åpenbar kødd som driver rundt på by`n senere i livet. Eg er selv mann og ser stadig vekk at soleklare drittsekker har et helt ubegripelig drag på damer som eg vet burde visst bedre. Ut i fra disse erfaringene har eg konkludert med at det umulig kan ha noe med IQ'en til kvinnene å gjøre men rett og slett at de ikke kan hjelpe for det pga. intensiv selv-hjernevasking fra barnsben av... med litt hjelp av Margit Sandemo da.. 1
Gjest Lea Skrevet 24. april 2002 #11 Skrevet 24. april 2002 Tror ikke at det var isfolket som påvirket meg til å redde alle håpløse mannfolk. Vi har jo dette morsinstinktet da... men det funker dårlig på voksne menn!12
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #12 Skrevet 25. april 2002 Margit Sandemo har også beskrevet dårlige forhold i sine bøker...Forhold som IKKE har hatt livets rett.
Gjest sexysadie Skrevet 26. april 2002 #13 Skrevet 26. april 2002 La kvinnene prøve å frelse mennene. Tydeligvis bor d en gatepredikant i oss alle...
Aziraphale Skrevet 26. april 2002 #14 Skrevet 26. april 2002 Definitivt morsinnstinkt, men det gjelder jo ikke bare for gutter som er "bad"! Det går også for de litt stakkarslige, de som har store personlige problemer i alle mulige former: Vi vil redde dem! 12 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #16 Skrevet 25. april 2021 Vi elsker å redde verden Anonymkode: e5191...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå