Gjest Gjest_sigrid_* Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Noen som kan fortelle meg hvordan og nårtid clutchen skal brukes? er nettopp begynt på teorikurs klasse b hehe:)
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Å kjøre bil er som å sykle. Nytter ikke å lese seg til det. Du må ut og kjøre. Men generelt så brukes kløtsj (et norsk ord) ved igangsetting, stans og girskifte.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Noen som kan fortelle meg hvordan og nårtid clutchen skal brukes? er nettopp begynt på teorikurs klasse b hehe:) Kan noen fortelle meg hvorfor så mange bruker det ikke eksisterende ordet nårtid? Blir vel like meningsfylt som baconflesk.
Gjest mil Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Kanskje fordi det er en del av mange dialekter, slik som mange andre ord som ikke eksisterer i skriftspråket? I min dialekt heter det "kati", som blir en forkortelse for "ka tid", og da høres det gjerne naturlig ut å si nårtid når man skal snakke til folk med litt "penere" dialekter. Så har man nok bare ikke fått med seg at ordet ikke eksisterer i bokmålsordboka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå