Gjest Huff og huff Skrevet 29. juni 2003 #1 Skrevet 29. juni 2003 Hei! Jeg har vært.. tja jeg vet ikke hva jeg har vært jeg for jeg klarer ikke få noen reaksjon som er fornuftig på det.. Ok her er saken. Min samboer har vært litt vel glad i å feste i det siste.. Jeg syns det er helt greit med en fest i ny og ne, gjerne fuktig sådan, men nå har det gått over streken. I går var vi på fest og min samboer fikk vel mye å drikke og det gikk vel litt fortere enn han trodde, det endte jo opp med at han ble så full at han ble liggende å spy i ca. en time. Da fikk jeg stabla han på bena og fikk han hjem. Der fortsatte det og han fikk spydd ferdig og jeg fikk lagt han i seng. Men her kommer det virkelige. Vi våknet i dag tidlig (var på besøk hos hans foreldre) han spurte meg om hvordan han hadde kommet seg hjem. Jeg fortalte han det og plutselig skrek han bare: "Neeeeeeeeei!" Da jeg lurte på hva det var så viste det seg at han hadde tisset i sengen. Det dreide seg ikke om litt, men det var en stor våt flekk i sengen. Jeg viste ikke hva jeg skulle si jeg annet at jeg ble skikkelig sint, flau, lei meg, lattermild, oppgitt tja jeg vet ikke jeg. Måtte jo få ut madrassen og greier og det var jo ikke til å unngå at hans mor og far fikk vite det.. Det tar ting med ro de så når skaden var skjedd så.. Men hans mor syntes nok mest synd på meg som hadde han å hanskes med. Han det er snakk om blir 28 år i år så dette burde jo ikke vært mulig!!!!!!!!!!! Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg, jeg har virkelig ikke ord!! Hvordan hadde dere reagert og hva hadde dere gjort??? Hilsen fortvilet samboer.
Gjest Brunhilde Skrevet 29. juni 2003 #2 Skrevet 29. juni 2003 Jeg tror rett og slett jeg hadde bedt ham om å skjerpe seg kraftig!
Skusla Skrevet 29. juni 2003 #3 Skrevet 29. juni 2003 Jeg kjente en som gjorde sånn.. Han ble så full, og når han sovnet så sov han så tungt at han var nærmest i koma tilstand, og da tisset han i sengen HVER natt. Det var skikkelig ekkelt. Om det skjer EN gang så er det så, men når det skjer HVER gang så er det ille, og uhygenisk. Hvem vil ligge sammen med en som tisser på seg og ødelegger sengen? Du får bare be samboeren din skjerpe seg, å sørge for at han IKKE BLIR SÅ FULL neste gang. Når man er 28 år så BØR man vite når man skal stoppe og hvor mye man tåler syntes jeg. Når det går så langt som det gjorde med dere nå, så bør ett lite lys gå opp for han så han tenker å drikke mindre fra nå av, eller eventuelt å slutte å feste SÅ mye.... :-? Det er nesten værre for deg, for du vet liksom ikke hvordan man skal reagere..
LilleMy Skrevet 29. juni 2003 #4 Skrevet 29. juni 2003 ALLE KAN GJØRE FEIL.... Og med det håper jeg det er første - og siste gang du opplever ham sånn.... Og er det det, bør det vel også være rom for tilgivelse for denne ene gangen. Dersom du ser (over tid) at dette er slik det pleier å være, ville jeg vel stillt strenge krav uavhenging hvorvidt jeg hadde blitt med på slike fester eller ei... Huffamei, når fyll blir SÅ voldsomt er det ikke gøy for noen av partene...
Gjest Adina Madeleine Skrevet 29. juni 2003 #5 Skrevet 29. juni 2003 Noe slikt er ikke akseptabelt. Er enig i at du må fortelle han hva du synes. Du skriver at i det siste har han vært glad i å feste. Hvis festfrekvensen over lengre tid har økt, slik at han mister kontrollen syns jeg det er svært urovekkende. Håper ikke dette virker inn på andre sider av hans atferd. At det er en generell tendens. Det er ikke en fest i ny og ne det er noe galt med, men at det begynner å gli ut av kontroll. En slik atferd er fornedrende både for deg og din samboer.
@lfa Skrevet 29. juni 2003 #6 Skrevet 29. juni 2003 Om han har et snev av selvrespekt, lærte han forhåpentligvis noe av denne episoden... :-? Enig med Skusla i at han, i en alder av 28 bør vite hvor mye han tåler og når han skal stoppe... Hadde det vært min sambo, hadde han så absolutt fått vite hva jeg hadde ment om saken.
labboline Skrevet 30. juni 2003 #7 Skrevet 30. juni 2003 Min sambo drikker seg alltid så full... I begynnelsen gjorde jeg som du; hjalp han hjem og i seng osv, men nå gidder jeg ikke det mer. Jeg fester og har det gøy og driter i hva han gjør. Og det å tisse i seng/sofa/stol eller hvor det nå skulle falle han inn å sovne skjer rett som det er. Han blir flau ja, men det ser ikke ut som han lærer.. Jeg hjelper han aldri å orden opp i rotet. Det får han gjøre selv. Håper jo han skal lære av det.... Ønsketenkning??? Har sagt fra mer enn en gang, men han har overhodet ikke kontroll, og det virker av og til ikke som han prøver heller..
Gjest Gjesta Skrevet 30. juni 2003 #8 Skrevet 30. juni 2003 Hadde min partner tissa i senga vår etter et fyllekjør, ja da hadde jeg eksplodert! DET FÅR DA VÆRE GRENSER TIL FYLL! Hadde det skjedd, så håper jeg han hadde blitt så flau at han lot være å drikke på lange tider! Og jeg er så enig med folket her - når man er 28 år så bør man absolutt vite bedre enn å drikke seg så snydens... Håper du slipper å oppleve dette flere ganger!
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #9 Skrevet 30. juni 2003 Tro meg.. Jeg har sagt masse til han jeg. Sagt at jeg ikke aksepterer slik fyll og hvis han ikke klarer å styre seg så har han et problem- Med seg selv og i forholdet sitt.. Jeg har sagt tidligere at han må skjerpe seg med festingen sin for det begynner å bli mye. Jeg har snakket mye med han om dette. Dette har jo ikke skjedd før og jeg regner med at det ikke skjer igjen. Det er som Adina Madelene sier at det er så fornedrende for oss begge, men jeg får ikke gjort noe med det, det han som må gjøre noe. Tror han har skjønt det nå men huff.. Jeg blir så lei meg, syns det er unødvendig i det hele tatt at dette skal være en diskusjon. Jeg skulle vel ønske at han begynte å bli litt mer voksen nå og begrenset denne festingen eller hvertfall begrenset drikkingen. Det går ann å være med på sosiale sammenkomster uten og bli full...
Marianne Skrevet 30. juni 2003 #10 Skrevet 30. juni 2003 Er vel en fare for at jeg hadde blitt forbanna da ja, likt det hadde jeg ihvertfall ikke. Håper han lærte noe av den opplevelsen da.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #11 Skrevet 30. juni 2003 Reis på Apoteket og bestille en pakke med bleier for voksne. Neste gang han drikker, setter du på han en bleie. Så full som han er merker han vel neppe at du gjør det engang, men når han våkner vil han bli flau som bare rakker'n over hva du har gjort. Går det som det pleier å gå så kommer han til å tisse på seg også, og da har han ingen grunn til å være sint på deg når det beviselig er vått i bleia hans :blunke:
Thomas Skrevet 30. juni 2003 #12 Skrevet 30. juni 2003 Man mister kontroll over blæren ved ca. 3 i promille. Da har man forlengst mistet evne til å snu seg hvis man spyr i søvne. Mange som dør i fylla blir kvalt av eget spy. Folk som er så fulle må derfor legges i stabilt sideleie.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #13 Skrevet 30. juni 2003 Hei! "Da fikk jeg stabla han på bena og fikk han hjem." Vi har en avtale min samboer og meg og det er at han får drikke så mye som han vil så lenge han klarer å gå hjem selv. Aldri i livet om jeg skulle hjelpe en over 30 til å komme seg hjem alvorlig talt. Klarer de ikke å gå vel da er det bare å sette i gang å krype. En gang må en lære, og han drikker ikke like mye lengre for han tørr ikke for han vet jo ikke om han da kommer seg hjem Hadde han tisset på seg i sengen hadde jeg bare sagt til han at han fikk pent ta det selv jeg er ferdig med slikt, ellers hadde jeg ikke giddet å bry meg for mye om det, men setter du slike krav, der han må være så oppegående at han må klare å komme seg hjem når du går hjem da kan det være at han ikke drikker like mye, kan jo håpe da, noen velger å drite i det og drikker som de vil uansett. Dette er ikke ditt problem, men hans og drikker han alt for mye og du synes det går ut over forholdet deres da bør du sette foten ned, men er det ikke ofte la han ta dritten sin selv.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 30. juni 2003 #14 Skrevet 30. juni 2003 Han bør i alle fall kjøpe ny madrass
liv Skrevet 30. juni 2003 #15 Skrevet 30. juni 2003 enig.. ny madrass må til her... Det er det minste han kan gjøre for sin mor..
Timian Skrevet 30. juni 2003 #16 Skrevet 30. juni 2003 Huff da.... Et engangstilfelle skulle jeg kunne leve med, men hadde kjæresten min hatt for vane å bli dritings hadde jeg sagt klart i fra!!! :fy: Og tisse i sengen... ekkelt!! Hadde jeg vært labboline som har en kjæreste som gjør det HVER gang... og hvor som helst.... Høres ut som han har et problem, spør du meg! Jaja... la oss krysse fingrene for at det ikke skjer deg igjen!
Suzy Skrevet 1. juli 2003 #17 Skrevet 1. juli 2003 Kjenner jeg blir kvalm, sint og redd inni meg når jeg leser dette... Har hatt en svært alkoholisert samboer på et tidspunkt i livet mitt og det var VONDT! :cry: Å bli drita ofte, lukte vondt nesten bestandig, aldri få opp p###en og sovne hvor som helst var en del av hverdagen - sammen med å gjemme unna alt som var av alkohol og penger (slik at det ikke skulle forsvinne ved første anledning), vente på han som kanskje lå i ei grøft og spydde osv osv... Dette er så dårlige tegn, Gjest, at jeg ville vurdert alvolig å gå fra ham. Alt tyder på at han har et alkoholproblem og at han enten i en periode eller for alltid bør slutte å drikke. Det er et alkoholproblem å ikke klare å kontrollere inntaket sitt - og problemet vil bli bare større etterhvert. Tenk på at du planlegger et liv med denne mannen og om han ikke klarer å kontrollere hvor mye han drikker hvordan skal han da kunne kontrollere økonomien, jobben, barna, bilen... Dette er så alvorlig at du får fortelle - og kanskje du kan få med deg foreldrene hans også (jeg antar at de blir litt bekymra også når sønnen drikker til han pisser seg ut) - at dette ikke kan skje igjen og han må kontrollere inntaket sitt hvis ikke reiser du på dagen :-? Ikke ta noen sjanser - alkohol er en mektig fiende som du aldri klarer å danke ut og det vil ødelegge livet ditt. Ta affære før det er for sent :evil: Suz - brent :cry: :evil:
Lisemor Skrevet 1. juli 2003 #18 Skrevet 1. juli 2003 Mange av de mange som har vert sengeveter som barn tisser ofte i sengen når de drikker.Ikke bare når de er drita full, men etter litt alkohol også.Tisser de i sengen i edru tilstand så får de medisinsk hjelp,men siden det kun skjer i alkoholpåvirket tilstand,ingen hjelp.Så skal alle de som har dette problemet slutte å drikke? 1 av 5 5-åringer og en av 10 10-åringer er sengevetere. Veldigt mange voksne er også sengeveter og kan ikke noe for det. Bare for å opplyse litt :D
Gjest Milah Skrevet 1. juli 2003 #19 Skrevet 1. juli 2003 Dette har jeg heldigvis aldri opplevd!! Hvis jeg opplever det, aner jeg ikke hvordan jeg ville ha reagert.. Men jeg tror at jeg ville ha klart å tilgi det èn gang.. Men det du skriver om festingen hans, er litt bekymrings fullt.. Tror dere bør kutte litt ned på festlighetene til han klarer å kontrollere inntaket sitt igjen!
Nokså Skrevet 1. juli 2003 #20 Skrevet 1. juli 2003 Høres ut som om din kjære har et problem - en alkoholmisbruker vil jeg si... Eller kanskje en alkoholiker. Uansett han har et problem. Hvis jeg var deg ville jeg tenkt meg nøye og vel om før jeg fortsatte forholdet. Ofte blir slike ting ikke bedre. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå