Gå til innhold

hvordan gå i spagat?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ylva_*
Skrevet

jeg er ei jente på 11 år. har lyst til å lære meg spagat så fortest som mulig!! jeg kunne det før men nå har jeg mistet teken på det. jeg ønsker også å bli myk på alle andre måter. og jeg lurer på det med å tøye ut og varme opp og sånt. blir jeg varm av å jogge på stedet i 10 min? og hvordan tøyer man? håper noen svarer.....

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke spesielt vanskelig om du vil! Du kan tøye både varm og kald, men på forskjellige måter. For å bli varm er det jo veldig individuelt hva som skal til, men du kan hoppe og sprette i et kvarter, gå opp og ned på en stol, veive beina rundt, danse til musikk osv. Bare være i bevegelse og gjerne gjør store bevegelser slik at du får varmet opp de store muskelgruppene i bena:)

Etterpå kan du begynne å tøye forsiktig ut. Vet ikke hvilken spagat du vil ut i, herre eller dame? Men uansett må du ta det gradvis og du vil merke stor forskjell ganske kjapt. Gå så langt ut du kan til du kjenner at det ikke går lenger - det skal gjøre litt vondt. Hold der i 2 minutter, gjerne gyng litt for å bli varmere. Press deg litt lenger ut, hold der i 1-2 minutt. Press deg lenger ut og hold. Slik fortsetter du.

Du kan også sette deg forsiktig ned på rompa og sette hendene bak deg og presse overkroppen forover. Ryggen skal være strak og tærne skal peke oppover. Det er magen som skal først ned i gulvet og ikke pannen. Etter hvert som du blir vant til å holde ryggen strak kan du ta armene forran og dra deg fremover. Her også kan du holde, presse lenger, holde, presse lenger osv.

Ikke regn med å kom deg ut med en gang, det tar tid. Men gjør du dette i lengre tid har du kommet deg ut i spagat før du vet ordet av det. Du har uansett en stor fordel siden du bare er 11 år:)

Skal du tøye kald må du være mer forsiktig og gjerne gynge mer. Du kommer uansett ikke like langt ut når du er kald som varm, men det hjelper uansett. Tøy når du sitter forran tv'en. Tøy mens du leser en bok, et blad osv. Kjeder du deg kan du sette deg på gulvet og tøye litt. Alt hjelper og jo mer du gjør det, jo fortere kommer du deg dit du vil:)

Håper dette hjalp!

Lykke til:)

Skrevet

Husker at jeg også hadde dette som mål da jeg var rundt 11 år. Jeg benyttet enhver andledning til å tøye: Når jeg leste, så på tv eller tegnet lå jeg gjerne i vonde stillinger med bena. Og det funket som bare det! Kan enda gå nesten helt ned i damespagaten uten å varme opp.

Pass på at du ikke går alt for hart til verks med det samme. Smerten skal være vedvarende og slippe litt etter litt, men ikke en rivende, skarp smerte.

Skrevet
Husker at jeg også hadde dette som mål da jeg var rundt 11 år. Jeg benyttet enhver andledning til å tøye: Når jeg leste, så på tv eller tegnet lå jeg gjerne i vonde stillinger med bena. Og det funket som bare det! Kan enda gå nesten helt ned i damespagaten uten å varme opp.

Pass på at du ikke går alt for hart til verks med det samme. Smerten skal være vedvarende og slippe litt etter litt, men ikke en rivende, skarp smerte.

]Hva er forskjel på damespagat og herrespagat?

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_mina_*
Skrevet

Hei..jeg har lyst til å lære spagaten. men vet ikke åssen kan du hjelpe meg please håper du kan skriive<3<3<3<3

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Jeg er en jente på 14 åralder jeg vil at du skal hjelpe meg med spagaten =? please

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...