zebb Skrevet 29. juni 2003 #1 Del Skrevet 29. juni 2003 Har ei jente på 8 mnd. som jeg ammer. Hun får grøt til frokost og kvelds, frukt og yoghurt fra Nestlè til lunch, og middag fra Nestlè. Jeg ammer enten før eller etter måltidene, og ellers sånn som det passer seg Men nå viser hun liten interesse for puppen på dagtid. Gir henne vann på flaske nå i varmen. MEN om NATTA....DA er puppen god! Tror det er blitt en uvane. Hun våkner med 3-4 timers mellomrom, og sovner etter 5 minutter med pupp. Så jeg skjønner jo at det kun er kos....MEN: Hvordan kommer vi oss ut av denne "onde" sirkelen? Jeg blir jo helt utslitt av å være så mye våken om natta. Har prøvd å venne henne av, men det resulterte i flere netter med pappan oppe i to timer i slengen...Til slutt ga vi bare etter...men det skulle vi sikkert ikke ha gjort...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2003 #2 Del Skrevet 29. juni 2003 Hadde samme problem som deg jeg. Jeg bestemte meg for at dette er bare tull, og lot henne ligge å skrike (ca 2-3 timer). Etter det har hun ikke våknet på natten. Det er bare tull at de skal ha pupp på natten når de er så gamle, men det er vanen. Du kan også la far gi henne vannflaske hvis hun er tørst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. juni 2003 #3 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg hadde samme problemet og det ga seg dessverre ikke før jeg sluttet å amme. Ligger dere på samme rom? I så fall kan dere prøve å flytte henne på eget rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 30. juni 2003 #4 Del Skrevet 30. juni 2003 Tror nok den beste måten er å la henne ligge å gråte ja. Vi passet på å gå inn til gutten vår med jevne mellomrom så skulle vite at han ikke var alene, men vi tok han ikke opp!!! nå var han litt eldre (1 år) og jeg var helt utkjørt, så det var barnefaren som måtte ta seg av dette. De som har greie på det sier uansett at det er lurt at pappaen gjør det, fordi deg lukter det melk av!!!! Vann er lurt å ha klart, for det kan jo være at hun er veldig tørst!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 30. juni 2003 #5 Del Skrevet 30. juni 2003 Bruker barnet smokk? Hvis ikke, prøv med det om natten, kanskje det kan hjelpe. En venninne av meg fikk nemlig det rådet på helsestasjonen da ho skulle slutte med nattamming, og det funket som bare det. Ikke mer våkenetter pga nattamming der i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zebb Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 1. juli 2003 Tusen takk for svar! Har begynt å legge henne på eget rom nå, så vi våkner ikke så lett av hverandre. Hun sov faktisk i 5 timer i strekk i natt, og det var den første natta hennes på eget rom. Men nå kjenner jeg at jeg har lyst til å slutte å amme. Hun er 8 mnd. nå. Må jeg gi henne morsmelkerstatning istedet da, eller holder det med vann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mattahara Skrevet 1. juli 2003 #7 Del Skrevet 1. juli 2003 jeg sluttet å gi min sønn morsmelkerstn når han var ca 8 - 9 mndr.. Han fikk det i grøten da.. Hvis barnet ditt er glad i vann er det jo bareå gi det.. Har vel kansje noe med vekt å sånn å gjøre også..Jeg ville forhørt meg på helsestasjonen hvis jeg var usikker.. Gutten min tok melke flaska å kyyyyla den i veggen så han sa jo ifra selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 1. juli 2003 #8 Del Skrevet 1. juli 2003 Heisann, jeg anbefaler deg til og bare la hun ligge og skrike litt, jeg slet med natt amming med førstemann, han sov ikke ei hel natt før han var ti måneder. Så jeg måtte bare la han skrike noen netter på rad og etterhvert skjønte han at han ikke fikk noe pupp. Mens nå med nummer to sover nesten hele natta og han er to måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2003 #9 Del Skrevet 2. juli 2003 Det ser ut som du har fått svar på spørsmålet ditt, men jeg la merke til et av svarene som gikk ut på å la ungen få narresmokk. Min yngste brukte smokk, og problemet med den var at hun våknet om natten og ikke fant den fordi den hadde falt ut av munnen hennes, og så ble det skriking av det i stedet, pluss at du får jobben med å venne ungen av med smokken igjen senere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zebb Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 2. juli 2003 Takk igjen for svar :D Må komme med referat av natta: Lille-babyen fikk BARE vann! Holdt det gående fra fem til halv sju. Klokka halv sju ga jeg etter, for da var det jo morgen. Sovnet i to timer etterpå :D Det var deilig. Men jeg derimot ble jo så sprengt. Måtte stå opp i fire tida å melke ut endel melk, for det fløyt over.. :-? Men det vil vel kanskje stabilisere seg etter en stund. Kanskje greit å gi pupp morgen og kveld??? Klem fra ambivalente meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 3. juli 2003 #11 Del Skrevet 3. juli 2003 dette er lidt uden om amningen så at made var fra nesle dåse mad uf for mig da prøv at giv en most potet og gulerod og måske lave lidt frugt mos selv synes alt for mange bruger dåse mad til sine børn ved at man har en travl hverdag men har i smagt på det dåse grejer yrk :o jeg laver alt mos selv tager mig en lille times tid at lave til hele ugen sorry bare en lille ekstra fra mig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalita Skrevet 4. juli 2003 #12 Del Skrevet 4. juli 2003 Hei! Hadde samme problem som deg. Gutten min er nå 8 mnd. Han sover greit om nettene, men hvis han våkner får han ikke mat. Fikk råd av helsestasjonen om å ikke gi han hverken mat eller grøt etter 9, og da passer jo dette greit med legge tiden. Hvis han får det, vil han se på det som en slags belønning for å våkne og dette blir da fort en uvane. Ser ut som det går bedere med dere nå da, så lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalita Skrevet 4. juli 2003 #13 Del Skrevet 4. juli 2003 Hei! Hadde samme problem som deg. Gutten min er nå 8 mnd. Han sover greit om nettene, men hvis han våkner får han ikke mat. Fikk råd av helsestasjonen om å ikke gi han hverken mat eller grøt etter 9, og da passer jo dette greit med legge tiden. Hvis han får det, vil han se på det som en slags belønning for å våkne og dette blir da fort en uvane. Ser ut som det går bedere med dere nå da, så lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalita Skrevet 4. juli 2003 #14 Del Skrevet 4. juli 2003 Hei! Hadde samme problem som deg. Gutten min er nå 8 mnd. Han sover greit om nettene, men hvis han våkner får han ikke mat. Fikk råd av helsestasjonen om å ikke gi han hverken mat eller grøt etter 9, og da passer jo dette greit med legge tiden. Hvis han får det, vil han se på det som en slags belønning for å våkne og dette blir da fort en uvane. Ser ut som det går bedere med dere nå da, så lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalita Skrevet 4. juli 2003 #15 Del Skrevet 4. juli 2003 Hei! Hadde samme problem som deg. Gutten min er nå 8 mnd. Han sover greit om nettene, men hvis han våkner får han ikke mat. Fikk råd av helsestasjonen om å ikke gi han hverken mat eller grøt etter 9, og da passer jo dette greit med legge tiden. Hvis han får det, vil han se på det som en slags belønning for å våkne og dette blir da fort en uvane. Ser ut som det går bedere med dere nå da, så lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalita Skrevet 4. juli 2003 #16 Del Skrevet 4. juli 2003 Hei! Hadde samme problem som deg. Gutten min er nå 8 mnd. Han sover greit om nettene, men hvis han våkner får han ikke mat. Fikk råd av helsestasjonen om å ikke gi han hverken mat eller grøt etter 9, og da passer jo dette greit med legge tiden. Hvis han får det, vil han se på det som en slags belønning for å våkne og dette blir da fort en uvane. Ser ut som det går bedere med dere nå da, så lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 6. juli 2003 #17 Del Skrevet 6. juli 2003 Har latt begge mine få nattpuppen så lenge de har villet og tror ikke de har tatt skade av det. Tror barn trenger kosen når de våkner om natten. har liksom ikke tro på at babyer skriker uten grunn (tror ikke de gidder det, nemlig) Det kan til tider være slitsomt å ikke få sove en hel natt i strekk, men ta barmet inntil deg og så sovner dere sammen igjen. Ingenting er så koselig som det! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. juli 2003 #18 Del Skrevet 6. juli 2003 ...savner ammingen, jeg........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå