Gjest Gjest_kaktus_* Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Jeg er ei jente som ikke ønsker å gå ned i vekt/miste underhudsfett, men ønsker å få litt mer definerte muskler. Jeg blir veldig fort mett, og spiser lite men ofte for å få i meg nok mat. Det jeg nå er redd for er at hvis jeg starter å trene styrketrening, og ikke vil miste underhudsfettet jeg har (har veeeeldig lite på overkroppen), at jeg må spise enormt mye for å vedlikeholde det.. Er det noen som har noen gode tips til hvordan en ikke går verken opp eller ned i vekt/fett når en trener styrketrening??
Chanel.No5 Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Anbefaler deg å trene tung styrketrening med få repetisjoner og tunge vekter. Ligg på 3 sett à 5-8 repetasjoner og øk antall kilo på vektene regelmessig for å presse kroppen til å yte ytterligere. Men det er da veldig viktig at du hele tiden får i deg tilstrekkelig med mat. Om du blir fort mett av vanlig mat anbefaler jeg deg næringsdrikker i tillegg til det du spiser for å gi kroppen noe å bygge med. Innta det mellom måltider kanskje og gjerne i.f.m. treningen din, at du etter endt styrketrening hiver innpå med en næringsdrikk, selger mange på treningssentre eller du kan blande en hjemme og ha med deg. Om du sliter med å spise nok så ville jeg holdt meg unna lett-produkter om jeg var deg. Du trenger den næringen du kan få =) Håper dette hjalp deg litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå