Reveal Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har invitert til kveldsmat i morgen (blir for sent for middag). I den anledningen har jeg lyst til å servere lun/varm leverpostei med bacon, sopp og grovt brød. Men; jeg er håpløs på kjøkkenet- og ser etter lette løsninger. Fant en oppskrift hvor man skulle varme opp en leverposteiboks (tulip grov) i vannbad. Er det noen som har erfaring med dette? Med andre (lettere tilgjengerlige merker enn tulip?) Blir resultatet greit? Eller noen andre enkle måter å gjøre det på?
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Første tanken min var å ta av plastlokket, legge på alufolie og sette den i stekeovnen en stund.. Men vannbad høres ikke dumt ut det heller da! Merket er vel det samme hvis du liker det. Tulip sin er veldig god, og jeg synes grov leverpostei er best. Men dette er jo smak og behag! Men vil tro at typen "ovnsbakt" egner seg best. Åh, nå ble jeg sulten!
Kvist Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Kjøp en type leverpostei som er grov i hvertfall. Tulip er jo best da. Men alle av type dansk leverpostei funker. Hold deg unna sånn typisk norsk rosa puddingpostei. Jeg pleier bare å sette den inn i ovnen i aluminiumsforma si jeg da. Uten vannbad og uten folie over. Hvis du vil ha den over i en penere form vil jeg anbefale å gjøre det mens den er kald og så varme den i den pene forma. Blir for mykt til å flyttes etter oppvarming.
Reveal Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2009 Tusen takk for svar. Skal ta en runde å se om jeg finner Tulip postei sin. Har tenkt å ta den over i små porsjonsskåler- så tusen takk for tipset Kvist! Gleder meg- dette blir godt :-)
Tropehus Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Tulip sin selger de på Rema og Ica Supermarked her jeg bor. Alternativt kan du kjøpe patè i ferskvaredisk med aspic over hvis du bor i nærheten av noe sånt. Når det gjelder sopp og bacon er det best å sprøsteke baconet først, og så steke soppen i baconfettet. Det er veldig godt med et salatblad (gjerne hjertesalat), finkuttet rødløk og reddiker på. Lykke til, nå ble jeg sulten!
venus_ Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Tulip sin selger de på Rema og Ica Supermarked her jeg bor. Alternativt kan du kjøpe patè i ferskvaredisk med aspic over hvis du bor i nærheten av noe sånt. Når det gjelder sopp og bacon er det best å sprøsteke baconet først, og så steke soppen i baconfettet. Det er veldig godt med et salatblad (gjerne hjertesalat), finkuttet rødløk og reddiker på. Lykke til, nå ble jeg sulten! Ville ikke kjøpt med aspic på om du skal varme den opp, da vil aspicen smelte.
Gjest Reveal glemt å logge inn Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Fant Tulip (uten aspic) på nærbutikken. Flyttet posteien over i porsjonsskåler og satte de i vannbad under folie i stekeovnen. Stekte bacon og sopp til. Ble knallgodt!!! Veldig glad jeg ikke brukte opp all posteien- tror jammen det blir luksuskveldsmat i dag også gitt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå