Nala Skrevet 29. juni 2003 #1 Del Skrevet 29. juni 2003 Hvor ofte man bør smøre barn med solkrem i løpet av dagen? Nå i varmen er det uaktuelt å ha jenta mi tildekt utendørs, selv om hun er bare elleve måneder. Da smelter hun! Bruker en solkrem med faktor 40. Kremen ble faktisk nr 2 i en test i Aftenposten nylig. Hvis andre er interessert i å se testresultatene finner dere dem her: http://www.aftenposten.no/forbruker/helse/...rticleID=572927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. juni 2003 #2 Del Skrevet 29. juni 2003 Nå i varmen er det uaktuelt å ha jenta mi tildekt utendørs, selv om hun er bare elleve måneder. Da smelter hun! Personlig synes jeg solen steker mer på bar hud, enn om jeg er tildekt med en lett, hvit t-skjorte e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 29. juni 2003 #3 Del Skrevet 29. juni 2003 Hvis du bruker solkrem med fysisk filter (som anbefales til de minste barna) må de smøres hver 2-3 time fordi filteret svekkes av sollys. Kjemiske filtre varer lenger, noen merker reklamerer med at det er nok med en innsmøring til dagen (f.eks. Cliniderm). Ellers er jeg enig med Starya i at det kan være vel så behagelig å ha på seg en lys t-skjorte eller body. Pluss solhatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 29. juni 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 29. juni 2003 Personlig synes jeg solen steker mer på bar hud, enn om jeg er tildekt med en lett, hvit t-skjorte e.l. Jeg har henne ikke helt naken altså. Har body på henne. Og solhatt så klart. Men jeg må jo smøre resten av kroppen. Takk for tips, valla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 29. juni 2003 #5 Del Skrevet 29. juni 2003 På begge jeg har til minsta står det at det skal smøres inn hver annen time. Altså både kjemisk og fysik filter. Sikkert greit å smøre så ote for sikkerhets skyld uansett. Ellers skal ikke små barn være ute i sola mellom tolv og tre, da er sola for sterk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 30. juni 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 30. juni 2003 Etter å ha lest på tuben jeg har ser jeg det anbefales å påføre solkrem hyppig, altså hver annen time. Neste gang skal jeg lese på tuben først da :oops: Men takk for tilbakemeldinger, dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå