inga:) Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Hei Jeg prøver å se web-tv på tv3 og tv2 sumo, men synes det blir så pixelerert når jeg prøver meg på fullskjerm. Har bare en liten macbook så kan ikke forstå det ikke skal kunne forstørres mer... Er det noen innstillinger jeg må gjøre på skjermen for å få bedre visning? Jeg synes det er for mye pixler her nå... Blir takknemlig for tilbakemelding...
Kamikatze Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Hei Jeg prøver å se web-tv på tv3 og tv2 sumo, men synes det blir så pixelerert når jeg prøver meg på fullskjerm. Har bare en liten macbook så kan ikke forstå det ikke skal kunne forstørres mer... Er det noen innstillinger jeg må gjøre på skjermen for å få bedre visning? Jeg synes det er for mye pixler her nå... Blir takknemlig for tilbakemelding... Du kan sørge for at du ikke kjører applikasjoner som stjeler båndbredde på nettet, eller mye datakraft. Så stiller du hastigheten til halve båndbredden du abbonerer på, eller kjører hastighetstesten på nytt, og stiller den ned et hakk manuelt. Da bør du få greit bilde hvis de sender med høy oppløsning. Hvis det er et program som er tatt opp og sendes i vanlig tvformat, vil det tilsvare kanskje en fjerdedel eller en åttendedel av skjermen din, som en algoritme må regne om for å gi deg fullskjermvisning. Dette kan bli uskarpt, og er lite å gjøre med. Hvis det som du skriver blir pixelerte bilder - at du får firkantede "store" pixler, kan det dreie seg om et feilinnstilt parameter i programvaren, eller en for stor skjerm. Jeg har ingen problemer med tv3 i fullskjerm på 15,4 tommer skjerm, tv2 har jeg sluttet med, så der vet jeg ikke.
inga:) Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2009 (endret) Du kan sørge for at du ikke kjører applikasjoner som stjeler båndbredde på nettet, eller mye datakraft. Så stiller du hastigheten til halve båndbredden du abbonerer på, eller kjører hastighetstesten på nytt, og stiller den ned et hakk manuelt. Da bør du få greit bilde hvis de sender med høy oppløsning. Hvis det er et program som er tatt opp og sendes i vanlig tvformat, vil det tilsvare kanskje en fjerdedel eller en åttendedel av skjermen din, som en algoritme må regne om for å gi deg fullskjermvisning. Dette kan bli uskarpt, og er lite å gjøre med. Hvis det som du skriver blir pixelerte bilder - at du får firkantede "store" pixler, kan det dreie seg om et feilinnstilt parameter i programvaren, eller en for stor skjerm. Jeg har ingen problemer med tv3 i fullskjerm på 15,4 tommer skjerm, tv2 har jeg sluttet med, så der vet jeg ikke. Tusen takk for svar :D Må nok lese det noen ganger for å fostå det pga ne labre datakunnskaper *lol* men skal prøve :D Ang Tv3 så var jeg innpå der for å prøve å se web-tv også, men der greide jeg ikke å få til fullskjerm-modus.. Hvordan får man det på TV3 sin side? Tror jeg klikket på alt som var *rødmer* ps jeg har også 15" skjerm (mac) Endret 2. februar 2009 av inga:)
Kamikatze Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 (endret) Når du kommer inn på tv3, og har valgt web-tv, og klikket på hvilken serie du skal se, kommer tv-en frem. På linja hvor det står Programmer, pause, volum, fullskjerm, søyle for hvor mye du har spilt og feltet for spilletid. Der finner du fullskjermvalget Før du klikker på fullskjerm, bør du ta pekeren midt i det startede programmet, første gangen, og høyreklikke. I den lille menyen setter du markøren på quality, og tre valg kommer tilsyne: High mid low. Velg high hvis du har hurtig bredbånd, så får du best kvalitet. Blir det hakkete, og du mp vente av og til mens programmet lastes ned, velger du mid eller low. Da har du ikke så hurtig nett som du tror, eller du har mange andre programmer oppe. Lukk dem. Siden er det bare å nyte tv3 i fllskjermmodus, både top model, robinson og sydentull. Endret 2. februar 2009 av Kamikatze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå