Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan teste positivt på eggløsningstest uten å ha eggløsning?

Kan det i mitt tilfelle være noen hormoner igjen fra graviditeten som gjør at jeg testet positivt på EL-test i går? Kan jo også legge til at jeg ikke har fått mensen etter Viola ble født, og at jeg har begynt å gi henne grøt og derfor ikke fullammer lenger. Men hun får altså morsmelk..

Håper noen kan svare meg på dette..

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Du kan få eggløsning før du får mensen, så det er neppe "rester" av hormoner som gjorde at du fikk utslag på testen. Fullamming i seg selv er dessuten ikke nok i alle tilfeller til å hindre eggløsning, og når du nå i tillegg gir grøt, er det nok rett og slett eggløsning du har påvist. :)

Skrevet
Du kan få eggløsning før du får mensen, så det er neppe "rester" av hormoner som gjorde at du fikk utslag på testen. Fullamming i seg selv er dessuten ikke nok i alle tilfeller til å hindre eggløsning, og når du nå i tillegg gir grøt, er det nok rett og slett eggløsning du har påvist. :)

Håper det!... :)

Skrevet

hei

jeg henger meg på denne tråden da jeg lurer på noe av det samme..

hadde selv positiv EL test (hadde utslag på testen 2 dager, negativ 3.dagen), men fikk ikke mensen før én mnd etter denne testen! kan lutealfasen faktisk være så lang? nå i ettertid mistenker jeg EL faktisk fant sted ca. 12 dager før mensen pga veldig ømme bryster, men da testet jeg ikke... dumme meg..

FYI

- kan også nevne at da testen var positiv lå jeg med influensa og proppet i meg ibux, noe jeg i ettertid har lest ikke er bra rundt EL. kan jeg ha forhindret en EL pga pillene?

- har ustabile sykluser, men trodde jo at så fort man har EL bør mensen komme etter ca. 2uker.

(ikke meningen å kuppe tråden!) :sjenert:

tusen takk for svar!

eg er rådvill..

Skrevet

Jeg har også ustabile sykluser, men det er alltid tiden før el som varierer. Lutealfasen er alltid 12-13 dager hos meg, unasett sykluslengde.

Mulig med el uten mens etter en graviditet. Husker ikke hvor jeg leste det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...