Simpleminded Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Noen som vet om man kan teste positivt på eggløsningstest uten å ha eggløsning? Kan det i mitt tilfelle være noen hormoner igjen fra graviditeten som gjør at jeg testet positivt på EL-test i går? Kan jo også legge til at jeg ikke har fått mensen etter Viola ble født, og at jeg har begynt å gi henne grøt og derfor ikke fullammer lenger. Men hun får altså morsmelk.. Håper noen kan svare meg på dette..
Gjest Deception Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Du kan få eggløsning før du får mensen, så det er neppe "rester" av hormoner som gjorde at du fikk utslag på testen. Fullamming i seg selv er dessuten ikke nok i alle tilfeller til å hindre eggløsning, og når du nå i tillegg gir grøt, er det nok rett og slett eggløsning du har påvist.
Simpleminded Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2009 Du kan få eggløsning før du får mensen, så det er neppe "rester" av hormoner som gjorde at du fikk utslag på testen. Fullamming i seg selv er dessuten ikke nok i alle tilfeller til å hindre eggløsning, og når du nå i tillegg gir grøt, er det nok rett og slett eggløsning du har påvist. Håper det!...
Gjest Linnah Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 hei jeg henger meg på denne tråden da jeg lurer på noe av det samme.. hadde selv positiv EL test (hadde utslag på testen 2 dager, negativ 3.dagen), men fikk ikke mensen før én mnd etter denne testen! kan lutealfasen faktisk være så lang? nå i ettertid mistenker jeg EL faktisk fant sted ca. 12 dager før mensen pga veldig ømme bryster, men da testet jeg ikke... dumme meg.. FYI - kan også nevne at da testen var positiv lå jeg med influensa og proppet i meg ibux, noe jeg i ettertid har lest ikke er bra rundt EL. kan jeg ha forhindret en EL pga pillene? - har ustabile sykluser, men trodde jo at så fort man har EL bør mensen komme etter ca. 2uker. (ikke meningen å kuppe tråden!) tusen takk for svar! eg er rådvill..
Prada Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har også ustabile sykluser, men det er alltid tiden før el som varierer. Lutealfasen er alltid 12-13 dager hos meg, unasett sykluslengde. Mulig med el uten mens etter en graviditet. Husker ikke hvor jeg leste det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå