majan Skrevet 29. juni 2003 #1 Skrevet 29. juni 2003 jeg lurer på om noen har forslag til bryllupsmiddag som er godt og billig.
Gjest Madley Skrevet 29. juni 2003 #2 Skrevet 29. juni 2003 gratinerte kamsjell(mmm) kald el varm laks/ langtidsstekt lam krumkaker med multekrem... vann i munnen gitt...hehe
viwi Skrevet 6. juli 2003 #3 Skrevet 6. juli 2003 Forrett: tunfisksalat m/ røkelaks Hovedrett: reinsdyrstek m/ fløtegratinerte poteter og smørdampa grønnsaker og viltsaus Dessert: vaniljeis m/lune multer... NAM NAM
valmue Skrevet 6. juli 2003 #4 Skrevet 6. juli 2003 Forrett: Hjemmelaget skalldyrsuppe Hovedrett: Lammestek m. tilbehør Dessert: Hjemmelaget karamellpudding
Gjest Mayamor Skrevet 6. juli 2003 #5 Skrevet 6. juli 2003 Billigste: *stormsuppe el. betasuppe el. kjøttsuppe med rundstykker og smør * dessert: kakebufet Billig men kjedelig: * blomkålsuppe * svinestek, med surkål, grønnsaker, saus og poteter * iskake + kransekake Alternativ 2: * melon + spekeskinke som "seil" * gratinert, fyllt svinekam med grønnsaker, saus og poteter * eksotiske frukter Alternativ 3: * rekecoctail * lammestek med grønnsaker, saus og fløtegratinerte poteter * hjemmelaget karamellpudding Alternativ 4: * aspargessuppe * avkokt laks el. kveite, agurksalat, rømme og poteter * jordbær med fløte Alternativ 5: * gryterett med salat, ris, kuvertbrød og smør * sitronfromage til dessert Alternativ 6: * smørdampet skive med røkelaks og sennepssaus * helstekt ytrefilet, gratinerte tomater, asparges, broccoli, stekt fersk champignon, hjemmelaget bernaisesaus og råstekte poteter * hjemmelaget "sukkerkorger" med eksotiske frukter og lun jordbærsaus Kommer selvfølgelig ann på: * årstid * formalitetsgrad * brudeparets egne ønsker * kjøkkenmuligheter * muligheter til hjelp * økonomi Noen lager bryllupet som en korgfest. Noen lager bryllupet slik at gjestene betaler for kuverten. Jeg kan ikke si hva du kan/bør gjøre. Vet hva jeg selv ville valgt... Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #6 Skrevet 10. juli 2003 Hva med å få en kokk til å lage til et superlekkert koldtbord? Du betaler for maten (butikkpriser) og for hennes/hans arbeid med handling og tilberedning. Det er veldig lekkert med hele oster, masse skalldyr i svære boller, eksotiske salater og grønnsaker, svære brytebrød, kanskje dyrker du karse selv til spiselige, flotte dekorasjoner på koldtbordet... Her er det jo bare fantasien til kokken som setter grenser. Eller hvis det er utendørs, kokken helgriller lam... Dette er muligens ikke billigste alternativ, men det er enkelt for dere, og det er absolutt billigere enn å ha hele selskapet på restaurant eller i selskapslokaler der maten må kjøpes på stedet (tilnærmet restaurantpriser)... Jeg har en gang vært i et bryllup der det ble feiret hjemme, da fikk vi tapas-koldtbord (catering); meget smakfullt, og man får låne de flotte serveringsskålene som maten kommer i. Firmaet het Vann-i-munn (Oslo). Jeg har også fått baccalao i bryllup. Det er jo i prinsippet uendelige muligheter, og en kan godt tenke utradisjonelt. Hvis jeg skal si min ærlige mening, synes jeg ofte disse stekene med saus og grønnsaker en får i bryllup kan bli kjedelig, og ofte er det ganske lite smak på det hele. Men... Det er nå meg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå