Gå til innhold

Beste hårkur/balsam mot skadet hår?

Gjest Lulliluu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Emnetittelen sier vel det meste? Beste hårkur/balsam mot tørt, skadet, brukket hår (ikke farget...)? :)

Jeg er superfornøyd med Redken Extreme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Hårkur og balsam har to ulike virkeområder. Balsam lukker hårshell laget etter en hårvask for at hårstrået ikke skal sprike , balsamen har gjerne en sur ph verdi. En kur taes i etter hårvask og trenger inn i hårlagene for å tilføre håret de egenskaper som det mangler, eks. fuktighet for tørt og tstatiskt hår, proteiner for gjennopbygging av skadet og ødelagt hår. Etter kur tilfører man balsam hvis ikke kuren i seg selv har en passe sur ph og egenskap til å lukke hårlaget etter virkning.

Jeg anbefaler k-pak fra joico for skadet hår og nounou-pak fra Davines for fuktighet til tørrt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg skrev hårkur/balsam fordi jeg skal kjøpe begge deler. Visste det var en forskjell, selvom jeg nå fikk en bedre beskrivelse!

Flere som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal absolutt sjekke ut Redken Extreme. Er den til tørt eller skadet hår?

Joico og Davines, selges de også hos vanlig frisør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke prøvd Redken extreme men Redken all soft og den gjør virkelig underverker for mitt hår som er ganske slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redken extreme er til hår som er skadet av eks farging og rettetang tror jeg å huske frisøren sa.. og extreme til tynt hår siden den er veldig lett og all soft til litt tykkere hår som ikke blir så fort tungt av produkter. jeg prøvde å påstå at jeg ikke farget håret noe særlig til frisørdama, men hun påsto likevel at jeg skulle ha exstreme :) og jeg har ikke angret hvertfall!

verdt å sjekke ut redken extreme anti-snap eller hør med en frisør hva de anbefaller til ditt hår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Skal gå innom frisør og sjekke ut Redken Extreme! Jeg har tynt hår, så det høres lovende ut at den ikke tynger håret! Håret er like lett etter bruk som før? Farger ikke håret her heller, men bruker mye styling og rettetang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes nesten det er lettere, men det kan jo komme av at jeg klipte av noen cm mens jeg var hos frisøren da :P problemet er jo bare at det ikke er noe fasitsvar på shampo/balsam-valget og at alle hår er forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Marmelade_

Jeg verger til Redken All Soft serien det er super forskjell på mitt hår nå enn det den var før.

Trodde alltid at jeg burde klippe for å få sunt og fint hår igjen etter permanent og bruk av rettetang o.l.

Men Redken All Soft reddet meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Tigi Oatmeal and honey sjampo og balsam for øyeblikket og synes de er veldig bra, problemet er bare at jeg ikke takler lukta! Men om du ikke har noe imot bakevarer/kanel/honning-lukter så er dette en veldig god serie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man må prøve seg fram litt, for det virker ikke som om det er alt som fungerer på alles hår. Jeg elsker Redken-produktene, men vet om folk som ikek takler dem. Jeg synes Tigi Oatmeal var grusom og fikk "strå-hår", mens ei venninne av meg fikk nyyydelig, glatt og blankt hår av den.

Irriterende? O'yes. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Annonse
Gjest Badabing

Jeg har prøvd de forskjellige fra Redken, men synes håret mitt blir tungt.

Er derimot fornøyd med både fuktkur og proteinkur fra Wella Professionals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=:)' timestamp='1233523890' post='6518134]

Jeg er superfornøyd med Redken Extreme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker CHI Olive Nutrient Therapy Shampoo og Balsam. Kjempegode produkter som virkerlig fikser (mitt) hår. Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...