Gjest Totelitt Skrevet 25. februar 2009 #41 Skrevet 25. februar 2009 mmmhmmm, ost... *vann i munnen* Fikk lyst å lage pasta med blåmuggostsaus, og lage honningsaus og sprinkle den forsiktig over... DET må da være godt! (Sier en som aldri i sitt liv har turt å smake på blåmugg ost) Klemmm...
Jane F. Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #42 Skrevet 26. februar 2009 Nå har jeg tatt steget og faktisk spist litt cambozola sammen med litt druer :o OG det var faktisk helt ok. Ikke det beste jeg har smakt men det går ann. Med litt mer tilbehør blir det bra:)
Jane F. Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #43 Skrevet 26. mars 2009 DA blir det ostekveld! Har invitert et par venninner på ost og vin i kveld. Jeg skal dra å handle vin om ikke så lenge men har ikke peiling på hva jeg skal handle. For meg er det det samme om det er rød eller hvit vin for vi ska ha et stort spekter av ost. Noen som har noen tips?
Solipsisme Skrevet 28. mars 2009 #44 Skrevet 28. mars 2009 Litt sent å komme med tips nå kanskje, men vin er ofte veldig vanskelig til ost og ofte ikke den beste kombinasjonen! Til skarpere, salte oster er det ofte utrolig godt med en dessertvin (portvin eller en søt og frisk hvitvin), men rødvin syns jeg ofte er vanskelig å matce til ost. Det enkleste er å servere sort søt te til, det syns jeg er en nydelig match, og så kan du heller åpne rødvinsflaska når osten er fortært. Ellers så må jeg si at jeg syns en god blåskimmelost og et stort glass sjokolademelk er en uslåelig kombinasjon
Jane F. Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #45 Skrevet 28. mars 2009 jeg har fått det for meg at appelsinjuice er veldig godt til ost, men det fungerer dårlig når poenget er å bli på snurr utpå kvelden. og jeg synker ikke så lavt at jeg drikke screewdriver til ost og kjeks altså. hehe... men fant meg en spansk vin som jeg synes passe bra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå